دوست خوبی باشید

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که در یک رابطه دوستی قرارگرفته‌اید که حس می‌کنید دوستان خودتان از شما خوششان نمی‌آید؟ معمولاً در روابط دوستانه مسائل زیادی همانند خنده، عشق، پشتیبانی از هم سرگرمی و بسیاری از موارد دیگر مطرح می‌شود اما گاهی اوقات شما یک قسمت بد از رابطه دوستی بین خودتان و آنها هستید

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که در یک رابطه دوستی قرارگرفته‌اید که حس می‌کنید دوستان خودتان از شما خوششان نمی‌آید؟ معمولاً در روابط دوستانه مسائل زیادی همانند خنده، عشق، پشتیبانی از هم سرگرمی و بسیاری از موارد دیگر مطرح می‌شود اما گاهی اوقات شما یک قسمت بد از رابطه دوستی بین خودتان و آنها هستید. دوستی یک رابطه دوطرفه است، برای اینکه بتوانید در مورد خودتان قضاوت کنید باید در رفتارهای خودتان دقت کنید، دقت کنید که آیا یک دوست حمایت‌کننده هستید یا یک دوست به‌دردنخور؟! همراه بنیتا باشید تا در مورد کارهایی که بیشتر باید حواستان باشد انجام دهید، مطلع شوید.

 

بیش‌ ازحد به دوستان خودتان شکایت اوضاع خودتان را نکنید

دوست خوبCredit: wikimedia

دوستان برای یکدیگر نقش حامی و کمک‌کننده دارند، مخصوصاً اگر یکی از آن‌ها در شرایط بدی باشد و نیاز داشته باشد باکسی حرف بزند، همه می‌دانیم که حرف زدن راجع به مشکلات می‌تواند کمک بزرگی به حل آن‌ها کند. همانند کسانی نباشید که در این موارد، یک خیابان یک‌طرفه هستند و فقط می‌توانند از اوضاع شکایت کنند و هیچ‌وقت نمی‌توانند حرف‌های دوست خودشان را در مورد مشکلات شخصی تحمل کنند. همه دوستان شما می‌دانند که شما مشکلاتی همانند کنترل خانواده، مشکلات مالی، مشکل در کارهای روزانه خودتان دارید، لازم نیست هرروز و هر ساعت به آن‌ها در مورد مشکلات خودتان گزارش دهید و در مواقعی که آن‌ها شما را لازم دارند شانه خالی کنید. دوستی یک جاده دوطرفه است، شما باید همانند دوستان خودتان و بهتر از آن‌ها باشید.

تعارف را در دوستی‌ های خودتان کنار بگذارید

دوست خوبCredit: statravel

تعارف‌های بی‌خودی را در دوستی‌های خودتان کنار بگذارید و سعی کنید نظرات خودتان را به‌صورت شفاف و واضح با طرف مقابل خودتان که دوست شما باشد در میان بگذارید. تعارف کردن یک شیرینی بی‌مزه است که درونش تلخ است. وقتی از شما در مورد شیک بودن لباس می‌پرسند، بهتر است به‌جای تعارف اینکه شما هر چه بپوشید زیبا است! می‌توانید بگویید که تو را لاغرتر نشان می‌دهد! انتقادهای آشکار در دوستی‌ها گاهی لازم است. بیشتر افراد در دوستی‌های خودشان می‌توانند میانه‌رو باشند. تعارف با انتقاد مثبت فرق دارد. همچنین انتقاد منفی با تعارف فرق دارد. سعی کنید همه این موارد را در دوستی و خودتان تشخیص دهید و عمل کنید.

در دوستی‌ های خودتان گاهی به ‌اتفاق‌ هایی که می‌افتد بی‌ اعتنا باشید

دوست خوبCredit: gettingoutofthefriendzone

اگر دلتان می‌خواهد تا دوستان شما هر آنچه در زندگی شما هست بدانند، باید شما هم همانند آن‌ها باشید. آیا تابه‌حال اتفاق‌های مهم همانند تولد آن‌ها را فراموش نکرده‌اید؟ پس باید فراموش‌شدن تولد خودتان را هم نادیده بگیرید. شما نباید در رابطه‌های دوستانه خودتان مغرور و خودخواهانه رفتار کنید. سؤال بپرسید، پیگیر باشید و در مورد کسانی که برای خودتان مهم هستند، توجه بیشتری به خرج دهید.

پشت سر دوستان خودتان غیبت نکنید

دوست خوبCredit: wikimedia

غیبت کردن یکی از دلایلی است که باید خودتان را به خاطر ان، یک دوست به‌دردنخور بدانید، مخصوصاً اگر غیبت در مورد کسی باشد که به شما اعتماد داشته است و اسرار خودش را در اختیار شما قرار داده باشد. با این کار انگشت اعتماد او را می‌شکنید. اگر دوست شما، اتفاق، رازی را با شما در میان گذاشته باشد و شما شروع کنید برای خنده و شادی خودتان آن را با دیگران در میان بگذارید، یک خیانت‌کار به‌حساب می‌آیید. در مقام مقایسه مسلماً خود شما هم دوست ندارید کسی در مورد اسرار شما هرجایی بنشیند و به همه راز شمارا بگوید.

از موفقیت‌ های دوستان خودتان خوشحال شوید

دوست خوبCredit: matadornetwork

موفقیت دوستان شما در زندگی شما تأثیر منفی نخواهد داشت. موفقیت آن‌ها به معنی شکست شما در کارهای خودتان نیست. خبرهای خوب برای آن‌ها، خبرهای بد برای شما نیست. اگر شما با دیدن رابطه موفق دوست خودتان، موفقیت‌های او ناراحت شوید، مسلماً فردی حسود و عصبی هستید. شما باید برای دوستان خودتان فردی باشید که با دیدن موفقیت‌هایشان شادی کنید و آرزوهای بهتری برای آن‌ها بکنید. اگر رفتار خوبی داشته باشید آن‌ها هم با شما همان‌گونه رفتار خواهند کرد.

برای اینکه بیشتر با آداب اجتماعی بودن آشنا شوید به مقاله شما با این رفتار ها به فردی غیر اجتماعی تبدیل می‌شوید مراجعه کنید.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر