۷ نشانه‌ ی سرطان سینه که زنان نباید از آن غافل شوند

اگر فکر می‌کنید یکی یا چند تا از این نشانه‌ها را دارید، خیلی مهم است که فوراً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. سرطان سینه دومین عامل کشنده‌ی زنان در جهان است. یک‌هشتم تمام زنان در آمریکا، در طول زندگی‌شان دچار سرطان سینه خواهند شد که در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۵۰ هزار نفر به سرطان سینه برای اولین بار مبتلا شدند. با بنیتا همراه باشید.

اگر فکر می‌کنید یکی یا چند تا از این نشانه‌ها را دارید، خیلی مهم است که فوراً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. سرطان سینه دومین عامل کشنده‌ی زنان در جهان است. یک‌هشتم تمام زنان در آمریکا، در طول زندگی‌شان دچار سرطان سینه خواهند شد که در سال 2016 حدود 250 هزار نفر به سرطان سینه برای اولین بار مبتلا شدند. با بنیتا همراه باشید.

سرطان سینهبدون در نظر گرفتن سرطان ریه، سرطان سینه بیشترین تلفات را بین زنان دارد و زنان بالای 50 سال بیشترین خطر ابتلا به این سرطان را دارند که برای همین باید از سن 25 سالگی مراقب علائم سینه باشند. مردها درخطر ابتلا به این نوع سرطان نمی‌باشند و فقط یک‌هزارم آن‌ها دچار این سرطان می‌شوند.

بهتر است بیشتر درباره‌ی علائم یادشده اطلاعات کسب کنیم. قبل از اینکه به توضیح موارد بپردازیم تأکید می‌کنیم که این نوشته‌ها فقط به‌عنوان راهنما هستند و پیشنهاد می‌کنیم که با دیدن این علائم به پزشک متخصص مراجعه کنید و نوشته‌های این مطلب باعث نگرانی شما نشوند. با در نظر گرفتن این موضوع، علائم ازاین‌قرار هستند:

1- تغییر در اندازه‌ و یا شکل سینه

این تغییر ممکن است بر اساس عادت ماهانه، حاملگی، تحرکات جنسی و یا هر چیز دیگری باشد که باعث تغییر در هورمون‌ها می‌شود. اگر غیرعادی است، شما شانس این را دارید که این بیماری را در ابتدای مراحل رشد آن شناسایی و متوقف کنید.

2- قرمزی یا چیزی مثل جای خارش

این تغییر رنگ یا روی پوست سینه و یا دور نوک سینه ظاهر می‌شود و می‌ماند. اگر بعد از مدتی این علامت از بین برود جای نگرانی نیست، فقط وقتی مهم است که این حالت ماندگار باشد. این بدان معنی است که علتی پایه‌ای دارد و شما حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

3- ترشحات نوک سینه

این ترشح ممکن است در هر رنگی باشد که بدون هرگونه فشار بر روی نوک سینه این ترشح بیرون می‌آید. دوباره باید از خودتان بپرسید آیا نرمال و عادی است؟ اگر جوابتان منفی است، حال شما می‌دانید که به کجا زنگ بزنید و چه‌کار کنید. همین حالا دست‌به‌کار شوید.

4- تورم در زیر بغل و یا در اطراف استخوان ترقوه

آیا توده‌های سرطانی همیشه در سینه ظاهر می‌شوند؟ خیر. در حقیقت توده‌ی سرطانی ممکن است زیر بغل و یا اطراف ترقوه پیدا شوند. همان‌طوری که باید سینه برای وجود توده چک شود، اطراف آن نیز باید به همین منوال چک شود. از کوچک‌ترین شانس برای ایجاد سرطان غافل نشوید.

5- تغییر در جنس پوست

آیا ظاهر پوستتان به نحوی تغییریافته است؟ اگر هرگونه فرمی از چروکیده شدن را پیدا کردید، مثل قسمت بیرونی پرتغال و یا فرورفتگی در آن ناحیه مشاهده کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید و آن را در جریان بگذارید. بیشتر زنان حتی نمی‌دانند که این علامت، نشانی از بیماری تهدیدکننده‌ی زندگی است.

6- نوک سینه‌ی برگشته

این علامت به شکل برگشت معکوس نوک سینه، مثل دکمه‌ی ناف ظاهر می‌شود. شکل نوک سینه‌ی هرکسی متفاوت است و بعضی‌ها به‌صورت طبیعی دارای نوک سینه‌ی برگشته هستند، اما اگر این تغییر ناگهانی باشد و بعد از مدتی نوک سینه به داخل برگردد، بهتر است قبل از این‌که خیلی دیر شود با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید.

7- درد ماندگار

این درد در ناحیه‌ی توصیف‌شده به‌صورت درد مبهم به وجود می‌آید. مطمئناً دلیل این درد می‌تواند از هر چیز دیگری مثل ترشح هورمون‌ها در آن منطقه و یا حتی بستن نادرست سینه‌بند ناشی شود. با این اوصاف، اگر این درد ماندگار شود و هیچ‌وقت تمام نشود، کاری بسیار محتاطانه و عاقلانه است که به دنبال پزشک معالج خود باشید و با آن مشورت کنید.

دراین‌باره می‌توانید، 10 نکته که باید در مورد سرطان سینه بدانید را نیز بخوانید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر