چگونه حمام خود را بزرگتر نشان دهیم

این روز‌ها، بیشترین استفاده از فضای موجود در اولویت اول هر فضا و هر مکان قرار دارد سرویس بهداشتی نیز از این قائده مستثنا نیست. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

این روز‌ها، بیشترین استفاده از فضای موجود در اولویت اول هر فضا و هر مکان قرار دارد سرویس بهداشتی نیز از این قائده مستثنا نیست. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

در یک دنیای ایده‌آل، همه‌ی ما اتاق‌های بزرگ و مجللی داریم که می‌توانیم آن‌ها را با بهترین وسایل چیدمان کنیم؛ اما متاسفانه واقعیت چیز دیگری را به ما نشان‌ می‌دهد؛ اتاق‌ها و فضا‌های کوچک و البته پول اندک! در اینجا تصمیم داریم که به شما 7 ترفند بیاموزیم تا سرویس بهداشتی کوچکتان، بزرگ‌تر به نظر بیاید.

 از رنگ‌های روشن استفاده کنید 

رنگ روشن در حمام

Credit: Getty Images

حتما تا به حال از معجزه‌ی رنگ سفید برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا چیزهایی شنیده‌اید. رنگ سفید و رنگ‌های روشن دیگر، فضا را به چشم بیننده بزرگتر نشان می‌دهند؛ در حالی که رنگ‌های تیره دقیقا برعکس این کار را می‌کنند. این تفاوت، برای طرح یک متریال هم صادق است؛ یعنی هرچه شلوغ‌تر باشد، چشم را بیشتر خسته می‌کند و فضا را بسته و دلگیر به نظر می‌رساند. برای سرویس‌های کوچک از طرح‌های کم رنگ و یا از رنگ‌های روشن تک رنگ استفاده کنید.

 به جای پرده‌ی وان از یک پنل شیشه‌ای استفاده کنید 

طراحی  حمام

 Credit: Getty Images

استفاده از شیشه برای جدا کردن فضای حمام از فضای دستشویی باعث می‌شود که چشم بیننده نتواند مرز بین فضا را تشخیص بدهد پس فضا برای او بزرگ‌تر به نظر می‌آید. می‌توانید از شیشه‌ی مات برای ایجاد فضای خصوصی‌تر حمام استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که تاثیر شیشه‌ی بی‌رنگ بسیار بیشتر است. یک راه دیگر این است که اصلا فضای حمام را از فضای دستشویی جدا نکنید. اگر سرویس شما این امکان را در اختیار شما می‌گذارد، از شیشه و یا پرده استفاده نکنید.

برای دیوار دستشویی از کاشی و دوغاب سفید استفاده کنید 

استفاده از کاشی در حمام

 

Credit: Getty Images

می‌دانیم که الان، کاشی‌های تقریبا تیره به همراه دوغاب مشکی بین آن‌ها مد هستند اما این متریال دیوار شما را شلوغ می‌کند و این برای فضای کوچک اصلا مناسب نیست. برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا از کاشی به همراه دوغاب سفید استفاده کنید و یا روی کاشی‌های قبلی‌تان رنگ روغنی سفید بزنید.

 از فضا‌های عمودی بیشترین بهره را ببرید 

بزرگ کردن حمام

 

Credit: Getty Images

سرویس‌های بهداشتی کوچک امروزی چاره‌ای برای ما نمی‌گذارند مگر اینکه وسایل را روی دیوار‌ها قرار بدهیم. برای این کار به چند قفسه‌ی باز یا دردار احتیاج دارید که روی دیوار نصب شوند. می‌توانید وسایل مربوط به سرویس بهداشتی را در این قفسه‌ها جا بدهید. توجه داشته باشید که این قفسه‌ها، باید از جنسی مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده باشند.

 

از نورپردازی مناسب استفاده کنید 

نورپردازی حمام

 

Credit: Getty Images

برای فضای سرویس بهداشتی، فقط به یک نور سقفی بسنده نکنید. حتی اگر نور شما بسیار پرقدرت باشد باز هم به قسمت‌هایی از فضا نمی‌رسد و باعث می‌شود که فضا کوچک‌تر به نظر بیاید. لامپ‌های دیوار کوب برند ویتنی استایل (Vanity-style)، گزینه‌های مناسبی برای روشن کردن فضای شما هستند. این چراغ‌ها نور را به همه‌ی نقاط و فضای داخل سرویس بهداشتی می‌فرستند و محیطی بسیار ترغیب کننده به وجود می‌آورند. اگر عادت دارید که در سرویس بهداشتی آرایش کنید، معجزه‌ی این دیوار کوب‌ها برای شما لازم و ضروری است.

 

اگر قفسه‌های اضافی در سرویس بهداشتی شما وجود دارد از شرشان خلاص شوید 

حمام

 

Credit: Getty Images

اگر در سرویستان کابینت‌هایی وجود دارد که پر از مواد تاریخ گذشته و یا شامپو‌های کوچک هتلی است، آن‌ها را دور بریزید و از شر کابینت اضافی خلاص شوید. مطمئن شوید که چه وسایلی مورد استفاده‌ی روزانه‌ی شما در حمام هستند و فقط آن‌ها را نگه‌دارید. اگر دیدید که در نهایت به کابینت و قفسه‌های اضافه رسیدید، آن‌ها را جدا کرده و دور بیندازید تا در جای دیگر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که فضای سرویس بهداشتی شما بیشتر شود.

 آینه‌ها بهترین گزینه برای بزرگ نشان دادن فضا هستند 

آینه در حمام

 

Credit: Getty Images

فقط به آینه‌ی بالای سینک روشویی اکتفا نکنید و اگر سرویس شما این امکان را می‌دهد، در طرف دیگر یک آینه‌ی بزرگ نصب کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود که فضای شما دو برابر بزرگ‌تر به نظر بیاید، بلکه نور را هم بهتر پخش می‌کند و فضا را روشن می‌کند. در ضمن این آینه‌های بزرگ، تصویر بهتر و کامل‌تری از شما را به خودتان نشان می‌دهند.

 

می توانید یک سری هم به "طراحی های داخلی که خریداران این پاییز برای خرید آنها هجوم می‌ آورند" بزنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر