۸ اشتباه رایج درباره پاکسازی صورت از زبان متخصصان

پاکسازی یک قدم بسیار مهم و اساسی در روتین مراقبت از پوست است

پاکسازی یک قدم بسیار مهم و اساسی در روتین مراقبت از پوست است. اگر صورت خود را کامل بشویید تمام محصولاتی که بعد از آن استفاده خواهید کرد، تاثیر بسیار بیشتری روی پوست شما خواهند داشت. سِرم‌ها و مرطوب کننده‌ها گران هستند بنابراین شاید زیاد به صرفه نباشد که بخواهید به طور مداوم از آن‌ها استفاده کنید. اگر از محصولاتی که استفاده می‌کنید راضی هستید به این معناست که می‌توانید به میزان کمتری از محصولات استفاده کرده و در حالی که کِرم مورد علاقه‌تان دیرتر تمام می‌شود، باز هم همان نتیجه را بگیرید.

پاکسازی صورت

شاید بدانید که چگونه باید صورت خود را بشویید اما آیا می‌دانید چطور می‌توان به بهترین روش پاکسازی صورت را انجام داد؟ ما با متخصصان پوست زیادی تماس گرفته‌ایم و از آن‌ها در مورد اشتباهات رایج پاکسازی صورت سوالاتی پرسیده‌ایم و متوجه شده‌ایم که اگر پاکسازی صورت از راه‌های درست صورت بگیرد هم زمان کمتری از شما می‌گیرد و هم پوستتان را درخشان‌تر می‌کند پس در ادامه و با معرفی این اشتباهات با بنیتا همراه باشید.

پاکسازی صورت

 

اشتباه اول: صورتتان را 2 بار در روز پاکسازی نمی‌کنید

معمولا صبح‌ها صورتتان را پاکسازی می‌کنید یا بعد از ظهرها؟ آیا به ندرت این کار را انجام می‌دهید یا به طور منظم؟ شاید صورتتان را به طور کلی فقط شب‌ها تمیز کنید اما پاکسازی صبحگاهی هم مهم است. شستشوی شبانه، روغن، آلودگی و آثار باقی مانده در طول روز را از روی صورتتان تمیز خواهد کرد اما پاکسازی صبحگاهی خدمات خاص‌تری را به شما ارائه می‌دهد. هدف این است که با پاک کردن پوست و سلول‌های مرده گردش خون صورت را افزایش داده و آمادگی پوست صورت را برای جذب بهتر محصولاتی که در طول روز استفاده می‌کنید افزایش دهید.

دکتر الکسیس گرانیت (Alexis Granite) متخصص پوست متوجه شده است که بعضی از بیمارانش صورتشان را در شب تمیز نمی‌کنند. مخصوصان جوانان یا کسانی که به گرفتن دوش صبحگاهی عادت دارند. اما به یاد داشته باشید که پاکسازی شبانه صورت از این جهت مهم است که آرایش، آلودگی‌ها و روغنی که در طول روز روی پوستتان قرار گرفته است را تمیز می‌کند. به گفته متخصصان ابتدا محصول پاکسازی را بین دو دست خود بسایید تا فعال شود سپس با انجام حرکات دایره‌ای روی صورت خود بزنید. این کار گردش خون پوست را بالا برده و همچنین به جذب بهتر محصول کمک می‌کند و یک پاکسازی خوب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

اشتباه دوم: دستانتان را نمی‌شویید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دستانشان را قبل از شستن صورتشان تمیز نمی‌کنند باید بگوییم که این کار اشتباه است و باید حتما دستانتان را بشویید. بنابراین اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از شستشوی صورتتان بگیرید و آلودگی و باکتر‌ی‌های دستانتان را به صورتتان منتقل نکنید، آن‌ها را بشویید.

پاکسازی صورت

 

اشتباه سوم: صورتتان را بیش از حد می‌سایید

به یاد داشته باشید که پاکسازی کاملا متفاوت از لایه برداری است و نیازی نیست که 2 بار در روز صورتتان را بسایید. اجازه دهید که محصول پاکسازی خودش کارش را انجام دهد. ساییدن پوست در خانم‌هایی که مشکلات پوستی دارند شایع است. دکتر گرانیت می‌گویند خانم‌هایی که روی صورتشان لکه دارند فکر می‌کنند هرچقدر صورتشان را بیشتر تمیز کنند نتیجه بهتری می گیرند اما این کار فقط جوش‌ها را بدتر می کند.

از یک پارچه کتان برای تمیز کردن محصول پاکسازی استفاده کنید. پارچه یک لایه برداری بسیار ملایم روی پوست شما انجام می‌دهد. بعد از هر بار استفاده مواد اولیه خود را کاملا بشویید. دکتر سام بانتینگ (Sam Bunting) متخصص پوست می‌گوید بعد از پاکسازی، پوست صورت خود را به آرامی خشک کنید.

 

اشتباه چهارم: از آب داغ استفاده می‌‌کنید

دمای آب بسیار مهم است. شاید فکر کنید که باید از آب داغ برای باز کردن منافذتان هنگام پاکسازی استفاده کنید و سپس برای بسته شدن منافذ، صورتتان را با آب سرد بشویید. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. به توصیه متخصصان باید از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ موجب خشکی، خارش و قرمزی پوست می‌شود.

پاکسازی صورت

 

اشتباه پنجم: از دو محصول پاکسازی استفاده می‌کنید

این روزها استفاده از دو محصول پاکسازی بسیار شایع شده است. اما همه متخصصان طرفدار آن نیستند و می‌گویند استفاده از یک محصول که کارش را به درست انجام دهد کافی است. نکته اصلی این است که ما مشکلات اساسی را حل کرده و به مرحله‌ای برسیم که پوست در شرایط عالی باشد. لوازم آرایش وسیله‌ای برای بهبود است نه یک ماسکی که پشت آن قایم شوید و استفاده از یک محصول برای پاکسازی صورت می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. ایراد استفاده از محلول‌های پاکسازی متعدد این است که در عملکرد پوست اختلال ایجاد می‌کنند و این اصلا خوب نیست. بنابراین سعی کنید یک محصول مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. محصولی خوب است که بعد از پاکسازی پوست شما دچار کشیدگی نشود. افرادی که دچار جوش و آکنه هستند و زیاد از لوازم آرایش استفاده می‌کنند ممکن است نیاز باشد که از 2 محلول پاکسازی استفاده کنند و باید در شیوه آرایش خود تجدید نظر کنند. البته بعضی شب‌ها و به دلیل مناسبت‌های مختلف شاید دلتان بخواهد بیشتر آرایش کنید در اینگونه مواقع که مناسبتی هستند اشکالی ندارد اگر از 2 پاک کننده صورت استفاده کنید. حتی مشکلی نیست اگر قبل از پاکسازی صورت آرایش چشمانتان را با پاک کننده‌های خاص پاک کنید. همچنین بعد از ورزش‌های سنگین و عرق کردن شدید نیز ایرادی ندارد اگر از پاک کننده یا دستمال مرطوب استفاده کنید. اما بهتر است که بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید تا صورتتان خشک نشود.

 

اشتباه ششم: استفاده از کرم

محلول پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید بسیار مهم است. اما با وجود متخصص‌ها و توصیه‌هایشان هیچ جای نگرانی برای انتخاب بهترین محصول نیست. یکی از متخصصان می‌گوید من استفاده از ژل و فوم را به جای استفاده از کِرم توصیه می‌کنم. زیرا ممکن است آن‌ها باعث سوزش و خارش پوست شما شوند. همچنین استفاده از این نوع پاک کننده‌ها توانایی پوست شما را برای جذب محصولاتی که بعد از آن استفاده می‌کنید بالا می‌برند. او همچنین معتقد است که برای اکثر خانم‌ها استفاده از یک ژل ملایم که منافذ پوست را نبندد کافی است. و می‌توان از این محصول هم برای پاکسازی صورت هم در شب و هم در صبح استفاده کرد.

پاکسازی صورت

 

اشتباه هفتم: از ابزارهای مخصوص استفاده نمی‌کنید

استفاده از یک وسیله پاکسازی کننده تاثیر فوق‌العاده‌ای در پوست شما دارد. دستگاه‌ها می‌توانند برای افرادی که در محیط شهری زندگی می‌کنند بهترین مکمل باشند. مخصوصا برای کسانی که بیرون از خانه ورزش می‌کنند یا ساعات کاریشان چرخشی است. درست است آلودگی می‌تواند تاثیرات پیری پوست مانند هیپرپیگمانتاسیون را داشته باشد اما پاکسازی مکانیکی می‌تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که آلودگی‌ها به طور کامل از روی صورتتان پاک می‌شوند. تعداد دفعات استفاده از این وسیله بستگی به نوع پوست شما دارد مسلما پوست‌های چرب نیاز دارند تا تعداد دفعات بیشتری نسبت به پوست‌های خشک و نازک از این وسیله استفاده کنند. متخصصان می‌گویند در افرادی که دچار ناراحتی‌های پوستی مانند آکنه یا روزاسه هستند استفاده از نوک انگشتان بهترین وسلیه برای پاکسازی صورت است. همچنین بعضی متخصصان می‌گویند بیش از 3 بار در هفته از این ابزارها استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست را تحریک کرده و باعث بروز سوزش شوند.

 

اشتباه هشتم: اجتناب از اسیدها

اسیدها دوستدار پوست شما هستند. بنابراین روزانه از پاک کننده‌های استفاده کنید که حاوی مواد تشکیل دهنده فعال و خوب مانند سالیسیلیک، لاکتیک یا اسید گلیکولیک هستند. آن‌ها بدون اینکه پوست را خشک کنند، آن را تمیز و درخشان می‌کنند. متخصصان می‌گویند چون قرار است به طور روزانه از این محصولات استفاده کنید بنابراین چند هفته ابتدایی را با یک پاک ملایم آغاز کرده و سپس سراغ محصولات اسید دار بروید. 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان