شش برند رو به رشد با مدل آمریکایی که به بهبود جامعه هم کمک می‌ کنند

ماه گذشته، دیوید مریت یک استیج رو با ریچارد برانسون، بنیان‌گذار گروه ویرجین (Virgin) در دیترویت به اشتراک گذاشته بود. هدف او ایجاد کسب و کارهای نوین و معرفی نامِ تجاری مد و لباسشان و دریافت بازخورد از برندی که شامل برانسون، مدیر بازاریابی (Shinola) (یک مدیر ساکن دیترویت) و سایر اعضاء می‌شد بوده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

ماه گذشته، دیوید مریت یک استیج رو با ریچارد برانسون، بنیان‌گذار گروه ویرجین (Virgin) در دیترویت به اشتراک گذاشته بود. هدف او ایجاد کسب و کارهای نوین و معرفی نامِ تجاری مد و لباسشان و دریافت بازخورد از برندی که شامل برانسون، مدیر بازاریابی (Shinola) (یک مدیر ساکن دیترویت) و سایر اعضاء می‌شد بوده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مریت، کاپیتان سابق تیم بسکتبال دانشگاه میشیگان (Michigan) که در همین دانشگاه تحصیلات خود در مورد کسب و کار را به اتمام رسانده است اعتماد به نفس ذاتی خود برای رسیدن به هدفش را در فیلمی که از این معارفه به اشتراک گذاشته است به روشنی نشان می‌دهد؛ اما کاملا روشن است که ماموریت او در ارتقاء برند مریت (Merit) محرک او در این زمینه است. این کارآفرین جوان (مریت) هم‌زمان با نام تجاری مد خود، هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند؛ او مدیر موسسه خیریه‌ای به نام سرنوشت (FATE) است، سرنوشت یک ابتکار برای ایجاد انگیزه در بچه‌ها و تحقق آرزوی جوانان دیترویت است. هدف «سرنوشت» فرستادن جوانان به دنبال مدرک دانشگاهی است. این برنامه به دانشجویان کمک‌هزینه‌های تحصیلی اهداء می‌کند که با 20 درصد از سود برند لباس و مدِ مریت بودجه‌اش تامین می‌شود.

مریت می‌گوید: «ما باور داریم که می‌توانیم محصولات زیبایی تولید نماییم». در واقع باید اذعان داشت، خط تولید مریت به شایستگی خوش‌تیپ است، مدل لباس‌های مریت کژوال (casual)، زیبا و ورزشی است که تولیدات آن از هودی‌های ورزشکاری-آموزشی و محصولات مخصوص دویدن به تیشرت‌های (V) شکل متمایل شده و به شلوارهای گشاد تانک (tanks) و سایر محصولات ختم می‌شود. مریت در زمان دانشجویی در دانشگاه میشیگان بیشتر از کلاس به باشگاه و بالعکس در حال رفت و آمد بوده و بیشتر از 90 درصد اوقات را با پوشیدن هودی و سویشرت می‌گذرانده است و الان خرسند از این عادت خود معتقد است که مشتری پروپاقرص این‌گونه محصولات است. او در ادامه صحبت‌هایش اشاره می‌کند که:«اما در عین حال محصولی که ما خلق می‌کنیم تاثیری پویا و بلند مدت خواهد داشت.»

در حال حاضر اگر به برندهای مد و لباس بد بینانه نگاه کنیم همه مشغول تولید لباس‌های جدید خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در کمپین شبکه‌های اجتماعی‌شان هستند؛ یعنی هیچ کار خارق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهند اما قبل از قضاوت کردن در مورد مریت باید بدانیم آن‌ها هدفی مهم‌تر را نیز دنبال می‌کنند. اگر به «سرنوشت» نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این موسسه چهار سال است که مشغول به کار است و این یک موقعیت شغلی دائم برای مریت است زیرا او باید همه ساله 20 جوان مایل به ادامه تحصیل را پیدا کند و در ماه می به دانشگاه بفرستد. مریت قبول دارد که: «ما یک شرکت بسیار جوان و خیلی کوچک هستیم ولی استقبال گرمی که در خیابان (Ann Arbor)‌ شهر دیترویت از ما شده است، امید به روزهای خوب آینده را به ما نوید می‌دهد و هدف اصلی شرکت این است که روزی بتواند یک فروشگاه فوق‌العاده بزرگ در دیترویت تاسیس کند».

بدون شک (Toms) توانسته مدل کسب و کاری موفق «یک در برابر یک» (به ازای هر سودی که از جامعه دریافت می‌کنی، خدمتی به جامعه بکن) تاسیس کند که به گسترش خود ادامه می‌دهد ولی این اولویت اول برای (TOMS) نیست. برندی که نه‌تنها مواد خام ارائه می‌دهد بلکه نقشه راه را تهیه می‌کند دستی در آتش ساخت یا بازسازی جوامع دارد. شهرهای زیادی مانند دیترویت موجود در آمریکا هستند که پتانسیل بهره بردن از این‌گونه خدمات را دارا هستند و خوشبختانه خیلی از نوپاهایی مانند مریت راه خود را برای ورود به این عرصه پیدا می‌کنند. مریت می‌گوید: «من متوجه شده‌ام که برندهای فراوانی هستند که بیشتر از این که علاقه به گذاشتنِ خشت اول کسب و کارشان داشته باشند بدنبال کالا یا خدماتی هستند که بتواند تاثیر بسیار بیشتری بر مشتریانشان بگزارد و با ارائه خدمات به مشتریانشان بتوانند روی جوامعشان تاثیر مثبت بیشتری بگذارند؛ اما من اصلا به عنوان تهدید به آن‌ها نگاه نمی‌کنم به نظر من آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شوند».

مریت ادامه می‌دهد: اصلا این شرکت‌ها نباید تهدیدی برای گروه (TOMS) محسوب شوند زیرا مدل کسب و کاری که تامز ارائه می‌دهدمتشکل از شش شرکت، من‌جمله شرکت مریت است. این شش شرکت در تلاش هستند تا اتحادشان را روز به روز بیشتر کنند.

 

 

مریت گودنس (Merit Goodness)، مرکزیت: خیابان ان اربور (Ann Arbor) دیترویت

مریت گودنس

«پیش به‌سوی بازسازی جامعه محروم». دیوید مریت، موسس برند مریت گودنس می‌گوید ما می‌خواهیم یک برند مد باشیم؛ ما همان‌قدر که دوست داریم برای محصولاتمان شناخته شویم می‌خواهیم برای تاثیرمان بر جامعه هم شناخته شویم. مریت ایده‌های طراحی خود را از برندهای مدی که تاثیرات مثبتی داشته‌اند می‌گیرد. برندهایی مانند نایک (Nike) و استی ترو (Stay True) که برای شعارهای تبلیغاتی مثبتش شناخته شده است. پیام مریت یک چیز است «شهروندی در کلاس جهانی» و این بدان معنی است که مریت از پارچه‌های درجه یک استفاده نموده و بازار هدفش برای افرادی است که هیکل ورزشکاری دارند و البته افرادی که هیکلشان آن‌چنان هم ورزشکاری نیست؛ ولی هم‌زمان پیامی برای مشتریانش دارد که به آن‌ها می‌گوید:«به جامعه خود اهمیت بدهید» و دلیل آن هم «سرنوشت» است موسسه‌ای که به جوانان یاری می‌نماید تا به آرزوی ادامه تحصیل خود برسند. مریت می‌گوید: ما باور داریم که این ایده شهروند کلاس جهانی یک ایده جهانی است و همه محتاج به آن هستیم. ما همه دوست داریم انسان‌های بهتری باشیم و همه دوست داریم تا جوامع بهتری داشته باشیم.

 

بمباس (Bombas) مرکزیت برند در نیویورک، سرویس‌دهی به: میشیگان، کارولینای شمالی و بقیه کشور

بمباس

«پیش به‌سوی بی‌خانمان‌های آمریکا»؛ هر دونده دوی‌ ماراتون به‌خوبی می‌داند که یک جفت جوراب خوب چقدر لازم است. این منطق خوبی نیست؟ پس لازم است بدانید که بیشترین مورد درخواستی در کمپ‌های بی‌خانمان‌های آمریکا بیش از هر چیزی جوراب است حتی بیشتر از لباس زیر، شلوار، پیراهن و لباس زمستانی! اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دائم جوراب سوراخ می‌کنند بومباس رو به لیست خودتون اضافه کنید. هر وقت شما یک جفت جوراب طراحی شده کتانی راحت که حتی می‌توانید در تختخواب هم بپوشید از بمباس بخرید این شرکت یک جفت جوراب طراحی شده به یک کمپ بی‌خانمان‌ها در آمریکا هدیه می‌دهد.

 

سوارد اند پلاگ (Sword and Plough)

مرکز شرکت در دنور (Denver)، ارائه خدمات به دنور، مرکز نیویورک و منهتن

سواد اند پلاگ

«خدمت‌رسانی به جانبازان جنگ»، بیکاری جانبازان در آمریکا الان به مرز 7 سال رسیده است و کسب و کارهایی مانند «سوارد اند پلاگ» که محصولاتی را عرضه می‌کنند که توسط جانبازان تولید شده است پشتیبان مردمان شجاعی هستند که برای سربلندی جامعه آمریکا جنگیده و مجروح شده‌اند این برند محصولات شیکی ازجمله کوله پشتی، کیف دستی زنانه، اکسسوری و بیشتر از دکمه‌های بازیافت شده از اجناس ارتش همچنین چرمِ ساخت آمریکا و سایر بافت‌های دیگر به‌عنوان متریال استفاده می‌کند. 10 درصد از سود درآمدهای این برند به بنیادهای خیریه کمک به جانبازان اختصاص پیدا می‌کند.

 

استیت بگز (State Bags)

مرکز شرکت در بروکلین نیویورک، ارائه خدمات به بروکلین نیویورک

 

استیت بگز

«یاری دهنده‌ی دانش آموزان محروم» مانند مریت گودنس، «استیت بگز» نیز اجناس با کیفیت را در راستای برنامه عام‌المنفعه خودشان برای جوانانی که در خطر قرار دارند صرف می‌کنند. در قسمت شرقی بروکلین و در مناطقی همچون (Bedford-Stuyvesant) و (Red Hook) که دوتا از بدترین مدارس نیویورک در این منطقه قرار دارد خیریه راه‌های کشور که توسط استیت بگز راه‌اندازی شده است که وسایل مدرسه دانش آموزان را تامین می‌کند و برای آن‌ها کلاس‌های راهنمایی که توسط بزرگ‌سالانی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند برگزار می‌کند و با در نظر گرفتن این حقیقت که کوله‌پشتی‌های آن‌ها برای خانم بیانسه (خواننده و بازیگر مشهور هالیوودی) مناسب بوده قطعا کیف‌های آن‌ها به درد استفاده شما خواهد خورد.

 

کویگزاتیک پاکت اسکوئر (Quixotic Pocket Squares)

مرکزیت در دالاس تگزاس، ارائه خدمات برای دالاس تگزاس

کویگزاتیک

«مدد رسانی به‌ زنان قربانی خشونت»، کار زن‌ها این‌قدر خوب هست که محصولاتشان در لیست 100 محصول برتر 2014 قرار گرفته‍‌اند و هنوز هم محصولاتشان در این لیست می‌مانند. خط تولید محصول دستمال جیبی این شرکت اینقدر خوب است که توانسته بازار خود را به بالاترین حد گسترش خود برساند. اگر شما از آن دسته از مردهایی هستید که علاقه‌ای به یک دستمال جیبی ابریشمی خاص ندارید محصولات این شرکت می‌تواند نظر شما را نسبت به دستمال جیبی عوض کند اگر «محصولات کوئیگزاتیک پاکت اسکوئر» را ببینید حتما یک دستمال جیبی برای خودتان خواهید خرید. آن‌ها 10 درصد از سود فروش خود را به بی‌خانمان‌ها و زنانی که در معرض خشونت قرار داشتند اختصاص می‌دهند؛ جمعیتی که یکی از هر سه زن آمریکایی را شامل می‌شود.

 

لیبرتی یونایتد (Liberty United)

مرکزیت در نیویورک، ارائه خدمات به نیویورک و ایلینوی

لیبرتی یونایتد

 

«پیش به سوی کاهش خشونت به وسیله‌ی سلاح گرم»، الان هیچ‌کس نیست که خبرهای خشونت‌بار سلاح گرم را نشنیده باشد. «لیبرتی یونایتد» تلاش دارد حداقل یکی از جنبه‌های مضر اسلحه را کاهش دهد و آن‌هم مهمات غیر مجاز برای سلاح‌های غیر مجاز است که از این رو بتواند کمکی جهت کاهش خشونت با اسلحه انجام داده باشد. این برند تولید کننده اکسسوری دست‌ساز برای مردان و زنان است و هر یک از اکسسوری‌های این برند به‌قدری خاص هستند که دارای شماره سریال مختص به خودشان هستند. بیست درصد از سود این شرکت به جمع‌آوری مهمات غیر مجاز جامعه خودشان تعلق می‌گیرد.

اگر این مطلب جالب بود می‌توانید یک سری هم به "8 محصول به یاد ماندنی از طراحان برندها" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان