۱۲ ترفند بی‌نظیر برای جستجو در گوگل

اگر می‌خواهید ۱۲ ترفندی که باعث می‌شود در گوگل مانند یک حرفه‌ای ‌جست و جو کنید را یادبگیرید. با بنیتا همراه باشید

اگر می‌خواهید 12 ترفندی که باعث می‌شود در گوگل مانند یک حرفه‌ای ‌جست و جو کنید را یادبگیرید. با بنیتا همراه باشید

بخش‌های پنهانی در موتور جست‌و‌جوی گوگل وجود دارد که افراد کمی از آن استفاده می‌کنند. زمانی که شما این ترفند‌های بی‌نظیر را بیاموزید در جستجو کردن به یک حرفه‌ای تبدیل   خواهید شد و با این دانش شما از افراد عادی سال‌ها در جست‌و‌جو جلو ترخواهید بود. زمان صحبت کردن به پایان رسیده٬ بیاید این 12 راه شگفت‌انگیز را یاد بگیرید. آیا آماده هستید؟

 

1-  اگر بخشی از عبارتی را فراموش کرده‌اید از علامت « * » یا همان ستاره استفاده کنید

گوگل این علامت را به عنوان کلمه‌ای گم شده شناسایی می‌کند که با در نظر گرفتن این مفهوم به دنبال نزدیک‌ترین عبارت به چیزی که شما جست‌وجو کرده‌اید خواهد گشت. بنابراین اگر شما بخشی از جمله یا نقل قولی را فراموش کرده‌اید می‌توانید به جای آن بخش از علامت ستاره استفاده کنید

 نحو سرچ در گوگل

 

2-  برای جستجو در سایت مشخصی  از « site: » استفاده کنید

برای مثال اگر می‌خواهید در رابطه با زیبایی در سایت بنیتا جستجو کنید با نوشتن « Site: Benita.ir Beauty»  موتور جست‌و‌جوی گوگل تمام صفحات مربوط به زیبایی را به شما نمایش خواهد داد

چگونه سرچ کنیم

 

3-  برای پیدا کردن سایت‌های مشابه از عبارت «Related: yourwebsitehere.com» استفاده کنید

اگر شما سایت یا وبلاگی را می‌شناسید که به آن علاقه دارید برای یافتن سایت‌های مشابه از این فرمول استفاده کنید. برای مثال اگر بخواهید وب سایتی مانند بنیتا بیابید می‌توانید این عبارت را تایپ کنید: «related: Benita.ir»

چگونه بهتر سرچ کنیم

 

4- برای یافتن دقیق آن چه جست‌و‌جو کرده‌اید از کوتیشن استفاده کنید

اگر می‌خواهید گوگل دقیقاً چیزی را که نوشته‌اید بدون کم و کسر به شما نمایش دهد. آن عبارت را داخل کوتیشن قرار دهید برای مثال "چگونه آقایان پوست خود را جوان کنند"

چگونه جست و جو کنیم

 

5- حذف مستقیم کلمات با استفاده از  خط فاصله «-»

اگر می‌خواهید یک کلمه به صورت مستقیم در جستجوی شما نباشد اما معنی و مفهوم آن در عبارتی دیگر باشد از خط فاصله درست قبل آن کلمه استفاده کنید. برای مثال در عبارت «jaguar speed -car » ٬ گوگل کلمه‌ی Car را در نتایج جست و جوی خود نخواهد آورد.

چگونه استاد سرچ باشیم

 

6-  لینک‌هایی که به سایت اصلی مربوط می‌شود را پیدا کنید

اگر می‌خواهید بدانید چه سایت‌هایی یک مطلب را از سایت مورد نظر شما گرفته‌اند و به آن لینک داده‌اند از عبارت «link: » استفاده کنید. این می‌خواند مفید باشد اگر شما به دنبال‌ وبلاگ و وبسایت‌هایی هستید که از مطالب شما استفاده کرده‌اند. این کار را حتی برای پیچ فیس‌بوک خود نیز می‌توانید انجام دهید.

بهترین جست و جو گر باشیم

 

7- عکس خاصی که می‌خواهید را بیابید

آیا تا به حال شده که بخواهید بدانید یک عکس از کجا آمده و یا بخواهید عکس‌های مشابه عکسی که در اختیار دارید را بیابید؟ تمام کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت جست‌وجوی عکس‌ گوگل یعنی «google image» بروید و آن‌جا بر روی گزینه‌ی دوربین کلیک کنید و عکسی که در اخیتار دارید را آپلود کنید. با این کار گوگل عکس‌های مشابه و همان عکس را با سایز‌های مختلف و همچنین منبع عکس را به شما نشان خواهد داد.

عکس خود را سرچ کنیم

 

8- از کلمه‌ی «Or» استفاده کنید

اگر نمی‌دانید یا فراموش کرده‌اید که موضوعی که دنبال آن بودید چه بوده و بین دو گزینه شک دارید بین آن دو کلمه از «or» استفاده کنید.

آن چه را که می خواهیم در گوگل پیدا کنیم

 

9- برای جست‌و‌جو در یک بازه‌ی زمانی از «...» استفاده کنید

برای مثال اگر به دنبال اختراعات در یک بازه‌ی 100 ساله‌هستید می‌توانید از عبارت «inventions 1900…2000» استفاده کنید.

مشخص سرچ در بازه ی زمانی

 

10- برای یافتن سرفصل دلخواه  از «intitle:» استفاده کنید

اگر شما می‌خواهید مقاله‌ای با کلمه‌ای خاص در سرمقاله و تیتر آن پیدا کنید  قبل نوشتن کلمه‌ی مورد نظر خود از عبارت «intitle:» استفاده کنید.

چگونه درست سرچ کنیم

 

11- چگونه معانی اصطلاحات عامیانه را بیابید

برای یافتن معنی‌های  اصطلاحات عامیانه از عبارت «Difine:» پیش از آن استفاده کنید و گوگل برای شما معنی آن را نمایش خواهد داد. برای مثال « define:waffle» .

چگونه در گوگل سرچ کنیم

 

12- فیلتر‌های جست‌و‌جو گوگل به نام «search tool»

در نهایت٬ یکی از پر استفاده‌ترین راه‌های افزایش بازدهی جست‌وجو‌ی شما در گوگل همین search tool است٬ که می‌توانید به کمک آن زمان٬ سایز تصاویر٬ زنگ تصاویر و دیگر موارد را کنترل کنید و به کمک آن‌  گوگل نتایج خلاصه‌تری به شما نمایش خواهد داد.

استاد سرچ شوید

 

 

این هم از 12 ترفند برای جستجو حرفه‌ای مطالب و عکس‌ها در گوگل که استفاده از آن شما را به یک استاد در موتور جست‌وجو‌ی گوگل تبدیل می‌کند. حالا زمان آن رسیده تا صفحه‌ی گوگل را باز کنید و آن چه را که یادگرفته‌اید را امتحان کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و فراموش نکنید مطالب ما را به اشتراک بگذارید.

 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «محل کار رویایی» را از دست ندهید

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان