۱۹ کار که به شما آرامش ذهنی خواهد بخشید [قسمت سوم/پایانی]

برخی از چیزها در زندگی ارزش نگهداشتن ندارند

برخی از چیزها در زندگی ارزش نگهداشتن ندارند. باید افکار منفی و هر چیزی که شما را از خواسته‌هایتان دور می‌کند را رها کنید تا به‌وسیله اعتمادبه‌نفس به مفهوم تازه‌ای از شادی و رضایت از خودتان برسید. ما ندانسته چیزهای زیادی در خودمان نگه‌داشته‌ایم که همگی باعث درد، استرس و رنج‌های روزانه می‌شوند این در حالی است که می‌توانیم از آن‌ها به‌راحتی دست بکشیم. هر فکر و اندیشه‌ی نادرستی انرژی منفی و مخالف آنچه شما به دنبالش هستید تولید می‌کند که شما را از رفتن منصرف می‌کند. آیا وقت آن نرسیده است که کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید؟ در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند، به صلح پایدار ذهنی و آرامش درونی برسید. همراه بنیتا در سه قسمت باشید.

ذهن ارامCredit: amazonaws

از برچسب زدن دست‌بردارید

سعی نکنید که همه‌چیز را با معیارهای خودتان بسنجید، هر اتفاقی که برای دیگران می‌افتد، حرف‌هایی که گفته می‌شود اگر برای شما عجیب‌وغریب است لازم نیست برچسب بزنید. به‌جای برچسب زدن سعی کنید که ذهن خودتان را بازتر نگه‌دارید و هر چیزی که پیش می‌آید را به‌نوعی در خودتان قبول و هضم کنید. این کار هم همانند منعطف بودن است که باید ذهن و باوری انعطاف‌پذیر داشته باشید تا این اتفاقات را بتوانید در خودتان هضم کنید.

ترس‌هایتان را کنار بگذارید

ترس‌ها توهم‌های درونی هستند که در واقعیت وجود ندارند. شما هستید که برای خودتان آن‌ها را به وجود می‌آورید. همه‌ی این ترس‌ها در ذهن شما جا خوش کرده‌اند. در خارج از ذهن شما هیچ‌چیزی به‌عنوان ترس وجود ندارد. شما باید اصلاح بیرون را از اصلاح درون خودتان شروع کنید. بسیاری از عوامل محدودکننده‌ی شما از درون شما نشأت می‌گیرند و در خارج وجود ندارند. اگر بتوانید بر ترس‌های درونی خودتان پیروز شوید همه‌ی زندگی شما به پیروی از درون شما تغییر خواهد کرد. این کارها همگی به‌صورت دنباله‌دار اتفاق خواهند افتاد. بسیاری از افراد موفق زمانی که ترس خودشان را رها کردند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند. پس از خودتان شروع کنید تا تغییرات بزرگ‌تری در خارج از خودتان داشته باشید.

ذهن ارام

Credit: victoryweekend

بهانه تراشیدن را کنار بگذارید

ما بسیاری از اوقات خودمان را محدود می‌کنیم، این به دلیل استفاده بیش‌ازحد ما از بهانه‌هایی است که می‌توانیم برای خودمان بتراشیم. به‌جای اینکه بزرگ‌تر فکر کنیم و تلاش کنیم که خودمان را بهبود ببخشیم و در زندگی کاری متفاوت‌تر ازآنچه تاکنون انجام داده‌ایم انجام دهیم، به خودمان دروغ می‌گوییم، و از هر بهانه‌ای برای توجیه کردن اشتباه خودمان استفاده می‌کنیم. توجیه‌هایی که بیشتر اوقات حتی وجود هم ندارند و ما برای خودمان آن‌ها را تراشیده‌ایم. ما خودمان را در پشت باورهای غلطی که می‌سازیم زندانی می‌کنیم. اگر شما آدمی هستید که همیشه برای خودتان بهانه می‌تراشید، از خودتان بپرسید که سود بهانه تراشیدن تابه‌حال برای شما چه بوده است؟

گذشته خودتان را ملاک قرار ندهید

اغلب ما فکر می‌کنیم که گذشته بهتر از حال و آینده است و آینده برای شما ترسناک‌تر ازآنچه هست به نظر خواهد رسید ولی باید شما این واقعیت را در نظر داشته باشید که هر آنچه دارید و خواهید داشت همین حال شما است. گذشته‌ای که الآن به آن فکر می‌کنید و مشتاق آن هستید، گذشته‌ای که در مورد آن رؤیاپردازی می‌کنید، همان حالی بوده است که در آن روزها نادیده گرفته‌اید. زندگی یک مقصد نیست و باید بدانید که زندگی یک مسیر است که باید در آن برای آینده‌ی خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید اما نباید حال خودتان را هم از دست بدهید. شما می‌توانید بر روی این کار تمرین کنید تا مهارت خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. برای مثال، زمانی که شما لیوانی را می‌شکنید، به این فکر کنید که یک لیوان بوده است و چیز دیگری نیست. زمانی که ظرفی را می‌شورید به این‌که فقط ظرف را بشورید فکر کنید و تمرکزتان را به چیزهای دیگر ندهید. به‌این‌ترتیب زندگی شما در حال جریان خواهد داشت.

ذهن ارام

 

از تعلقات خودتان دست بکشید

این مفهومی است که درکش برای بسیاری از ما  دشوار خواهد بود، اما این چیزی نیست که غیرقابل درک باشد. شما با هر بار تمرین کردن می‌توانید بهتر و بهتر شوید. زمانی که شما خودتان را از همه‌ی متعلقاتتان دور می‌کنید (این به این معنی نیست که شما خودتان را از دوست داشتن هر چیزی کنار بکشید، وقتی شما به چیزی عشق و علاقه نشان می‌دهید، به‌جای ترس، دل‌بستگی شدیدتری به آن نشان خواهید داد، عشق واقعی فداکاری و نوعی تلاش مضاعف به وجود خواهد آورد، اما عشق و دل‌بستگی باید خالص باشد) می‌توانید مسالمت‌آمیز زندگی کنید، تحمل و مهربانی بالاتری خواهید داشت. شما به‌جایی خواهید رسید که بدون اینکه تلاش زیادی کنید همه‌چیز را به دست خواهید آورد. مفاهیم برای شما از کلمات فراتر خواهند رفت.

خشم خودتان را کنترل کنید

از اینکه خشم خودتان را به دیگران و حوادث نشان دهید، خودداری کنید. اگر شما در دلتان کینه نگه می‌دارید باید یاد بگیرید که خشمتان را فروبخورید و یاد بگیرید که هیچ‌وقت خشمتان را بر کسی وارد نکنید. شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله آموختید خشم خودتان را کنترل کنید. یاد بگیرید که بخشنده باشید و این همان قدرت واقعی است.

انتظارات را از خودمان و دیگران کم کنیم

هرگونه انتظارات خودتان از دیگران را کم کنید. حتی این قانون را در مورد خودتان هم رعایت کنید و از خودتان هم انتظارات خارج از حد نداشته باشید. اگر شما انتظاراتی بالاتر از حد داشته باشید زمانی که خودتان یا دیگران نتوانید آن را برآورده کنید دچار دل سردی و ناامیدی خواهید شد. این انتظارات خارج از حد باعث می‌شود که در مورد دیگران قضاوت‌های نادرستی هم داشته باشید. همه‌ی مردم برای خودشان زندگی می‌کنند و نمی‌توانند تصورات شما از آن‌ها را برآورده کنند. آن‌ها هر آنچه دوستان، خانواده، رسانه‌ها عرضه می‌کنند را بررسی می‌کنند و هر آنچه برای زندگی خودشان مفید باشد را انتخاب می‌کنند و در زندگی خودشان پیاده می‌کنند. هیچ‌کسی دوست ندارد که زندگی خودش را از کنترل خارج کند و هر آنچه دیگران به او می‌گویند را پیاده کند. بلکه دوست دارد که به صدای درونی خودش گوش دهد. مردم هر آنچه نیاز داشته باشند را دوست دارند. شما هم باید برای خودتان زندگی کنید و اجازه ندهید که نظرات دیگران زندگی شما را از مسیر خارج کند.

منبع:بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان