ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ فیلم برتر سیاسی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ باید تماشا کرد [قسمت اول]

خیلی‌ها تصور نمی‌کردند ترامپ به مقام ریاست جمهوری برسد. همه به این موضوع می‌خندیدند تا زمانی که مردم رای دادند.

خیلی‌ها تصور نمی‌کردند ترامپ به مقام ریاست جمهوری برسد. همه به این موضوع می‌خندیدند تا زمانی که مردم رای دادند.

حالا این دنیایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم چه خوش‌مان بیایید یا نه. این موضوع هم برای دنیا و هم برای مردم آمریکا موضوع جالبی خواهد بود. 

چیزی را که باید به یاد داشته باشیم این است که زمان به سرعت می‌گذرد و همه چیز سیاه و سفید نیست بلکه خاکستری است.

چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود این است که تغییرات قطعی هستند. در این فهرست نگاهی به فیلم‌هایی خواهیم انداخت که دلایل انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهور را توضیح می‌دهند.

بعضی از این فیلم‌ها نگاه چپ یا راست دارند اما امیدواریم شما به آنها به عنوان یک شاهد بی‌طرف نگاه کنید.

حضور

10- حضور

داستان یک باغبان ساده است که تبدیل به یک نماد سیاسی می‌شود. دلیل اینکه پیتر سلرز (بازیگر) اینقدر مجذوب این فیلم شده بود این است که او خود را بسیار شبیه به شخصیت اصلی داستان می‌دانست. فردی بدون تعریف مشخصی از شخصیت.

نکته‌ی اصلی داستان این است که ما به آسانی توسط غرورمان هدایت می‌شویم. در فیلم، سلرز در مورد باغبانی صحبت می‌کند و همه فکر می‌کنند که او نگاه خود در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی را بیان می‌کند. این را مقایسه کنید با ادعای ترامپ برای بازگرداندن عظمت به آمریکا که می‌تواند توسط هوادارانش براساس تعصبات شخصی تفسیر شود.

ترامپ خودش بخشی از افراد خاص جامعه است و در ثروت متولد شده است اما هنوز خیلی‌ها او را به عنوان فردی خود ساخته می‌بینند.

این یک رویداد متداول در طول تاریخ است. واقعیت مشخص است اما مردم او را طوری می‌بینند که خودشان می‌خواهند. 

آنها زنده‌اند

9- آنها زنده‌اند

قانون طلایی: کسی که زر دارد قوانین را تعیین می‌کند.

اگر تا حالا فهمیده‌ باشید یکی از دلایلی که به کمپین کلینتون ضربه زد مسئله رای‌های اعتراضی بود. اینها افرادی بودند که می‌دانستند کلینتون هیچ تغییر مهمی را ایجاد نمی‌کند بنابراین آنها به ترامپ رای دادند به این امید اینکه تغییری را مشاهده کنند. 

قسمت نار‌احت‌کننده داستان اینجاست که کابینه‌ای که ترامپ انتخاب کرده پر از افرادی است که سوابق نژادپرستی دارند و جز افرادی هستند که سوابق آنها نشان می‌دهد یک عروسک خیمه شب‌بازی بوده‌اند.

خیلی‌ها در آمریکا این را نمی‌دانند افرادی که سرنخ‌ها را در دست دارند نه تنها وارد دستگاه سیاسی شده‌اند بلکه جزئی از دستگاه اقتصادی هم هستند. این دو دستگاه خیلی اوقات به هم مرتبط هستند و کار می‌کنند. وقتی مردم درباره ترامپ و نگاه اقتصادی‌اش صحبت می‌کنند گویا نمی‌دانند از چه صحبت می‌کنند. آنها تصور می‌کنند مثل فیلم آنها زنده‌اند فقط یک عینک آفتابی جادویی به چشمان خود زده‌اند و همه چیز را می‌بینند این در حالی است که آنها یک عینک را با عینکی دیگر جایگزین کرده‌اند.

هر دوی این احزاب جز ابزار شرکت‌های بزرگ هستند. 

بلوورث

8- بلوورث

یک حرفی را که از طرفداران ترامپ می‌شنوید این است که او فردی است که هر چه به ذهنش می‌رسد را می‌گوید و مبادی آداب سیاست نیست. این هم درست نیست چرا که میزان دروغ‌‌ها و اطلاعات غلطی که او در کمپینش ارائه کرده در 2 دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

مسئله این است که اغلب سیاستمداران به مردم دروغ گفته‌اند و زمانی که فردی مثل ترامپ حرف‌هایی را می‌زند که بقیه را ناراحت می‌کند همه تصور می‌کنند احتمالاً اینها حرف‌های درستی هستند.

همین اتفاق در بلوورث هم می‌افتد یک سیاستمدار فاسد دموکرات که حال و روز خوبی ندارد ناگهان شروع به بیان حقایقی تلخ می‌کند. این فیلم در زمانه‌ی خودش دست کم گرفته شده است. 

قسمت ناراحت‌کننده این است که ترامپ مثل بلوورث هم نیست او حقیقت را نمی‌گوید بلکه حقیقت را به نفع خود تغییر می‌دهد. فردی که به حقیقت اهمیتی نمی‌دهد و همیشه به خودش خدمت کرده است.

دم سنگ را بجنبان

7- دم سنگ را بجنبان

چه فرقی می‌کند اگر حقیقت داشته باشد؟

مثل فیلم آنها زنده‌اند این اثر هم همراه خوبی خواهد بود تا تصور شما از سیستم فاسد را تکمیل کند.

داستان فردی که سعی می‌کند با جلوگیری از جنگی که رخ نداده حواس‌ها را از رسوایی جنسی یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری پرت کند. درست مثل داستان رسوایی لوینسکی برای رئیس جمهور کلینتون که همه او را متهم می‌کردند به خاطر پرت کردن توجه مردم به یک داروخانه در سودان حمله کرده است. اما حقیقت این است که این واقعه اصلاً کمکی به این داستان نکرد.

و نهایتاً همین میراث روی هیلاری هم اثر خود را گذاشت.

لینکلن

6- لینکلن

آیا فکر می‌کنید که ما زمان به دنیا آمدن را انتخاب می‌کنیم یا اینکه زمانه ما را برمی‌گزیند؟

هر چه می‌خواهید در مورد شخصیت کلینتون بگویید اما انتخاب ترامپ ضربه‌ای به اقلیت‌ها در آمریکا بود. نه تنها خانواده او درگیر مسائل نژادپرستانه بوده است بلکه او از طرف جریان‌های طرفدار برتری نژاد سفید و کوکلاس کلن‌ نیز مورد حمایت قرار گرفته است. تازه در مورد ساختن دیوار بین آمریکا و مکزیک صحبت هم نکرده‌ایم.

نگاه کردن به ترامپ در حالی که پشت سرش مجسمه مارتین لوتر کینگ قرار گرفته و در کنارش اوباما رئیس‌جمهور سیاه پوست نشسته بسیار غم‌انگیز است. این فرصت خوبی است تا نگاهی به اثر بزرگ استیون اسپیلبرگ بیندازیم.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان