ماهان شبکه ایرانیان

۲۵ دستور غذای ساده مخصوص گیاهخوار‌ان [قسمت سوم]

ما یکی از طرفداران سرسخت غذا و غذا خوردن هستیم

ما یکی از طرفداران سرسخت غذا و غذا خوردن هستیم. غذا خوردن یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که انسان‌ها در طول روز انجام می‌دهند٬ بنابراین برای سلامت جسمی٬ ذهنی و روحی ضروری است که برای غذایی که می‌خوریم و انتخاب مواد تشکیل دهنده‌ ی آن وقت بگذاریم تا از وعده‌ی غذایی خود بیشترین استفاده را ببریم. اما همه‌ی ما می‌دانیم بعضی از شب‌ها شما گیج می‌شوید و می‌خواهید یک دستور غذایی ساده و کاربردی و البته خوشمزه داشته باشید که به سلامتی شما هم صدمه نزند. بنابراین ما برای شما 25 مورد از بهترین غذاهایی که بر پایه ‌ی سبزیجات تهیه می‌شوند را آماده کردیم. یک نکته‌ی بسیار جالب در مورد این غذاها این است که می‌توان تمام آن‌ها را در وقت بسیار کمی  تهیه کرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید

3- نخود پخته شده با شیر نارگیل و لیمو

خوراک نخود فرنگی با شیر نارگیل

این یکی از شک بر‌انگیز‌ترین دستورات غذای این لیست بود. زیرا استفاده از روش پخت آرام و همچنین ترکیب موجود در مواد اولیه٬ به ویژه شیر نارگیل چیزی نیست که همیشه در وعده‌های غذایی استفاده شود. بنابراین زمانی که برای اولین بار با این غذا مواجه  ‌شوید حتما تعجب خواهید کرد. این غذا دارای هر دو طعم شیرین و تند است که همراه با عطر و طعم نخود، اسفناج و گوجه فرنگی خشک شده عطر و طعم و ظاهری متفاوت به غذا می‌بخشد. با تمام این اوصاف این غذا بسیار گیج کننده است. این غذا به تنهایی بسیار خوشمزه و کامل است اما می‌توانید آن را با برنج نیز میل کنید. برنج می‌تواند طعم شیرین شیر نارگیل را به خود جذب کند.

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

زمان پخت: 35 دقیقه

زمان کل: 50 دقیقه

مناسب برای 4-6 نفر

مواد لازم:

  • 2 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • 1 پیاز کوچک که به قطعه‌های کوچک خرد شده باشد
  • 4 حبه سیر پوست کنده و خرد شده
  • 1 قاشق غذا خوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده
  • نصف فنجان گوجه فرنگی خشک شده و خرد شده
  • 1 لیموی بزرگ یا حدود 2 قاشق غذا خوری آب لیمو
  • 1 فلفل قرمز خشک شده
  • 400  گرم نخود خشک
  • 450 گرم اسفناج
  • 400 گرم شیر نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری نمک 
  • 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل خشک شده

 

غذای گیاهی در 30 دقیقه

طرز تهیه:

1- روغن را در قابلمه‌ای بزرگ ریخته و بر روی شعله‌ی گاز با حرارت متوسط مایل به زیاد قرار دهید. پیاز را اضافه کنید و اجازه دهید پیاز‌ها سرخ شوند تا زمانی که به رنگ طلایی در بیایند. حالا سیر و زنجبیل تازه و گوجه فرنگی خشک شده٬ نیمی از آب لیمو و فلفل قرمز را اضافه  کنید. اجازه دهید حدود 3 دقیقه مواد با هم پخته شوند و شما در این مدت به هم زدن ادامه دهید.

2-  حالا نخود را اضافه کنید و درجه‌ی حرارت اجاق گاز را بالا ببرید تا زمانی که نخود ها تغییر رنگ بدهند و حسابی با پیاز و دیگر مواد مخلوط شوند.

3- تعداد کمی از برگ‌های اسفناج را اضافه کنید. قبل از اضافه کردن دوباره از تغییر حالت اسفناج و پژمرده شدن آن مطمئن شوید. حالا می‌توانید تعداد انگشت شمار دیگری از اسفناج را نیز اضافه کنید٬ هم زدن را در این مدت فراموش نکنید. یادتان باشد همه‌ی اسفناج‌ها را نباید یک جا به ظرف اضافه کنید.

4-  شیر نارگیل را اضافه کنید٬ سپس نمک٬‌ پودر زنجبیل و یک قاشق آب لیمو را به قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا غذا به جوش بیاید. سپس حرارت شعله‌ را کم کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه به آرامی بجوشد. با این کار اجازه می‌دهید طعم لیمو٬ نمک و دیگر ادویه‌ها در غذا ترکیب شود.

5- آن را در ظرفی  به تنهایی یا بر روی برنج بکشید و از طعم این غذای سالم و گیاهی لذت ببرید.

در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید 

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان