راهنمای مادران برای پوشش کودکان در زمستان

گرم نگه داشتن کودکان در زمستان می‌تواند برای مادرها یک چالش‌ باشد

گرم نگه داشتن کودکان در زمستان می‌تواند برای مادرها یک چالش‌ باشد. پیدا کردن لباس‌های مناسب برای محافظت از کوچولوی شما ضروری است تا جلوی سرماخوردگی و از همه بدتر سرمازدگی او را بگیرید. کودکان در مقابل سرمازدگی آسیب‌پذیرترند چرا که آنها نسبت به بزرگ‌ترها حرارت را زودتر از دست می‌دهند و زمانی که بیرون بازی می‌کنند حساسیت کمتری به سرما نشان می‌دهند. یک سری نکات وجود دارد که می‌تواند به کودک شما کمک کند تا امنیت داشته باشد و خود را گرم نگه دارد و در عین حال از بازی کردن هم لذت ببرد.

کودکان به یک دلیل ساده نسبت به سرما حساس‌ترند. بدن‌های کوچک آنها حرارت را به سرعت از دست می‌دهد. از طرفی آنها دیرتر متوجه می‌شوند که دارند سرما می‌خورند که این به معنای آن است که وظیفه گرم کردن آنها به عهده والدین خواهد بود.

قوانین زمستان

کودک

استفاده از چندین پوشش راه پیش‌ روی شماست

آکادمی اطفال آمریکا پیشنهاد می‌کند که در زمستان برای کودکان یک لایه یا بیشتر نسبت به بزرگ‌ترها لباس بپوشانید. هوایی که بین لایه‌های لباس‌ گیر می‌افتد جلوی خروج گرما را می‌گیرند. داشتن چندین لایه لباس به کودکان این امکان را می‌دهد که هر وقت خواستند حرکت بیشتری داشته باشند فقط یک لایه لباس (مثل: سویی‌شرت) را در بیاورند نه اینکه با داشتن یک لباس کلفت گزینه‌ی دیگری برای انتخاب نداشته باشند. 

لباس زیادی داشتن هم خوب نیست

استفاده بیش از حد از لباس حتی باعث خواهد شد تا کودکان شما سرما بخورند! به خاطر اینکه لباس‌های اضافی سبب خواهند شد کودک شما عرق کند و در نتیجه لباس‌های آنها خیس خواهد شد که باعث می‌شود تا سرما و باد دمای بدن را به سرعت پایین بیاورد.

سه لایه اصلی وجود دارند که شما باید در موردشان بدانید:

  • لایه پایه

این لایه‌ای است که مستقیم با پوست کودک در ارتباط است. کاری که این لایه انجام می‌دهد خشک کردن رطوبت پوست است. در این لایه باید از مواد پشمی یا پارچه‌های مصنوعی مثل پلی‌استر استفاده کنید. 

  • لایه میانی

کار این لایه عایق‌بندی است. به دنبال پارچه‌های پشمی یا پردار بگردید. این لایه نباید خیلی تنگ باشد تا جلوی حرکت بدن را بگیرد.

  • لایه بیرونی

این لایه کودک شما را از باران، برف و باد محافظت می‌‌کند. کاپشن‌های ضد آب خیلی خوب هستند. این لایه همچنین باید بتواند قابلیت تنفس داشته باشد چرا که کودکان نسبت به بزرگسالان فعال‌ترند.

از لباس‌ها مراقبت کنید

وقتی بچه‌ها از بیرون به خانه می‌آیند، لباس‌های آنها را خشک کنید. چرا که اگر رطوبت روی آنها باقی بماند دفعه بعد آنها را گرم نگه نخواهد داشت. 

نکته اضافی: همان طور که می‌دانید کتان و جین آب و رطوبت را بیشتر جذب می‌کنند و در هوای سرد این مسئله تشدید می‌شود. از انتخاب لباس‌های کتان برای کودکان پرهیز کنید.

کودک

انگشتان دست و پا و همچنین صورت نیاز به مراقبت بیشتر دارند

این قسمت‌های در بدن کودک در مقابل سرما بیشتر از بقیه حساس‌ترند بنابراین چشمان خود را بیشتر باز کنید.جوراب‌های ضخیم غیر نخی، چکمه‌ها و دستکش‌های ضد آب، یک شال گردن و کلاه چیزهایی هستند که هر کودکی را گرم نگه می‌دارند. استفاده از ماسک صورت و گوش‌بند هم اقدام‌های خیلی احتیاطی برای هوای بسیار سرد هستند.

زیاد تنگ نکنید

استفاده از جوراب‌ها یا ژاکت‌های خیلی تنگ می‌تواند جلوی گردش درست خون در بدن را بگیرد و باعث شود اندام‌های حساس سرمازده شوند.

لباس اضافه با خود به همراه داشته باشید

وقتی سر و کار شما با کودکان است بهتر است که همیشه لباس اضافه همراه داشته باشید. این موضوع در زمستان خیلی مهم‌تر می‌شود. یک پرش ناگهانی در چاله‌ی آب یا از دست دادن یک دستکش نه تنها می‌تواند روز خوب شما را خراب کند بلکه می‌تواند دلبند شما را دچار سرماخوردگی کند. یک کیف حاوی لباس‌های اضافی همراه خود داشته باشید.

کودک

کودکان نوپا

کودکی که تازه راه رفتن را یاد گرفته یا به زودی یا خواهد گرفت نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این کودک باید بتواند راحت حرکت کند. از طرف دیگر این کودکان هنوز برای دستشویی رفتن آموزش ندیده‌اند پس نیاز است که بتوانید در این مواقع به راحتی لباس او را باز کنید. یک سری نکات وجود دارند که توجه شما را به آنها جلب می‌کنم:

از لایه‌های نازک‌تر لباس استفاده کنید

لایه‌های زیرین لباس کودک باعث خواهند شد تا گرما به دام بیافتد. برای این کودکان سعی کنید از لباس‌های نخی استفاده کنید تا به پوست حساس کودک آسیب نزند. از پلیورهای کلفت پرهیز کنید که او را خیلی گرم می‌کنند و جلوی حرکت آسان او را می‌گیرند. مطمئن شوید که جوراب‌ها زیاد ضخیم نباشند چرا که پای آنها درون چکمه‌ها به راحتی تکان نمی‌خورد.

 

به دنبال این لباس‌ها برای خرید باشید

یک کاپشن مقاوم در برابر باد و آب از جنس نایلون که از داخل باعث گرم شدن بشود، ایده‌آل است. اگر کاپشن زیپ‌دار باشد خیلی بهتر است چرا که اجازه می‌دهد زمان دستشویی رفتن راحت همه چیز را باز کنید.

یک پابند به دور مچ پا می‌تواند جلوی ورود سرما را بگیرد. بندهای کشی خوب هستند اما اگر بتوانید از انواع چسبی استفاده کنید خیلی بهتر خواهد شد. 

در ضمن از دستکش‌های یک تکه استفاده کنید چرا که در آوردن آنها راحت‌تر است. اگر تا حالا تلاش کرده‌ باشید که در دستان یک کودک دستکش قرار دهید متوجه حرف من خواهید شد. از طرف دیگر این نوع دستکش‌ها گرم‌تر هم هستند چرا که انگشتان دست در کنار هم قرار می‌گیرند. قبل از اینکه کاپشن را به او بپوشانید ابتدا دستکش را در دست‌هایش قرار بدهید تا وقتی کاپشن را پوشید آستین‌های کاپشن نقش نگه‌دارنده دستکش را بازی کنند.

کلاه 

استفاده از کلاه را در اولویت قرار بدهید

درصد بالایی از دمای بدن از طریق سر از دست می‌رود. این موضوع برای کودک شما که به تازگی مو درآورده خیلی مهم است. حتی اگر کاپشن او کلاه دارد اما یک کلاه جداگانه برای او تهیه کنید. 

داخل خودرو

وقتی کودک خود را داخل خودرو قرار می‌دهید یک لایه از لباس‌های آنها را کمتر کنید. از یک پتو در داخل ماشین استفاده کنید تا وقتی کمربند ایمنی را می‌بندید همچنان بتوانند خود را گرم نگه دارند.

چکمه 

چکمه

2 نوع چکمه وجود دارد. چکمه‌های پلاستیکی و چکمه‌های برفی. چکمه‌های پلاستیکی در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند و زیبا هستند. اما این چکمه‌ها مخصوص باران هستند و نمی‌توانند پاها را گرم نگه دارند. اگر از این چکمه‌ها استفاده کنید نیاز به جوراب‌هایی بسیار گرم خواهید داشت. راه رفتن با آنها سخت خواهد بود و نمی‌توانند جلوی ورود برف به پاها را بگیرند. از طرفی خریدن یک جفت چکمه برفی کار پرخرجی است. پس اگر در محل زندگی شما برف زیاد نمی‌بارد نیازی نیست همسر گرامی را به خرج بیندازید. 

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان