کاربردهای جانبی خمیردندان در خانه

کاربرد عادی و تعریف‌شده‌ی خمیردندان، به عنوان شوینده‌ی دندان است

کاربرد عادی و تعریف‌شده‌ی خمیردندان، به عنوان شوینده‌ی دندان است. اما از قدیم، زمانی که کسی دچار سوختگی می‌شد، پیشنهاد اطرافیان در چند لحظه‌ی اول سوختگی، مالیدن خمیردندان به روی ناحیه‌ی سوختگی بود. شاید این باور که خمیردندان می‌تواند تسکینی برای درد سوختگی باشد، چندان هم بدون دلیل نباشد. خمیردندان در اجزای تشکیل‌دهنده خود، ترکیباتی همانند: اسانس نعنا و الکل دارد که باعث می‌شود احساس سوزش ناشی از سوختن و همچنین شدت تاول زدن کاهش پیدا کند. در ادامه همراه بنیتا باشید تا با کاربردهای دیگر این ماده ‌ی معجزه‌آسا آشنا شوید.

رفع آلودگی از روی کفش

خمیر دندانCredit: lowerysmiles

اگر کفش چرمی دارید که گوشه‌ای از آن در اثر برخورد با جایی کثیف شده است و با پارچه تمیز نمی‌شود، کمی خمیردندان به همان قسمت از کفشتان بزنید و کمی منتظر بمانید، سپس با استفاده از یک دستمال نرم، کفش را تمیز کنید. از عملکرد خمیردندان شگفت‌زده خواهید شد.

تمیز کردن دکمه‌های کیبورد پیانو

معمولاً کیبورد پیانوهای گران‌قیمتی که کارایی بالا دارند، از عاج فیل درست می‌شوند. در اثر استفاده‌ی بیش‌ازحد و تماس دست به‌مرور چربی دست باعث سیاه شده آن‌ها خواهد شد. برای تمیز کردن دکمه‌ها می‌توانید از خمیردندان و یک برس نرم استفاده کنید. عاج ترکیبی همانند دندان انسان دارد و به‌راحتی تمیز می‌شود. پس از تمیزکاری؛ با دستمالی مرطوب دکمه‌ها را تمیز کنید. اگر کیبوردتان پلاستیکی است لازم نیست نگران ماده‌ی شوینده باشید. می‌توانید از هر ماده‌ای همانند خمیردندان استفاده کنید.

تمیز کردن کتانی‌ها

خمیردندانCredit: globalhealthnow

کتانی‌هایی که این روزها در بازار وجود دارد معمولاً جنسی از پارچه و پلاستیک دارد. برای تمیز کردن گل و سیاهی‌هایی که دور کفش در اثر راه رفتن در خیابان ایجاد می‌شود می‌توانید از خمیردندان و یک برس قدیمی یا مسواک استفاده کنید. بعد از مالیدن خمیردندان به روی کفش، می‌توانید با آب و دستمال مرطوب کفشتان را تمیز کنید.

تمیز کردن زیری اتو برقی

تمیز کردن اتوCredit:1dental

کف اتو‌ی برقی در اثر برخورد بالباس‌ها و با گذر زمان سیاه و جرم‌گرفته می‌شود. برای تمیز کردن این سیاهی می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. کمی زیر اتو را خیس کنید، خمیردندان را با مسواک یا پارچه به زیر اتو بمالید و مدتی صبر کنید. سپس با استفاده از یک پارچه‌ی زبر آن را بشورید. از میزان تمیز شدن اتو تعجب خواهید کرد.

 جلا دادن به جواهرات

خمیر دندانCredit: lowerysmiles

در بحث‌هایی که در مورد محلول‌های خانگی تمیزکننده جواهرات داشتیم، باید اضافه کنیم که خمیردندان هم می‌تواند به‌عنوان یکی از شوینده‌ها و جلا دهنده‌های جواهرات حساب شود. برای این کار خمیردندان را به قسمتی که سیاه شده است بمالید و سپس با استفاده از یک دستمال خیس، آن قسمت را تمیز کنید.

از بین برنده بوی بد شیشه‌ی نوزادان

شیشه‌ی نوزادان بعد از مدتی، در اثر ماندن شیر در قسمت‌های پنهان شیشه، بوی ناخوشایندی به خود می گیرد. برای حذف این بو، مقداری از خمیردندان را به همراه آب داخل بطری بریزید و آن را خوب به هم بزنید، مطمئن شوید که محلول به‌خوبی همه جای شیشه را در برگرفته باشد. بعد از مدتی آبکشی کنید و از بوی خوب شیشه لذت ببرید.

شیشه‌ای ضد بخار

خمیردندانCredit: personal

یکی از عجیب‌ترین کاربردهای خمیردندان، ایجاد شیشه‌ای ضد مه است. زمانی که به غواصی، شنا و اسکی مشغول هستید و یا به‌صورت معمولی در هوای سرد پیاده‌روی می‌کنید، عینکتان در اثر بخارهای دهان و سرمایی که در هوا وجود دارد، شروع به مه گرفتن خواهد کرد. برای اینکه از این کار جلوگیری کنید، لایه‌ای از خمیردندان را به شیشه‌ی عینک بمالید و آن را با دستمال خشک پاک‌کنید. راه‌کاری عملی و پرکاربرد که از خمیردندان می‌توانید استفاده کنید.

آینه‌ی حمام بدون بخار

آینه‌ی حمام در اثر بخارات آب گرم، شروع به مه گرفتن و بخار خواهد کرد که دیدتان را مختل می‌کند. برای اینکه آینه‌ای بدون بخار داشته باشید پیشنهادی همانند زدن خمیردندان به عینک می‌دهیم. با یک دستمال مقداری از خمیردندان را به روی آینه بکشید و آن را با دستمال تمیز دیگری، پاک‌کنید. اگر نمی‌خواهید از خمیردندان استفاده کنید، می‌توانید از کف‌های ریش مخصوص به آقایان هم استفاده کنید تا لازم نباشد، در زمان حمام کردن، آینه را پشت سرهم با آب بشورید.

براق‌کننده‌ی فلزات دستشویی و حمام

برای درخشش فلزات روکار منازل، شوینده‌های صنعتی زیادی تولیدشده‌اند. ولی برای این کار می‌توانید از شوینده‌ای خانگی و ارزان‌قیمت‌تر، بدون استفاده از مواد شیمیایی اسیدی بهره بگیرید. کافی است که خمیردندان را به روی پارچه بمالید و سپس فلز موردنظر را با آن تمیز کنید. با این حرکت، فلزتان تمیز و براق خواهد شد. سپس با آب آن را تمیزتر کنید.

تمیزکننده‌ی ظرف‌شویی دستشویی و حمام

خمیردندانCredit: bobvila

یکی دیگر از قابلیت های خمیر دندان در نظافت این است که می‌تواند ظرف‌شویی‌تان را تمیز  کرده و برق بیاندازد. مزیت دیگری که در مورد تمیز کردن با خمیردندان وجود دارد، از بین بردن بوی بد رطوبت از سینک ظرف‌شویی است. با استفاده از یک اسفنج و خمیردندان، ظرف‌شویی را به‌خوبی بشویید و بعدازآن، آبکشی کنید. از معجزه‌ی دوست همیشگی خودتان شگفت‌زده خواهید شد.

پاک‌کننده‌ی مدادهای شمعی از روی دیوار

 مسلماً کودکان نمی‌دانند که دیوار جای نقاشی نیست. اما شما باید با نداستنهای آن‌ها کنار بیایید. برای حل کردن مشکل به وجود آمده‌ی ناشی از نوشتن به روی دیوار، به‌وسیله‌ی مدادهای شمعی، دست‌به‌کار شوید و خمیردندان را با یک دستمال نرم آماده کنید. خمیردندان را همانند پاک‌کن، به روی نقاشی‌ها بکشید و بعدازآن به‌وسیله‌ی یک دستمال شروع به مالیدن آن کنید. پس از مدتی دیوار را به‌وسیله‌ی آب کاملاً بشویید. برای پیشگیری از این کار هم برای فرزندتان دفتر نقاشی بیشتری بخرید!

از بین بردن جوهر و رژ لب از پارچه

خمیردندانCredit: personal

حتما تا به حال برایتان پیش‌آمده است که قلم را بازکرده باشید و به‌یک‌باره به روی پیراهنتان ریخته باشد و یا به‌صورت اتفاقی، رژ لب همسرتان روی پیراهن نقش بسته باشد. این رنگ‌ها به‌راحتی پاک نمی‌شوند و عموماً روغنی هستند. برای از بین بردن رنگ، خمیردندان را به روی پارچه قرار دهید و به‌آرامی آن را  با پارچه‌ای مرطوب مالش دهید. بعدازاین کار، پارچه را با آب بشورید. تعجب خواهید کرد ولی جوهر به‌آرامی ناپدیدی می‌گردد. برای اینکه دیگر به‌صورت کامل از شر رنگ خلاص شوید، چند بار این کار را بکنید. برای رژ لب هم همین را به همین صورت انجام دهید.

از بین بردن جای لکه‌ی روی مبل

بسیاری از مردم، لیوانشان را روی مبل قرار می‌دهند و به دنبال آن لکه‌هایی به بزرگی همان لیوان روی مبل به وجود می‌آورند. برای خلاص شدن از این لکه‌ها، از خمیردندان استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که با دستمال و خمیردندان ویا اگر دوست داشتیدبا یک مسواک، روی لکه‌ها را بپوشانید و بعد از چند دقیقه با آب و دستمال تمیز دیگری لکه را پاک‌کنید. اجازه دهید مبل کاملاً خشک شود تا بوی رطوبت ندهد.

از بین بردن جوش‌های پوستی

خمیردندان

میهمان هستید؟ باید به‌قرار کاری بروید؟ بدون شک روز قبل صورتتان جوش خواهد زد. یکی از راه‌های آسان و دم‌دستی استفاده از خمیردندان به روی جوش‌ها است. برای این درمان ساده، خمیردندان را به روی جوش صورتتان بگذارید، بهتر است این کار را در شب انجام دهید تا مدت زمان بیشتری خمیردندان به روی جوش بماند. دلیل این‌که خمیردندان می‌تواند جوش را از بین ببرد، جذب روغن توسط خمیردندان است.  البته در این کار احتیاط کنید، زیرا که برخی از خمیردندان‌ها ممکن است باپوستتان سازگاری نداشته باشد.

رفع بوی بد دست

دست در اثر برخورد با چیزهای مختلف و همچنین تمیز کردن موادی مانند ماهی و غیره بو می‌گیرد. ازجمله راهکارهای ساده، استفاده از خمیردندان و مالیدن آن به روی دست است. اجازه بدهید چند دقیقه بر روی دستتان بماند و بعد از چند دقیقه آن را بشورید. بازهم توصیه می‌کنیم که پوست‌های حساس به خمیردندان باید از روش‌های دیگری استفاده کنند.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر