طرز تهیه ماست پروبیوتیک خانگی

پروماس یا ماست پروبیوتیک، یک فرآورده لبنی جدید است. در واقع این محصول نوعی ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می‌توان از مزایای ماست بهره برد بلکه می‌توان باکتری‌های مفید و لازم بدن را نیز از این طریق تأمین کرد. امروز در آشپزخانه روزچین، قصد داریم طرز تهیه ماست پروبیوتیک را به کمک یک ویدئوی آموزشی به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماست پروبیوتیک خانگی

پروماس یا ماست پروبیوتیک، یک فرآورده لبنی جدید است. در واقع این محصول نوعی ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می‌توان از مزایای ماست بهره برد بلکه می‌توان باکتری‌های مفید و لازم بدن را نیز از این طریق تأمین کرد. امروز در آشپزخانه روزچین، قصد داریم طرز تهیه ماست پروبیوتیک را به کمک یک ویدئوی آموزشی به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید.

نکاتی در مورد نحوه تهیه ماست پروبیوتیک خانگی

همانطور که می‌دانید، برای تهیه هر نوع ماستی، شما به یک مایه ماست احتیاج دارید. در مورد ماست پروبیوتیک هم همینطور است. شما می‌توانید برای تهیه ماست پروبیوتیک از پودر پروبیوتیک استفاده کنید. همانطور که در ویدئو هم مشاهده می‌کنید، برای تهیه ماست پروبیوتیک از نوعی پودر پروبیوتیک استفاده شده است:

اما برای تهیه این ماست خوشمزه، روش سالم‌تری هم هست که می‌توانید از آن بهره بگیرید. شما می‌توانید مایه ماست پروبیوتیک را خودتان در منزل تهیه کنید. برای این‌کار به مقداری نخود خام و شیر احتیاج دارید. روش تهیه ماست پروبیوتیک شامل سه مرحله است: تهیه مخمر، تهیه مایه ماست پروبیوتیک و تهیه ماست.

طرز تهیه مخمر

درون یک شیشه تمیز  یک مشت یا 25 تا 30 عدد نخود خام شسته شده بریزید و با یک لیوان شیر با دمای 37 درجه پر کنید. یک دستمال کاغذی روی شیشه قرار دهید و یک کش هم دور دستمال بیندازید. شیشه را داخل یک حوله بپیچید و به مدت 48 ساعت در یک جای گرم (دمای 28 تا 30 درجه) قرار دهید. دقت کنید که شیر پاستوریزه برای تهیه مایه ماست مناسب نیست زیرا دارای مواد افزودنی است و ممکن است نتیجه کار را خراب کند. می‌توانید از شیر محلی استفاده کنید. بعد از 48 ساعت در زمستان (در تابستان کمی کمتر)، شیر بریده و از آبش جدا می‌شود.

طرز تهیه مایه ماست پروبیوتیک

مخمر داخل شیشه را داخل یک آبکش پلاستیکی ریخته و با کمک یک قاشق چوبی یا پلاستیکی، نخودها را از مخمر جدا کنید. شما به مقدار کمی از این مخمر برای مایه زدن احتیاج دارید.

یک لیوان شیر را تا 37 درجه سانتیگراد گرم کنید. شیر را داخل شیشه بریزید و یک قاشق غذاخوری مخمر به شیر اضافه کنید. روی شیشه یک دستمال نخی یا یک دستمال کاغذی آشپزخانه بیندازید، یک کش هم به دورش ببندید، داخل حوله بپیچید و در جای گرم قرار دهید.

روش تهیه ماست پروبیوتیک

حالا به مرحله نهایی کار می‌رسیم. اگر شما بخواهید از پودرهای پروبیوتیک آماده استفاده کنید، نیازی به مراحل بالا نیست و همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، می‌توانید ماست را تهیه کنید.

دو لیتر شیر را به دمای 85 درجه سانتیگراد برسانید. دقت کنید که دمای شیر نباید از این مقدار بیشتر باشد و به مرز جوش برسد. اجازه دهید شیر برای 30 دقیقه در همین حالت بماند. حالا شیر را از روی حرارت بردارید تا دمای آن به 45 درجه سانتیگراد برسد. شیر را پیوسته هم بزنید. حالا مایه ماست یا پودر پروبیوتیک را اضافه کنید.

دقت کنید که برای هر لیتر شیر، حدود 35 گرم مایه ماست نیاز است. مدتی اجازه دهید تا مخلوط در همین حالت بماند. حالا مخلوط را در یک ظرف عایق بریزید. برای این کار می‌توانید از کلمن استفاده کنید. به هر روشی که می‌توانید دمای مخلوط را ثابت نگهدارید و نگذارید گرمایش را از دست بدهد. می‌توانید یک پتو دور ظرفتان بپیچید. بعد از شش الی هشت ساعت، ماست پروبیوتیک خونگی خوشمزه شما آماده است.

امیدواریم که از طعم بی‌نظیر این ماست لذت ببرید و با تهیه آن سلامتی را به خانواده خود هدیه کنید.😊

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 4
پاسخرحیمه برزنونی | 1399/11/16 - 11:33
خیلی جالبه قصد دارم انجامش بدم هرچی گشتم مایه پودر پروبیوتیک تو عطاریه و دارو خانه ها نیافتم داروخانه گفت الان قرص ووکپسول پروبیوتیک درمانی دارن از کجا میشه پیدا کرد مرحله دوم تهیه مایه ماست پرو بیوتیک چند ساعت زمان میخواد ممنون
پاسخهدایت حسینی نژاد | 1397/02/28 - 12:35
سلام در مرحله دوم زمان چقدره؟
عسل | 1399/11/19 - 21:25
نصف روز
Alllli | 1399/05/26 - 12:36
فکنم مثل زمان قبل باشه تا ابش جدا بشه یا به ماست تبدیل سع
ارسال نظر
پیشخوان