روغن کانولا در مقابل کره

بسیاری افراد روغن کانولا را به عنوان جایگزین کره پیشنهاد می‌دهند، اما آیا حقیقتاً فوائدی برای سلامتی داشته و یا تنها چند ادعای پوچ بیش نیست؟ اجازه دهید از طریق این مقاله به آن پی برده و ببینیم کدامیک برنده این بحث خواهد شد

روغن کانولا در مقابل کره

بسیاری افراد روغن کانولا را به عنوان جایگزین کره پیشنهاد می‌دهند، اما آیا حقیقتاً فوائدی برای سلامتی داشته و یا تنها چند ادعای پوچ بیش نیست؟ اجازه دهید از طریق این مقاله به آن پی برده و ببینیم کدامیک برنده این بحث خواهد شد.
همیشه به دنبال چیزی بوده‌ایم که به ما در کاهش میزان چربی و کلسترول مصرفی کمک نماید. چگونه آن را کاهش دهیم؟ چه جایگزینهایی برای منابع این چربیها و چربیهای ترانس وجود دارد؟ خوب جواب این است. اول آنکه نیاز است مشخص نماییم منبع چربی مازاد در بدن ما چیست. بله غذاهای سرخ شده خوشمزه‌ای که می‌خوریم و محصولات لبنی انواعی بوده که به شدت به افزایش میزان چربی و کلسترول در بدن ما کمک می‌کنند. بنابراین به جایگزینی نیاز داریم که طعم غذا را چندان تغییر نداده، ارزش غذایی غذا را از بین نبرده و همچنین میزان چربی و چربیهای ترانس موجود در آن به طور قابل توجهی پایین باشد. در بخشهای ذیل به فوائد روغن کانولا نسبت به کره در پخت و پز می‌پردازیم. این کار به درک علت استفاده از آن بجای کره‌ای که آنقدر دوست دارید کمک خواهد کرد.

کره

کره احتمالاً پر غلظت‌ترین شکل چربی است که دریافت می‌کنید. بطوریکه دارای مقداری آب و به طور تقریبی 80% جربی اشباع شده از شیر است. علاوه بر آن، همچنین حاوی سایر مواد جامد موجود در شیر می‌باشد. در تهیه آن از شیر و یا خامه استفاده می‌شود. که به خودی خود میزان نگران کننده‌ای از چربی و کلسترول را به آن می‌افزاید. حدود 100 گرم در یک قاشق که حاوی چیزی حدود 5 تا 7 گرم چربی اشباع شده و 30 تا 33 گرم کلسترول باشد، قطعاً جای نگرانی دارد. علاوه بر محتوای چربی و کلسترول، از آنجا که کره کاملاً یک محصول لبنی است، این مسئله یکی دیگر از مشکلات به حساب می‌آید. افراد زیادی وجود دارند که نسبت به محصولات لبنی از هر نوعی که باشد آلرژی دارند. بنابراین استفاده از چیزی که جایگزین کره شود، قطعاً ایده‌ی خوبی برای چنین افرادی است.

روغن کانولا

اکنون که از آسیبی که استفاده مداوم از کره در آشپزی می‌تواند ایجاد نماید، اطلاع یافتید، اجازه دهید به جایگزینی از آن نگاهی بیاندازیم که می‌توانید آن را استفاده نموده و اطمینان داشته باشید که وعده‌های غذایی‌تان سالمتر، سبک‌تر و به همان اندازه خوشمزه می‌باشند. روغن کانولا به عنوان یک جایگزین سالم برای کره مدتهای زیادی است که استفاده می‌شود. این روغن در مقایسه با کره ماده اولیه بسیار سبک‌تر بوده و بسیار شبیه به روغن زیتون می‌باشد. محتوای چربی اشباع شده در یک قاشق روغن کانولا بین 2 تا 4 گرم (در مقایسه با 5 تا 7 گرم از کره) بوده و سطح کلسترول آن صفر می‌باشد که آن را یکی از مهربان‌ترین روغنها برای قلب‌تان می‌سازد.
بسیاری معتقدند با وجود آنکه کره یک محصول لبنی است، از روغن کانولا بهتر می‌باشد، به این دلیل که روغن کانولا پس از آنکه از تخم منداب بدست آمد، به منظور قابل استفاده شدن برای آشپزی لازم است که تحت پردازش زیادی قرار گیرد. از سوی دیگر، کره یک محصول کاملاً طبیعی بوده و بنابراین خطرات زیادی ندارد.
بنابراین، حقیقتاً اینجا انتخاب شخص مهم است که آیا می‌خواهید به فوائد محصول نهایی فکر کنید و یا دلتان می‌خواهد به نحوه تولید آن نگاهی انداخته و قضاوت کنید که آیا برای شما مناسب است و یا خیر. این بحث که کدامیک از این دو بهتر است انتهایی نخواهد داشت به این دلیل که هریک از طرفداران آنها برای هر دو این محصولات به شدت تبلیغ می‌کنند. بهترین راه تصمیم گیری آن است که هر دو را امتحان کرده و ببینید کدامیک برای سلامت و قلب‌تان بهتر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان