علت سفیدی مو و روش‌های پیشگیری از آن

با گذر از جوانی و پس از ورود به دوران میانسالی، کم کم تارهای موی سفید را لابه لای موهای خود خواهید دید

علت سفیدی مو و روش‌های پیشگیری از آن

با گذر از جوانی و پس از ورود به دوران میانسالی، کم کم تارهای موی سفید را لابه لای موهای خود خواهید دید. جو گندمی و سفید شدن مو در این دوران امری طبیعی بوده و به دلیل کاهش ملانین است. در این زمان سفیدی مو یک امر عادی است و اگر این تار موهای سفید ناراحتتان می‌کند، می‌توانید از انواع رنگ موهای گیاهی یا شیمیایی برای پوشاندن سفیدی موی خود استفاده نمایید. اما اگر شما هم از آن دسته جوانانی هستید که با هر مرتبه نگاه کردن به آینه تعداد بیشتری موی سفید در سرشان پیدا می‌کنند، بهتر است تا دیر نشده در پی یافتن علت سفیدی مو و راه حل جلوگیری از پیشرفت آن باشید.

علت سفیدی مو در جوانی

اگر سن 35 سالگی را پشت سر گذاشته باشید، طبیعتاً ورود به مرحله میانسالی را می‌توان علت سفیدی مو دانست. اما سفید شدن مو در سنین نوجوانی و جوانی، غیر طبیعی و بسیار ناراحت کننده است و در برخی افراد باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. اما اگر با دیدن اولین نشانه‌ها به دنبال یافتن علت سفیدی مو باشید، به سادگی می‌توانید از افزایش تعداد موهای سفید سرتان جلوگیری کنید.

ژنتیک

اولین و ساده‌ترین علت سفیدی مو ارثیه فامیلی و ژنتیک شما است. اگر والدین شما در سنین جوانی دچار سفیدی مو شده‌اند، احتمال آنکه شما نیز دچار سفیدی موی زود هنگام شوید بسیار زیاد است. البته این علت سفیدی مو برای پزشکان کاملاً شناخته شده است و با کمک برخی داروها و انواع سرم های مو می‌توان تا حدی از آن جلوگیری نمود.

اما اگر ارثیه فامیلی برای سفید شدن مو ندارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا به علت سفیدی مو پی ببرید. زیرا سفیدی زودرس مو می‌تواند به دلیل کم خونی، کمبود ویتامین، مشکلات تیروئید و … باشد و باید فوراً نسبت به درمان آن‌ها اقدام شود.

استرس  از عوامل سفید شدن مو در جوانی است.

استرس

بله، یکی از عوارض استرس شدید سفید شدن مو است. استرس علاوه بر آنکه مسبب انواع بیماری‌ها مثل ناراحتی معده و سردرد می‌گردد، در بسیاری موارد علت سفیدی مو نیز هست. بر اساس تحقیقات، استرس مزمن می‌تواند سبب کاهش فولیکول‌های مو شود و علاوه بر آنکه علت سفیدی مو باشد، می‌تواند منجر به ریزش مو نیز گردد.

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین‌هایی نظیر B12 در بدن، یک علت سفیدی مو به خصوص در جوانان است. افرادی که از سنین نوجوانی به تغذیه خود توجه نمی‌کنند و گیاهخواران که رژیم غذایی محدودتری دارند، بیشتر از سایر افراد مستعد سفیدی زودرس مو هستند.

سبوس گندم یکی از منابع غنی ویتامین B12 است. پس حالا که علت سفیدی مو را می دانید، با خوردن نان و بیسکوییت‌های تولید شده از سبوس کامل گندم، از سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید.

مصرف دارو علت سفیدی مو

دارو و بیماری

خوردن برخی داروها نظیر قرص‌های ضد بارداری یا ابتلا به بیماری‌های گوارشی نیز می‌تواند علت سفیدی مو در جوانان باشد. بهتر است پیش از مصرف این چنین داروها، با پزشک مشورت کنید تا در صورت امکان داروی مشابه با اثر جانبی کمتر تجویز شود.

سیگار

یک بسته سیگار، کلکسیونی از انواع بیماری‌ها است. سیگار کشیدن هم می‌تواند علت سفیدی مو باشد. سیگار بر فولیکول‌های مو اثر گذاشته و سبب سفید شدن زود هنگام موی افراد می‌گردد. پس اگر سیگار می‌کشید، همین الان تصمیم به ترک آن بگیرید تا از بیماری‌های ریوی، سرطان، بیماری‌های پوستی، خرابی دندان، سفیدی مو و بسیاری بیماری‌های دیگر دور بمانید.

هر نخ سیگار 69 ماده سرطان‌زا دارد!

جالب است بدانید که یک نخ سیگار حاوی بیش از 4800 ماده شیمایی است که 69 مورد از آنها سرطانی بودنشان به طور علمی اثبات شده است. و هر روز در سراسر جهان بیش از 15 میلیارد نخ سیگار دود می‌شود. این درحالی است که حدود 69 درصد از سیگاری‌ها می‌خواهند سیگار را ترک کنند اما در ترک سیگار ناموفق هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان