دکتر محمدعلی کرونی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 15 گفت: کارگروه بازدیدهای شورای شهر تهران در راستای بررسی مشکلات مناطق مختلف نسبت به بازدید از این مناطق اقدام خواهد کرد که براین اساس، صبح امروز از پروژههای منطقه 15 و 16 بازدید کردیم.
وی با بیان اینکه مناطق ورودی تهران که به نوعی دروازههای شهر محسوب میشوند، همچون منطقه 15، 21 و... دارای چالشهای خاص هستند، تصریح کرد: باید برای حل مشکلات این مناطق تدابیر خاصی اندیشیده شود و ایجاد پایانههای چند منظوره در دستور کار قرار گیرد.
دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه باید برای منطقه 15 ایجاد مترو پاکدشت در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: درست است که متولی اصلی این مترو شهرداری تهران نیست، اما در بحث کنترل سفرها و مبادی ورودی و خروجی باید این مساله در دستور کار قرار گیرد.
کرونی با بیان اینکه منطقه 15 جزو سه منطقه آلوده تهران از نظر کیفیت هوا است، گفت: بر همین اساس راهاندازی خط 6 مترو میتواند کمک شایانی به حل مشکل آلودگی هوا کند و این در حالی است که فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص فرسودگی مینیبوسها دردسرساز شده است.
دبیر کارگروه بازدیدهای شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلی در تملکات برای پیشبرد طرحهای عمرانی یکی دیگر از سدهای پیش روی مسوولان این منطقه است، گفت: حل مشکل تملکات میتواند در پیشبرد طرحهای ترافیکی موثر باشد به گونهای که در حال حاضر شاهدیم که در باند کندرو بزرگراه امام رضا (ع) یک گاراژ دقیقا مسیر را قطع کرده و مالک نیز مایل به فروش نیست که این به یک چالش تبدیل شده و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران وی همچنین با بیان اینکه اتمام بزرگراه نجفی رستگار و بزرگراه شوشتری جزو اولویتهای منطقه 15 است، گفت: مشکل بزرگراه نجفی رستگار، تقاطع آزادگان – دولتآباد، آزادگان – امام علی (ع) و تقاطع بزرگراههای امام رضا (ع) – شوشتری و نجفی رستگار است که برای حل این مشکل 200 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
کرونی با بیان اینکه بزرگراه شوشتری جزو پروژههای تکمیل رینگ بزرگراهی بیرون شهر است، گفت: در مطالعات جامع حمل و نقل بر تکمیل رینگ داخلی شهر تاکید شده و به نظر میرسد اگر بزرگراه شوشتری تا 5 سال دیگر هم افتتاح نشود، اتفاق مهمی رخ نداده اما در عوض باید رایزنیها برای ادامه ساخت بزرگراه نیمه تمام یادگار امام (ره) ادامه یابد.
وی با بیان اینکه معضل دیگر منطقه 15 نبود پارکینگ طبقاتی است که به شدت این نیاز احساس میشود، گفت: همچنین پایانه خاوران باید مسقف شود تا بسیاری از مشکلات مرتفع شود.
دبیر کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه منطقه 15 برای انجام کلیه تملکات خود نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: البته باید برای بودجه 97 این پروژهها اولویتبندی شده و براساس اولویتشان در بودجه سال آتی اعتبار برای آنها در نظر گرفته شود.