سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن (۲)

به طور کلی سلولیت‌ها، به غیر از سلولیت‌های لگن خاصره، نمی‌توانند مانند چاقی‌های پیشرفته، مسبب عامل خطر جدی برای ادامه زندگی باشند.

سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن (2)

مرحله آغاز دردهای سلولیتی

در این مرحله گره‌های سلولیت‌ها درشت‌تر شده و با فشاری که بر روی هزاران رشته کوچک عصبی وارد می‌آورند، آنها را حساس‌تر نموده و کوچک‌ترین فشار اضافی این قسمت‌ها را بسیار دردناک و عکس‌العمل فرد مبتلا را به سرعت نمایان می‌سازد. اگر در این زمان چاره‌اندیشی نشود، ادامه پیشرفت بیماری و انباشتگی بیشتر آنها به دردهای عصبی تبدیل خواهد شد و اگر محل انباشتگی در ناحیه گردن باشد، فرد را دچار سرگیجه‌های علاج‌ناپذیری خواهد کرد.

بازتاب انباشتگی در ناحیه شانه، به صورت دردهای عصبی در ناحیه بازوها بروز پیدا می‌کند. گاهی مبتلایان به این بیماری از دردهای مختلف در نقاط متفاوت بدن و حتی در نواحی عمیق‌تر و داخلی شکایت دارند که تشخیص و درمان بیماری را مشکل‌تر می‌سازد و اگر قبل از هر تحلیل و تفسیری در مورد اظهارات فرد مبتلا، نواحی خاصی را که اغلب مورد تهاجم بیماری است (مانند سطح داخلی ران‌ها، زانوها و نواحی اطراف آنها، قوزک پا، نواحی از باسن، سطوح خلفی بازوها و پس گردن)، با توجه و دقت بیشتری مورد مشاهده و معاینه قرار دهیم، در قبال شکوه و شکایت افراد مبتلا راه حل لازم را پیدا خواهیم کرد.

سلولیت بر فرد مبتلا چه اثراتی دارد؟

به طور کلی سلولیت‌ها، به غیر از سلولیت‌های لگن خاصره، نمی‌توانند مانند چاقی‌های پیشرفته، مسبب  عامل خطر جدی برای ادامه زندگی باشند، ولی به طور کلی عوارض آنها عبارتند از:

الف) از دست رفتن زیبایی پوست نواحی مبتلا

ب) درد و رنج و فشارهای عصبی

ج) از همه مهم‌تر از دست رفتن طراوت و شادابی پوست و بروز پیری زودرس، به خصوص در افرادی که سلولیت‌های ایجادشده در نواحی گردن و صورت جا خوش کرده باشند.

عوامل زمینه‌ساز و تاثیرگذار بروز سلولیت

1- در مورد نقش وراثت در انتقال سلولیت از مادر به دختر هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا عیوب کبدی، کلیوی و دستگاه ادراری که موجب ظهور و بروز سلولیت می‌شوند، از مادر به ارث می‌رسد یا خود سلولیت؛ ولی آنچه مشاهده و گزارش شده، مواردی است که نشان می‌دهد دختران مادران مبتلا به سلولیت به این بیماری مبتلا گردیده‌اند.

2- مواد غذایی مصرفی

3- سلولیت‌های به وجود آمده تحت تاثیر تجمع سمومی است که بدن فرد مبتلا توان خنثی‌سازی و تخلیه آنها را ندارد. لذا نوع غذاهای مصرفی و ترکیباتی که دارند، می‌تواند در چرخه‌های سوخت و سازی خود سمومی را مازاد بر ظرفیت بی‌اثرسازی و تخلیه بدن افراد انباشته کند.

اگر علاوه بر ترکیبات مضر به وجود آمده، مواد غذایی مصرفی از تراکم انرژی بالایی برخوردار بوده و فرد پرخور نیز باشد، علاوه بر ابتلا به سلولیت، چاقی نیز به این مشکل افزوده خواهد شد.

گرچه همه افراد چاق لزوما به سلولیت مبتلا نمی‌شوند، ولی بیش‌خوری و انباشته کردن انرژی اضافه، سلامتی فرد را به خطر خواهد انداخت و همچنین با استفاده از موادغذایی پرنمک، مواد غذایی دیرهضم، گوشت‌های پرچرب، فست‌فودها، غذاهای سرخ‌شده، استفاده بیش از اندازه از ادویه‌جات و یا غذاهای حاوی رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده و نگهدارنده‌ها و نوشیدن الکل، عملکرد کبد و توان خنثی‌سازی سموم وارده به بدن مختل شده و از این جهت سیستم دفاعی بدن جهت حفظ خود از تاثیر سموم مخرب، به مکانیسم‌های دفاعی دیگری جهت بازداشت سموم مزاحم و دشمن سلامتی روی می‌آورد و آنها را در مکان‌هایی که خطر کمتری برای ادامه عملکرد و تخریب‌های گسترده‌تری دارند، قرار می‌دهد.

برای خواندن بخش اول- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلولیت چیست و چگونگی ایجاد آن- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان