معرفی پانزده بازی برتر با سبک پازل برای اندروید

بازی‌های پازل از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین بازی‌های تلفن‌های هوشمند هستند که روزانه کاربران زیادی را سرگرم کرده و قسمتی از اوقات فراغت آنان را به خود اختصاص می‌دهند

معرفی پانزده بازی برتر با سبک پازل برای اندروید

بازی‌های پازل از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین بازی‌های تلفن‌های هوشمند هستند که روزانه کاربران زیادی را سرگرم کرده و قسمتی از اوقات فراغت آنان را به خود اختصاص می‌دهند. از این حیث می‌توان اعلام کرد پرمخاطب‌ترین بازی‌های تاریخ اندروید و تلفن‌های هوشمند نیز از سبک پازل بوده‌اند و برای مثال سری بازی‌های Angry Birds که شهرت و محبوبیت آن‌ها فراتر از حد تصور است نیز با این سبک عرضه شده‌اند.

این سبک همواره در حال پیشرفت بوده است و توسعه دهندگان به مرور زمان راه‌های متفاوت‌تری برای جذب مخاطبان و به چالش کشیدن ذهن آنان پیدا می‌کنند که خود بزرگ‌ترین فاکتور در مطرح شدن این عناوین محسوب می‌شود. تعداد بیشماری بازی با سبک پازل در فروشگاه پلی استور وجود دارد که می‌توانید به سادگی یکی از آنان را انتخاب کنید و مشغول پیشروی در آن شوید، اما تجربه برترین‌ عناوین این سبک برای دوست‌داران آن قطعا در اولویت است.

در این مقاله به معرفی پانزده بازی برتر با سبک پازل می‌پردازیم، اگر از علاقه‌مندان به این سبک هستید با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی آنان بپردازیم.

2048

2048 نامی آشنا برای تمام دوست داران بازی‌های پازل است. یک بازی با اعداد در جدولی قسمت‌بندی شده که از عدد 2 شروع می‌شود و با ترکیب خانه‌ها و ایجاد مضاربی از عدد 2 در خانه‌های جدید ادامه پیدا می‌کند. هدف نهایی بازی این است که این روند آنقدر ادامه پیدا کند تا درنهایت به عدد 2048 برسید، اما برخی از کاربران حتی از این عدد هم فراتر رفته‌اند و توانسته‌اند رکوردهای جالبی در این زمینه بزنند. میزان سختی و متنوع‌تر شدن بازی با گسترش ابعاد خانه‌های جدول تغییر می‌کند، شما می‌توانید از جهار خانه استاندارد شروع کنید و درصورت علاقه این فضا را به هشت خانه افزایش دهید که طبیعتا موجب سخت‌تر شدن آن می‌شود. یادگیری بازی فوق العاده ساده و روند پیشروی در آن بسیار سرگرم کننده و متفاوت است، علاقه‌مندان به حل جدول‌های اعداد مانند سودوکو و… قطعا از تجربه 2048 لذت خواهند برد. شما می‌توانید 2048 را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Agar.io و Slither.io

Slither.io و Agar.io دو بازی پازل آنلاین بسیار آنلاین هستند که هریک قوانین و شرایط مخصوص به خود و متفاوتی دارند. در Agar.io به همراه دیگر بازیکنان بصورت آنلاین شروع به چرخیدن می‌کنید. در Slither.io نیز به سراغ حریفان کوچک‌تر خود می‌روید و تلاش می‌کنید تا از هجوم حریفان بزرگ‌تر خود در امان باشید. در هر دو بازی اولین و مهم‌ترین نکته بقا است، اینکه تلاش کنید تا بتوانید بیشتر از سایرین دوام بیاورید و امتیاز خود را افزایش دهید. هر دو بازی بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور قابل دریافت هستند و بازی کردن آنان نیز کاملا رایگان است، اما برخی پرداخت‌های درون برنامه‌ای وجود دارند که درصورت علاقه می‌توانید استفاده کنید.


بازی‌های پازل Amanita Design

Amanita Design نام یک توسعه دهنده برای فروشگاه پلی استور است که عناوین پازل آن‌ها از شهرت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان از میان آن‌ها به Samorost 3، Botanicula و عنوان تحسین شده و فوق العاده محبوب Machinarium. هر سه بازی نام برده دارای پازل‌های خلاقانه، طراحی بی‌نظیر و مکانیزم‌های گیم‌پلی ساده و جذاب هستند که باعث می‌شوند هرکدام از این بازی‌ها ساعت طرفداران سبک پازل را سرگرم کنند. هریک از بازی‌ها نیز داستان مخصوص به خود را دارند و روند پیشروی در آن‌ها متفاوت است. هرکدام از بازی‌ها را می‌توانید به قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


سری بازی‌های Cut The Rope

سری بازی‌های Cut The Rope را می‌توان جزو محبوب‌ترین سری بازی‌های پازل برای سیستم عامل‌های ios و اندروید است که بدون به سن مخاطبین، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و از تجربه پازل‌ها و معماهای متنوع آن لذت ببرید. بازی شامل یک هیولای کوچک است که غذا دادن به آن به شما سپرده است، اما غذا دادن به این هیولای دوست داشتنی ساده نیست و لازم است تا برای این کار از برخی معماها و پازل‌های بازی عبور کنید و بتوانید آنان را با موفقیت پشت بگذارید. با پیشروی در بازی این مراحل سخت‌تر شده و چالش برانگیزتر می‌شوند. شما می‌توانید هرکدام از قسمت‌های سری بازی‌های Cut The Rope را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


عناوین Deux EX، Hitman و Lara Croft Go

اما استودیو Square Enix تنها به منتشر کردن نسخه‌های مختلف Final Fantasy مشغول نبوده است، بلکه از دیگر عناوین منتشر شده از طرف این استودیو می‌توان به سری بازی‌های Go اشاره کرد که هرکدام با فضای یکی از عناوین مشهور ساخته شده توسط استودیو طراحی شده است. ساز و کار بازی‌ها ساده بوده و مانند بازی‌های فکری/فیزیکی دارای پازل می‌باشد. شما با شروع کردن از یک طرف بازی وظیفه دارید تا به سمت سوی دیگر نقشه حرکت کنید و در این بین به حل پازل‌های مختلف و رد شدن از مراحل مختلف بازی بپردازید. همانطور که گفته شد فضای هر بازی برگرفته از یکی از عناوین مشهور این استودیو است، برای مثال در Lara Croft Go شما وظیفه دارید از حمله کارها فرار کرده، در خرابه‌ها به گشت و گذار پرداخته و تلاش کنید تا گنجینه‌های پنهان موجود را پیدا کنید. هرکدام از این بازی‌ها 4٫99 دلار قیمت داشته و می‌توانید بر حسب سلیقه هرکدام را به دلخواه از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Mekorama

از Mekorama می‌توان به عنوان یکی از برترین عناوین سبک پازل برای تلفن‌های هوشمند یاد کرد. گرافیک و مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، اما المان‌های پازل آن بقدری قوی و متنوع است که نتیجه نهایی بوجود آمدن مراحل مختلف و فوق العاده چالش برانگیز شده‌ است که هریک می‌توانند برای مدتی ذهن شما را درگیر خود کنند. بازی درمجموع دارای 50 مرحله است و با حل کردن هر پازل کارت مخصوصی به شما هدیه داده می‌شود و بدین وسیله می‌توانید وارد مراحب بعدی بازی شوید. یکی از مهم‌ترین خصوصیات Mekorama این است که بصورت کاملا رایگان از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است و تنها برای حمایت از سازنده آن می‌توانید از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.


Monument Valley 1 and 2

Monument Valley 2 در بسیاری از جشنواره‌ها و بوسیله بسیاری از وبسایت‌ها و مراجع معتبر به عنوان برترین بازی تلفن‌های هوشمند در سال 2017 انتخاب شد، پس توضیح بیشتری درخصوص میزان خوب بودن بازی نمی‌توان داد! شباهت‌های بسیار زیادی میان نسخه دوم با اول بازی وجود دارد و نحوه پیشروی در بازی و سبک پازل‌های آن به همان زیبایی و دقت پیشین طراحی شده‌اند. اما این بار یک شخصیت دوم نیز حضور دارد که حرکت کردن شما را در طی مراحل بازی متفاوت از قبل می‌کند. Monument Valley 2 یک بازی نسبتا کوتاه است که تمرکز اصلی خود را برروی کیفیت بازی قرار داده تا طولانی‌تر کردن محتوای آن و در این زمینه نیز به موفقیت فراوانی دست پیدا کرده است. شما می‌توانید هر کدام از دو قسمت Monument Valley را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


Mushroom 11

Mushroom 11 یک بازی پازل  پست – اپوکلیپتیک است که در آن شما نقش یک گلوله بزرگ متشکل از قارچ را دارید. زمانی که بخشی از این گلوله بوسیله اصابت با محیط از بین برود، از طرف دیگر گلوله به همان مقدار سبز می‌شود. با استفاده از همین مکانیزم شما می‌بایست گلوله قارچی را از موانع مختلف عبور داده و درنهایت به پایان مرحله برسانید. یکی از نکات مثبت این بازی اچیومنت‌های زیاد آن است که به بالا بردن لول اکانت گوگلتان کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید این بازی پازل خلاقانه و زیبا را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


عناوین پازل استودیو Playdius

استودیو Playdius نیز یکی دیگر از توسعه دهندگان مشهور فروشگاه پلی استور است که از عناوین پازل مشهور آن می‌توان به Lost Phone، Lost Phone: Laura’s Story و Bury Me, My Love اشاره کرد. دو بازی اول روایت‌گر داستان پیدا کردن یک تلفن هستند که شما برای پیدا کردن صاحب آن نیاز دارید برخی معماها و پازل‌های مختلف را حل کنید تا با دسترسی به محتوای تلفن صاحب آن را پیدا کنید. Bury Me, My Love یک بازی با استفاده از متن و روایتگر داستان یک پناهنده است. سبک بازی بسیار متفاوت است، اما فوق العاده سرگرم کننده و جذاب است. شما می‌توانید از بازی‌های نام برده را با قیمت 2٫99 الی 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Prune

Prune یک بازی مفهومی با موضوعی بسیار زیباست. هر مرحله دانه‌ای در خاک کاشته می‌شود که رشد کرده و تبدیل به درختی بزرگ می‌شود. اما این درخت برای رشد بیشتر و رسیدن به حد مورد نظر نیاز دارد تا در معرض تابش خورشید باشد. موانعی در هر مرحله موجب می‌شوند که نور خورشید به درخت نرسیده و وظیفه شما این است تا با هرس کردن درخت کمک کنید تا در مسیر درست رشد کند. Prune دارای 48 لول است. گرافیک ممینیمال و مکانیزم‌های ساده گیم‌پلی به همراه تم آرامش‌بخش بازی می‌تواند تجربه منحصر به فردی را بوجود آورد. Prune با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


RealMyst و Riven

Myst و Riven نام بازی‌های پازل مشهور دهه 1990 هستند که تیم توسعه دهنده Noodlecake آنان را برروی پلتفورم اندروید منتشر کرده است. بازی در جهانی تخیلی رخ می‌دهد و شما باید فضایی که در آن گیر افتاده‌اید را برای پیدا کردن شواهد و اطلاعاتی که به شما برای پیدا کردن حقیقت کمک می‌کنند جستجو کنید و در این بین نیز ممکن است به پازل‌هایی بربخورید و مجبور به حل آنان شوید. گرافیک بازی‌ها با وجود اینکه در حال تجربه نسخه پورت شده آن‌ها هستیم بسیار خوب است و از نظر جلوه‌های بصری هر دو بازی در سطح مناسبی به سر می‌برند و می‌توان آنان را یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های سبک رترو دانست. شما می‌توانید هر دو بازی RealMyst و Riven را به ترتیب با قیمت‌های 6٫99 دلار و 3٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Ripublique

یکی دیگر از عناوین پازل موفق اندروید Republique نام دارد. در این بازی شما نقش هکری را دارید که به یک دختر جوان کمک می‌کند تا از دست آدم ربایان خود فرار کند. به همین خاطر می‌بایست در هر اتاق به حل پازل‌های گوناگون برای از کار انداختن سیستم‌های محافظتی و باز کردن درها بپردازید تا درنهایت بتوانید به سلامت فرار کنید. در این راه شما می‌توانید با ساخت وسایل و ابزار گوناگون پیشروی خود را آسان‌تر کنید. Republique المان‌هایی از عناوین مخفی‌کاری نیز در خود دارد که همین امر موجب می‌شود تجربه آن بسیار هیجان انگیزتر باشد. این بازی دارای چهار اپیزود مختلف است که هرکدام را می‌توانید با قیمت 1٫99 دلار از طریق پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کنید.


سری بازی‌های The Room

سری بازی‌های The Room از شهرت بالایی درمیان طرفداران سری بازی‌های پازل برخوردار است. برای مثال The Room 3 آخرین نسخه از سری بازی‌های The Room است که می‌توان آن را به عنوان بهترین نسخه در سری معرفی کرد. گرافیک فوق العاده، پازل‌های بکر و جدید و المان‌های جدید اضافه شده به بازی برای کمک کردن به کاربران جهت حل پازل‌ها باعث می‌شوند تجربه The Room 3 بسیار متفاوت شود. بازی تقریبا کوتاه است اما سازندگان برای یکنواخت نکردن بازی و بالا بردن دقت بازیکنان پایان‌های مختلفی برحسب نحوه بازی کردن کاربران در نظر گرفته‌اند که موجب می‌شود برای رسیدن به پایان صحیح بازی وقت و دقت بیشتری مصرف کنید. علاوه بر قسمت سوم از این سری بازی‌ها، دو قسمت اول نیز جزو برترین بازی‌های آفلاین اندروید محسوب می‌شوند. The Room 3 با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه پلی استور قابل خرید است.


Shadowmatic

در دسته‌بندی بازی‌های پازل می‌بایست نام Shadowmatic را نیز جا دهیم، چرا که با یک بازی سرگرم کننده به همراه مکانیزم‌های جالب روبه‌رو هستیم. در این بازی می‌بایست با چرخاندن اجسام مختلف مقابل نور چراغ قوه تلاش کنید سایه شکل مورد نظر را برروی دیوار تشکیل دهید. Shadowmatic دارای بیش از 100 مرحله است که بیشتر آن‌ها ممکن است بیش از یک هدف برای اتمام مرحله نیاز داشته باشند. نسخه رایگان بازی 14 مرحله ابتدایی آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای دسترسی به بقیه مراحل بازی می‌بایست مبلغ 2٫99 را پرداخت کنید. Shadowmatic از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


عناوین استودیو Telltale

از دیگر استودیو‌های بسیار معروفی که در سال‌های اخیر عناوین متعددی را در سبک پازل برای پلتفورم تلفن‌های هوشمند عرضه کرده‌اند می‌توان به Telltale اشاره کرد. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های این استودیو که برروی تلفن‌های همراه بوسیله گیم‌پدها قابل بازی هستند میتوان به The Walking Dead، Game Of Thrones، Batman، Tales From Borderlands، The Wolf Among Us و… اشاره کرد. تمام این عناوین داستانی را طی پنج قسمت مجزا تعریف کرده و با گیم‌پلی متفاوت و گرافیک هنری زیبای خود  کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. تمامی عناوین ذکر شده برروی تلفن‌های هوشمند رایگان بوده اما دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌باشند، شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان