خرید کالای خواب، کدام جنس ها با پوست حساستان سازگارند؟!

یکی از مکان‌ هایی که بدون شک به ما حس آرامش می‌ دهد و بسیارمان در طی روز در آرزوی حضور در آن هستیم، اتاق‌ خواب است! ما انسان‌ ها در طول عمر خود زمان زیادی را در فضای اتاق‌ خواب به سر می‌ بریم و به استراحت و خواب مشغول می‌ شویم؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا به محیطی دلچسب و دلخواه دست پیدا کنیم

یکی از مکان‌ هایی که بدون شک به ما حس آرامش می‌ دهد و بسیارمان در طی روز در آرزوی حضور در آن هستیم، اتاق‌ خواب است! ما انسان‌ ها در طول عمر خود زمان زیادی را در فضای اتاق‌ خواب به سر می‌ بریم و به استراحت و خواب مشغول می‌ شویم؛ بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا به محیطی دلچسب و دلخواه دست پیدا کنیم. بدون شک یکی از ابتدایی‌ ترین نیازهای اتاق‌ خواب، کالای خواب بوده که حضورشان در هر خانه‌ ای لازم و ضروری است. در این مطلب می‌ خواهیم کمی در مورد انواع کالای خواب صحبت کنیم و به معرفی آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

تشک کم جا چوب

تشک

  • شرکت پیشنهادی : کم جا چوب

همه می‌دانیم که یکی از الزامات برای خواب راحت، تشک است؛ بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت و حساسیت را به خرج داد. امروزه انواع مختلفی از تشک خواب در بازار موجود است: فنری، فومی، لاتکسی و... که باید پیش از خرید در مورد آن ها اطلاعات لازمی را کسب و مناسب‌ ترینشان را برای خود انتخاب کنیم.

روتختی

  • شرکت پیشنهادی: کالای خواب دریم

پس از انتخاب تشک مناسب باید به سراغ سرویس روتختی رفت. به‌ طور کلی یک سرویس روتختی کامل، شامل لحاف روتختی، کاور یا ملحفه تشک و روبالشی می‌ شود. انتخاب سرویس روتختی نرم و زیبا علاوه بر آرامشی که برای ما به ارمغان می‌آورد، نقش به سزایی در زیبایی دکوراسیون اتاق‌ خواب ایفا می‌ کند، چراکه طرح و رنگ آن به لحاظ بصری می‌ تواند توجه زیادی را به خود جلب کرده و تأثیر زیادی بر روی خوابی آسوده داشته باشد. 

پتو

  • شرکت پیشنهادی : کالای خواب خزر مرینوس

بدون شک پتو یکی از الزامات اتاق‌ خواب است. به‌ گونه‌ ای که می‌ توان اتاق‌ خوابی بدون روتختی داشت، اما اتاق‌ خواب بدون پتو هیچ معنایی ندارد! پتوها دارای انواع مختلفی مانند پنبه‌ ای، دولایه، پشمی، ارگانیک، مسافرتی و ... هستند.
در انتخاب پتو باید علاوه بر توجه به طرح، نقش و ابعاد آن، نگاه ویژه‌ ای به جنس الیاف پتو داشته باشیم؛ به‌ عنوان‌ مثال الیاف میکروفایبر پلی استر که در ساخت برخی پتوها به کار رفته است، دارای خاصیت ضد حساسیت و ضد آلرژی هستند و برای بعضی افراد فقط این نوع الیاف مناسب است.

سرویس ملحفه

  • شرکت پیشنهادی : خانه تن آسای

اگرچه به لحاظ دسته‌ بندی کالای خواب، سرویس ملحفه در زیردسته سرویس روتختی قرار می‌ گیرد، اما به دلیل اهمیت زیادی که دارد، آن را به‌ صورت جداگانه بررسی می‌ کنیم. شاید در نگاه اول سرویس ملحفه از اهمیت بسیار پایینی برخوردار باشد و هیچ‌ گونه توجهی به آن نشود، ولی وقتی به عمق قضیه دقت کنیم و سلامتی خودمان در اولویت قرار بگیرد بیش‌ از پیش به آن اهمیت می‌ دهیم.
الیاف موجود در سرویس ملحفه مورد استفاده، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا الیاف موجود در سرویس ملحفه تأثیر به سزایی بر روی پوست انسان دارد. برای جلوگیری از تعرق بیش‌ از حد بدن و اذیت شدن، باید بافت تاروپود ملحفه‌ ها به‌ گونه‌ ای باشد که هوا آزادانه در میان آن ها حرکت کند. جنس ملحفه‌ ها نیز نباید زبر و برای پوست آزاردهنده باشد.

نویسنده : معین قوی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان