معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ پریسا تبریز

همه خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است

همه خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است. همانطور که می‌دانید مسیر رسیدن به موفقیت سخت است به گونه‌ای که بسیاری از افراد در نیمه‌های راه از رسیدن به اهداف‌شان دست می‌کشند و همه چیز را رها می‌کنند. اما باید بدانید که شما در این مسیر تنها نیستید و می‌توانید با الهام گرفتن از داستان زندگی افراد موفق، مسیر را برای خودتان هموار کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چون خانم هستید نمی‌توانید بعضی از کارها را انجام دهید؟

ما در این سری از مجموعه مقالات سعی داریم تا با معرفی خانم‌های موفق ایرانی در سراسر دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه تسلیم ناپذیر می‌توانید به همه اهداف خود در زندگی برسید. در این قسمت زندگینامه مهندس پریسا تبریز، شاهزاده امنیت گوگل را به شما معرفی می‌کنیم، پس در ادامه با بنیتا همراه باشید. 

پریسا تبریزCredit: Pinterest

زندگینامه و تحصیلات

پریسا تبریز متولد سال 1361 است. پدر او یک پزشک ایرانی و مادرش پرستار اهل کشور لهستان است. او به همراه 2 برادر کوچکتر خود در حومه شهر شیکاگو در آمریکا بزرگ شده و تا قبل از ورود به دانشگاه هیچ شناختی از رشته کامپیوتر نداشت، اما خیلی زود و در سال اول دانشگاه به مهندسی کامپیوتر علاقه‌مند شد و مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه اِربانا شمپین، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان دریافت کرد. او در زمینه امنیت شبکه‌های بی‌سیم و حمله به حریم شخصی کاربران مطالعاتی را انجام داد و بعد از هک شدن وب‌سایت شخصی خودش تبدیل به یکی از اعضای فعال انجمن‌های‌ دانشجویی در زمینه امنیت وب‌سایت شد و همین موضوع او را با دنیای امنیت اینترنت آشنا کرد. 

فعالیت‌های کاری

زمانی که پریسا تبریز در دانشگاه مشغول تحصیل بود، دوره کارآموزی تابستانی از طرف تیم امنیت گوگل به او پیشنهاد شد و سپس در سال 1385 و بعد از اتمام درسش به استخدام شرکت گوگل درآمد. او از سال 1394 تا به حال رهبری یک تیم متشکل از 30 متخصص برای امنیت مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) را برعهده دارد و آموزش کارمندان شرکت گوگل در زمینه امنیت اینترنت را نیز انجام می‌دهد. 

او زمانی که برای شرکت در یک کنفرانس آماده می‌شد تصمیم گرفته تا از عنوان شغلی «شاهزاده امنیت» به جای «مهندس امنیت اطلاعات» استفاده کند و از آن زمان به بعد این لقب به او داده شد. 

پریسا تبریزCredit: SSL 

زندگی شخصی

او به ورزش صخره‌نوردی علاقه‌مند است و پس از اتمام ساعت کاری، وقت خود را در باشگاه‌های ورزشی می‌گذراند.

افتخارها و جوایز

پریسا تبریز در سال 1390 در مجله فوربس (Forbes) به عنوان یکی از 30 زن‌ تاثیرگذارِ زیر 30 سال در زمینه تکنولوژی شناخته شد.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان