از سال 2008 برندینگ شخصی یکی از موضوعات باب روز در میان مردم بوده و ساخت یک برند شخصی برای گسترش تجارت و کسب درآمدی بیشتر توصیه میشود، اما این کار برای هرکسی ممکن نیست. برای آشنایی با نشانههایی که با وجود آنها میتوانید برند شخصی خود را تاسیس کنید در ادامه با یوکن همراه باشید.
آیا برندینگ شخصی برای شما مناسب است؟ چگونه میتوان به این موضوع پی برد؟ برندینگ شخصی کاملا به شخص شما مربوط نمیشود، بلکه به مردم بستگی دارد، اما پایه و اساس فروش برند شخصیتان به شما بستگی دارد. بنابراین شما برای برند خود به یک داستانی نیاز دارید که برای افراد دیگر سودمند باشد.
نویسنده سایت Entrepreneur در ادامه میگوید که من برند شخصی خود را با این ایده شروع کردم که تجارت خود را هنگامی که دانشجوی دندانپزشکی بودم تاسیس کردم. طبیعتا ساخت برند شخصیام و وقت کمی که به دلیل دانشگاه داشتم باعث پرسیدن سوالات زیادی از طرف مردم شد.
من افراد زیادی را یافتم که شنیدن داستان ساخت برند شخصیام برای آنها جالب بود و میخواستند بدانند که در تجارت جدید من چه میگذرد. اگر افراد دیگر بتوانند از داستان شما بهره ببرند، شما مسئولیت دارید تا داستان خود را با آنها به اشتراک بگذارید. نوشتهای که من بر روی آن کار میکردم تبدیل به اولین پست من در سایت شد و افراد بسیاری را به خود جذب کرد.
نشانههایی وجود داشت که باعث شد من به ساخت برند شخصی خود فکر کنم. اگر شما نیز این نشانهها را مشاهده کردید، بهتر است که ساخت برند شخصی خود را شروع کنید. اما سوال این است که چگونه میتوان این نشانهها را شناسایی کرد؟
1. شما نسبت به کمک کردن به مردم مصر هستید
برندینگ شخصی کاملا به شما مربوط نمیشود، بلکه به افرادی که به آنها خدمت میکنید بستگی دارد. شما برای ساخت برند شخصی خودتان نیاز دارید تا نسبت به کمک به مردم مصر باشید. اگر شما صادق و مصر نباشید، چرا مردم باید به دنبال شما و برند شما باشند؟ به نظر میرسد که اغلب مردم دوست دارند که با دیگر افراد معاشرت کنند و از شرکتهای بزرگی که اهمیتی به آنها نمیدهند خوششان نمیآید.
شما باید خود را در موقعیتی قرار دهید که در آن شخصی صادق و مصر باشید که به مردم اهمیت میدهد. اگر شما نسبت به کمک به دیگران مصر و صادق نباشید برندینگ شخصی برای شما مناسب نخواهد بود.
2. شما به درازمدت فکر میکنید، نه کوتاه مدت
کاملا مشخص است که ساخت برند شخصی در کوتاه مدت تقریبا هیچ نتیجهای ندارد. ساخت یک برند و جذب مردم به آن برند زمان میبرد. شما تا زمانی که پیروان خوبی نداشته باشید از برند خود سودی نخواهید برد. شما همچنین ممکن است فرایندی را شروع کنید که مقیاس ناپذیر بوده و در کوتاه مدت ارزشی نداشته باشد.
اگر شما شخصی هستید که فقط به کوتاه مدت فکر میکنید برندینگ شخصی برای شما مناسب نخواهد بود. اما اگر شما شخصی هستید که به سمت کاری دراز مدت حرکت میکنید، این سرمایهگذاری میتواند بهترین سرمایهگذاری شما باشد. اینکه شما مدت زمانی را بر روی برند شخصی خود کار کنید بسیار موثر بوده و آن زمان است که برند شما برایتان سودمند خواهد بود.
3. فرصتهای دیگر در برابر چشمان شما ظاهر میشوند
اگر شما تصمیم بگیرید که یک تجارت مربیگری و مشاوره دادن را انتخاب کنید، شما باید به اندازهای بر روی تجارت خود کار کنید تا تمامی وقت شما برای ماهها پر باشد.
شما سودی را که در کوتاهمدت به دست میآورید نخواهید دید. اما هنگامی که زمان گذاشته و تلاش و پشتکار به خرج دهید در درازمدت مشاهده خواهید کرد که تمامی این تلاشهای ارزشمند بوده است.
4. شما دائما اقدام به کار میکنید و برای انجام آن زمان دارید
همانطور که گفته شد برندینگ شخصی یک استراتژی دراز مدت است و نیاز دارد که شما به طور خالصانه به مردم کمک کنید. شما نیاز دارید که دائما برای ساخت برند خود تلاش کرده و به طور خالصانه به مردم کمک کنید. اما شما برای ساخت برند خود به زمان نیاز دارید تا برند شخصی خود را توسعه دهید.
شما باید از سرگرمیها و خواستههای شخصی خود زده و نسبت به زمانی که دارید احتیاط بیشتری به خرج دهید. مهمترین کاری که هنگام ساخت برند خود باید انجام دهید کار کردن و تلاش کردن برای برندتان است. اما اگر وقت شما پر بوده و هفتهای حداقل 15 الی 20 ساعت نتوانید برای برند خود وقت بگذارید، بهتر است به دنبال کار دیگری باشید.
5. شما یک رهبر هستید
در واقع رهبری یا مدیریت یک برند، یک معیار بسیار مهم است. شما در اصل در حال ساخت یک قبیله هستید و یک اجتماع را در برند خود به وجود نمیآورید و همانگونه که ست گودین گفته است "یک اجتماع، قبیلهای بدون یک رهبر است."
اگر میخواهید یک قبیله داشته باشید، شما نیاز دارید که یک رهبر باشید و قبیله خود را رهبری کنید. اگر فکر میکنید که نمیتوانید نقش یک رهبر را به عهده بگیرید، به فکر ساخت یک برند شخصی نباشید.
اینترنت به افراد با پشتکار نیاز دارد و نیازی به شرکتهای ناشناخته ندارد
اگر فکر میکنید که معیارهای ساخت یک برند شخصی را دارید، بنابراین برای ساخت برند شخصی خودتان اقدام کنید و یکی از بهترین سخنان ست گودین درباره این موضوع این است که "وب میتواند کارهای اعجابانگیزی را انجام دهد اما نمیتواند مدیریت و رهبری را به ارمغان بیاورد، برای مدیریت و رهبری به فردی مشتاق و با پشتکار نیاز است." اگر شما فردی مشتاق و با پشتکار هستید مدیریت را از همین حالا آغاز کنید و برند شخصی خود را بسازید.
منبع: Entrepreneur