نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD بسیاری از خانواده‌ ها این روزها از تلوزیون‌های ال‌سی‌دی استفاده میکنند، ولی برخی از آنها نحوه تمیز کردن و به طور کلی نگهداری از این وسیله را نمی دانند؛ در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهمترین نکاتی که برای سالم ماندن ال سی دی ها باید بدانید

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

بسیاری از خانواده‌ ها این روزها از تلوزیون‌های ال‌سی‌دی استفاده میکنند، ولی برخی از آنها نحوه تمیز کردن و به طور کلی نگهداری از این وسیله را نمی دانند؛ در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهمترین نکاتی که برای سالم ماندن ال سی دی ها باید بدانید.

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

اولین نکته در مورد ال‌سی‌دی‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد، هنگام وصل کردن دستگاه است؛ بسیاری از شرکت‌ها همراه خدمات نصب رایگان را نیز پیشنهاد می‌دهند که بهتر است از آن استفاده کنید؛ گاهی اوقات در هنگام نصب ممکن است به اشتباه کاری را انجام دهید که منجر به سوختن کامل دستگاه شود.

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

سعی کنید دستگاه را در محلی قرار دهید که گرد و خاک زیادی در آنجا وجود ندارد چراکه با ورود گرد و خاک ممکن است سیستم‌های داخی ال‌سی‌دی شما خراب شود و یا به طور کامل تلویزیون را از کار بیاندازد.

همیشه به شکاف‌های بالای ال‌سی‌دی توجه کافی داشته باشید تا گرمای اضافی به راحتی دفع شود؛ اگر این گرما دفع نشود گرمای اضافی به قطعات الکترونیکی سرایت کرده که نتیجه آن بهم ریختگی رنگ، لرزش تصویر و مشکلات دیگری را برای تلویزیون است.

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

مهمترین بخش از هر تلویزیونی صفحه نمایش آن است، پس باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید؛ از برخورد هرگونه جسم تیزی با صفحه نمایش جلوگیری کنید، چراکه این ار باعث سوختگی پیکس‌های ال‌سی‌دی شده و شما روی صفحه لکه‌های سیاه مشاهده خواهید کرد.

برای محافظت از پنل ال‌سی‌دی، از زدن هر گونه ضربه به آن به ویژه با هر وسیله نوک تیز جداً خودداری کنید؛ خراب شدن قابی که دور آن قرار دارد باعث نفوذ گرد و خاک در داخل دستگاه می‌شود و در نتیجه تلویزیون شما از کار می‌افتد.

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

برای پاک کردن صفحات LCD از لکه ها و اثر انگشت چه راه حلی وجود دارد.؟ با ما همراه باشید با این مقاله...

برای پاک کردن صفحات LCD از لکه ها و اثر انگشت ، بایستی از یک پارچه کتانی نرم و بدون پرز و ضد الکتریسیته ساکن استفاده شده و به آرامی‌اقدام به تمیز کردن شود. در صورت نیاز میتوان پارچه را با آب و یا محلول آب و خیلی خیلی کم سرکه ، نم دار نموده ، و به آرامی‌عمل را انجام داد. قبل از اقدام ، دستگاه از برق جدا شود.

نحوه تمیز کردن تلویزیون LCD

محلول های زیادی در این ضمینه وجود داردکه معمولاً به صورت کلی در ظرف های 4 تا 20 لیتری بفروش می‌رسد.

* هیچوقت محلول مستقیماً روی LCD ، اسپری نشود.

* هیچوقت از الکل ، آستون ، آمونیاک و ... استفاده نشود.

* به علت صدمه پذیر بودن صفحات LCD ، پلاسما ، DLP ، فشار زیاد پارچه روی آن باعث ایجاد خش و خراش می‌شود.

* بعد از خشک شدن کامل صفحه ، دستگاه به برق وصل شود.

محلول معمولاً توسط عینک فروشی ها خریداری می‌شود و در ظروف کوچک با نام خود عینک فروشی بفروش می‌رسد. ( در کُل محلول پاک کننده شیشه عینک برای از بین بردن انواع لک و ... صفحات LCD مناسب است ).

گردآوری توسط:مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان