مد و حجاب/ مجموعه‌ی حجاب در هفته‌ی مد نیویورک

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست. مسلمانان هم می‌توانند استایل زیبا و مد روز داشته باشند و در دنیای مد فعالیت کنند. اخیرا کمپانی‌های مد، نشان داده‌اند که تمایل دارند در مجموعه کارها و طرح‌هایشان از حجاب استفاده کنند. انیسا حسیبان، اولین طراح مسلمانی است که با مجموعه‌ی لباس حجاب، به هفته‌ی مد نیویورک راه پیدا کرده است. درباره‌ی این مجموعه در بنیتا بخوانید.

انیسا حسیبان

پیش از این در بنیتا، درباره‌ی اولین مجموعه لباس حجاب که در هفته‌ی مد نیویورک نمایش داده شد، خواندید. انیسا حسیبان، اولین طراحی است که توانست با مجموعه‌ی حجاب به هفته‌ی مد نیویورک راه پیدا کند. پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از فعالان دنیای مد مخالفت خود را با ایجاد کمپین‌ها و شرکت در راهپیمایی زنان ابراز کردند. برای مثال، چند طراح مطرح از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ خودداری کردند. آنیسا حسیبان نیز در پی سیاست‌های ترامپ علیه مهاجران، مجموعه‌ی امسال حجاب را با استفاده از مدل‌هایی که همگی مهاجر بودند برگزار کرد.

انیسا حسیبان در مصاحبه‌ای با Elle گفت: «برای من مد یک دنیای گسترده است، علاقه‌ای ندارم تبعیض قائل شوم. نشان دادن تنوع در این صنعت ارزشی است که می‌خواهم آن را حفظ کنم. مد برای من یعنی تنوع و گوناگونی.»

حجاب در مد/ آنیسا حسیبان

دو مدل اهل سنگال و نپال

«این نمایش فرصتی بود برای اینکه به دنیا نشان دهیم اسلام زیباست. به نظر من باید به هرکسی فرصت داد تا توانایی‌هایش را ارائه کند؛ مخصوصا اگر استعداد و علاقه داشته باشد. همه‌ی مهاجرین بد نیستند. ما ثابت کرده‌ایم که مهاجرین نه‌تنها انسان‌هایی خوب و زیبا هستند، بلکه در موارد زیادی به کشور کمک کرده‌اند.»

در مصاحبه‌ای که قبل از بستن قرارداد با مدل‌ها، از آن‌ها گرفته شد، از آن‌ها راجع به سیاست سوال شد. یکی از مدل‌های سوییسی-آفریقایی در این‌باره گفت: «قوانین ناعادلانه برای مسلمانان، من را بسیار ناراحت کرد؛ زیرا مادرم مسلمان است و من فکر می‌کنم مساله‌ی دین هیچ ارتباطی به مهاجرت ندارد.» این مدل که سال گذشته در در اردوگاه مهاجرین به سر برده بود، ادامه داد: «آیا فرار از کشور برای داشتن زندگی و آینده‌ای بهتر و داشتن تحصیلات جرم است؟ ما باید با هم باشیم، با بدی مبارزه کنیم، به یکدیگر عشق بورزیم و از هم حمایت کنیم. من به این مبارزه ادامه خواهم داد.»

انیسا حسیبانمدل سوییسی-آفریقایی

انیسا حسیبان امیدوار است بتواند با این کار به همه ثابت کند که زنان مسلمان و باحجاب نیز می‌توانند مانند زنان دیگر شیک و مد روز ظاهر شوند. به عقیده‌ی او، مد یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن ارزش‌ها را به دنیا نشان داد.

«نباید از تفاوت‌ها ترسید، بلکه باید با آغوش باز از آن‌ها استقبال کرد.» انیسا حسیبان

تصاویری از مجموعه‌ی حجاب در هفته‌ی مد نیویورک را می‌بینید.

انیسا حسیبان

انیسا حسیبان

در ادامه نیز می توانید ویدیویی از این کت‌واک را مشاهده کنید.

منبع: Elle

اگر به مقالات مد و حجاب علاقمندید، مقاله‌ی اولین مجموعه حجاب برند یونیکلو را بخوانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر