طرز تهیه کیک پنیر با توت فرنگی

مواد لازم برای خمیر کیک :یک فنجان کراکر سبوس دارد بسیار خرد شدهدو قاشق سوپ خوری شکر۵ قاشق سوپ خوری کره آب شدهمواد لازم برای داخل کیک :یک و نیم قاشق سوپ خوری ژله بدون طعمیک چهارم فنجان آب۴۰۰ گرم پنیر خامه اییک فنجان پنیر کاتژ ( نوعی پنیر دلمه شده ، ماننده پنیرهای دست ساز خانگی )یک دوم فنجان شیر غلیظ شدهیک چهارم فنجان شکریک عدد زرده تخم مرغ۲۵۰ گرم ت ...

طرز تهیه کیک پنیر با توت فرنگی

مواد لازم برای خمیر کیک :

یک فنجان کراکر سبوس دارد بسیار خرد شده
دو قاشق سوپ خوری شکر
5 قاشق سوپ خوری کره آب شده
مواد لازم برای داخل کیک :
یک و نیم قاشق سوپ خوری ژله بدون طعم
یک چهارم فنجان آب
400 گرم پنیر خامه ای
یک فنجان پنیر کاتژ ( نوعی پنیر دلمه شده ، ماننده پنیرهای دست ساز خانگی )
یک دوم فنجان شیر غلیظ شده
یک چهارم فنجان شکر
یک عدد زرده تخم مرغ
250 گرم توت فرنگی اسلایس شده

طرز تهیه کیک پنیر با توت فرنگی

مواد لازم برای روی کیک :

یک سوم فنجان آب
یک چهارم فنجان شکر
یک قاشق سوپ خوری آب لیموی تازه
300 گرم توت فرنگی اسلایس شده
دو قاشق چای خوری سرکه

طرز تهیه خمیر کیک:

فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت داغ کنید . کراکرهای خرد شده و شکر را در یک کاسه بریزید . به تدریج کره آب شده را به آن اضافه کنید . روی سینی فر ، اسپری پخت بزنید تا به کاغذ نچسبد ، سپس کاغذ مومی مخصوص کیک را روی آن پهن کنید . کراکرها را روی کاغذ ریخته و آن را فشرده کنید . سپس آن را در فر قرار دهید تا به مدت ده دقیقه بپزد و رنگ آن طلایی قهوه ای شود . سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود .


طرز تهیه مواد داخل کیک :
ژله را در یک ماهیتابه کوچک بریزید . آب را روی آن ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند . 5 دقیقه آن را کنار بگذارید تا ژله صاف و یکدست شود . پنیر خامه ای را در مخلوط کن بریزید تا کاملا صاف و خامه مانند شود . پنیر کاتژ را نیز به آن اضافه کرده و به مخلوط کردن آنها ادامه می دهیم . شیر غلیظ شده ، شکر و زرده تخم مرغ را نیز به پنیر اضافه کرده و آنها را نیز مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم .


ژله را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و یکی دو دقیقه صبر می کنیم تا ژله کاملا حل شود . ژله را به مخلوط پنیر اضافه می کنیم و خوب با آن ترکیب می کنیم . مخلوط بدست آمده را در یک کاسه ریخته و توت فرنگی ها را نیز به آن می افزاییم . این مخلوط را داخل خمیر پخته شده می ریزیم .


طرز تهیه مواد روی کیک :

یک ماهیتابه کوچک را روی حرارت ملایم قرار می دهیم . آب ، شکر و آب لیمو را داخل آن ریخته و به مدت 3 دقیقه آن را می جوشانیم تا شکر حل شده و کمی غلیظ شود و حالت شربت به خود بگیرد . توت فرنگی ها را به آن افزوده و از روی حرارت بر می داریم . به آرامی ، مخلوط را هم می زنیم تا کاملا خنک شود .


کیک پنیر را به آهستگی از کاغذ آن جدا می کنیم و با احتیاط آن را در یک ظرف مناسب سرو کردن قرار می دهیم . با قاشق ، شربت توت فرنگی را روی کیک ریخته ، آن را قاچ کرده و سرو می کنیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان