عجیب ترین غذاهای دنیا : تحمل دیدن این غذاهای عجیب را دارید؟

توریسم یا گردشگری این شانس را به ما می‌دهد که با زیبایی‌های سایر مکان‌ها آشنا شویم، و با سنت‌ها، زبان‌ها و حتی با عادت غذایی مختلفی برخورد کنیم

عجیب ترین غذاهای دنیا : تحمل دیدن این غذاهای عجیب را دارید؟

توریسم یا گردشگری این شانس را به ما می‌دهد که با زیبایی‌های سایر مکان‌ها آشنا شویم، و با سنت‌ها، زبان‌ها و حتی با عادت غذایی مختلفی برخورد کنیم. گاهی اوقات ممکن است بخواهیم اشتهای‌مان را به محک بگذاریم و آن وقت باید شک و تردید را کنار بگذاریم و مزه‌ی خوراکی‌های رنگارنگ و عجیبی از سراسر دنیا را بچشیم. در اینجا فهرستی از 15 مورد از عجیب ترین غذاهای دنیا را ارائه می‌دهیم که بخشی از عادت غذایی مردمانی از سراسر دنیا را شکل داده است. هرچند احتمالا خیلی از ما این غذاها را نمی‌شناسیم، اما پیشنهاد می‌کنیم که تا زنده‌ هستید این غذاها را بچشید.

با عجیب ترین غذاهای دنیا آشنا شوید

15- سوپِ آشیانه‌ی پرندگان، چین

یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا سوپِ آشیانه‌ی پرندگان، یک خوراکِ سنتی چینی است که از حدود چهارصد سال قبل تا به امروز طبخ و مصرف می‌شود. سرآشپزهای چینی از آشیانه‌ی پرنده‌ای به اسم بادخورک برای تهیه‌ی این سوپِ طبیعی و ارگانیک و ویژه استفاده می‌کنند. پرنده‌ی بادخورک پرنده‌ای بسیار کوچک و بومیِ آسیای جنوبی است. مردمان سرزمین چین باور دارند که خوردنِ سوپِ آشیانه‌ی بادخورک باعث می‌شود عمری طولانی‌تر به آنها اعطا شود و به همین خاطر این خوراک در اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌های چین بسیار سفارش داده می‌شود.

به طور معمول، پرندگان بادخورک آشیانه‌های خود را در غارهای تاریک می‌سازند. آنها برای چسباندن قطعات آشاینه از بزاق چسبناک و صمغ دهان‌شان استفاده می‌کنند. چینی‌ها باور دارند که برای تهیه‌ی یک سوپ مقوی و منحصربه‌فرد باید این صمغ به همراه برگ‌های کوچک و دیگر اجزای تشکیل‌دهنده‌ی درون آشیانه به همان صورتی آماده و طبخ شود که یک سوپ جوجه پخته می‌شود. آشیانه‌های پرنده‌ی بادخورک در بازارهای آسیایی موجود است و هرچند قیمت بالایی دارد اما قطعا به عنوان تجربه‌ی یک عادت غذایی خاص ارزش چشیدن را دارد.

14- ملخِ سرخ‌کرده، در سرتاسر دنیا

دومین مورد از عجیب ترین غذاهای دنیا، خوراکی چون ملخ سرخ‌کرده است که امروزه در تمام کره زمین طرفداران خاص خود را دارد، هرچند بیشتر در آسیا و مکزیک مصرف و طبخ می‌شود. خوراک‌های سرخ‌شده منابع غنی پروتئین هستند. در کشورهای آسیایی خصوصا در شرق دور و جنوب‌شرق آسیا می‌توانید طبخ و فروش ملخ سرخ‌کرده را در خیابان‌ها نیز ببینید. در خیابان‌های مکزیک مردم بیشتر از خوردن بچه‌ملخ‌های سرخ‌کرده به همراه خمیر شیرینی سرد، یا به همراه فلفل و سیر و لیموترش لذت می‌برند. این خوراک اغلب با قیمت کم در خیابان‌ها قابل تهیه است.

13- عنکبوت سرخ‌کرده

عنکبوت‌های سرخ‌کرده غذای عجیب و شگفت‌انگیزِ کامبوج به شمار می‌آیند. این خوراک به طور گسترده‌ای در شهر اسکون [Skuon] کامبوج به فروش می‌رسد و خارجی‌ها و توریست‌ها مشتریان اصلی برای اِسنَک‌های عنکبوتی در این کشور محسوب می‌شوند. تعداد زیادی از عنکبوت‌ها در این شهر کامبوج یافت می‌شوند که به اندازه‌ی کف دست انسان هستند. شهروندان کامبوجی بدون اینکه هیچ عضوی از بدن عنکبوت را از کل بدن جدا کنند آنرا در روغن سرخ می‌کنند و به نیش می‌کشند. این یک عادت غذایی جالب توجه محسوب می‌شود. آنها از تلفیقِ خمیریِ سیر و نمک، یا فلفل و سیر برای تهیه‌ی اِسنَک از این عنکبوت‌ها استفاده می‌کنند. این عادت غذایی بیش از هر رژیم دیگری در میان توریست‌های کامبوج محبوب و مورد پسند واقع شده است.

12- بیوندگی [Beondegi]، کره

بیوندگی یکجور کرم ابریشم است. این کرم ابریشم را در بازارهای بزرگ و کوچک کره می‌توان به صورت سرخ‌کرده خریداری و تناول کرد. کره‌ای‌ها این شفیره را به خاطر ویتامین‌های زیاد و غنی‌ آن انتخاب کرده‌اند. یک عادت غذایی واقعا خوش‌فکرانه! اما در عین‌حال این غذا دارای مقادیر کمی از اسیدهای چرب هم هست. کره‌ای‌ها عادت دارند به این خوراک شکر و سُس سبوس‌دار اضافه کنند یا این مخلفات را به عنوان چاشنی در کنار آن میل کنند. وقتی این شفیره‌ی کرم ابریشم در داخل درختان رشد می‌کند مزه‌ای شبیه به مزه‌ی اجزای خود درخت را دارد. برای کره‌ای‌ها یک وعده خوراک بیوندگی هزینه ناچیزی دارد اما پروتئین بالایی را جذب بدن می‌کند.

اگر رابطه عاشقانه ای با غذاهای متفاوت برقرار می کنید پیشنهاد می کنیم به مطلب 10 مقصد عالی برای دوستداران غذا نیز سری بزنید.

10 مقصد عالی برای دوستداران غذا

11ـ مُپانه [Mopane]، زیمباوه

مُپانه‌ها در واقع از خانواده‌ی کرم‌های صدپا یا ابریشم هستند و در نواحی گسترده‌ای از آفریقا می‌توان آنها را دید. مردمان خونگرمِ زیمباوه هر روز مُپانه می‌خورند. آنها کرم‌های مپانه را به صورت اِسنک می‌پزند. این عادت غذایی بخشی از یک رژیم روزانه‌ی همگانی است. ماده اولیه این خوراک یعنی کرم مپانه میزان بالایی از پروتئین دارد. بیشترین مصرف این خوراک در روستاهای زیمباوه صورت می‌پذیرد. در واقع، از یک طرف، کرم‌های مپانه سه برابر بیشتر از گوشت گاو پروتئین دارند و از طرف دیگر، مصرف انبوه این کرم‌ها آسیب جدی به اِکوسیستم طبیعی آن اقلیم وارد نمی‌کند. پرورش این کرم‌ها اغلب پس از باران شروع می‌شود و تعداد زیادی از آنها را در آن زمان می‌توان یافت. وقتی کرم را خشک کنید می‌توان یکجا و مستقیم آن را خورد، اما می‌توان آنرا با سس بادام‌زمینی هم پخت و سرخ کرد. کرم‌های مپانه‌ی سرخ‌کرده هر ساله به نقاط مختلف آفریقا صادر می‌شوند و البته در بسیاری از رستوران‌های آفریقاییِ پاریس هم می‌توان این خوراک را سفارش داد. چون این عادت غذایی در اروپا هم طرفداران پر و پا قرص خود را یافته است.

10ـ اسکامول [Escamole]، مکزیک

اسکامول‌ها نوعی لیسه یا کرمک یا لاروِ مورچه هستند که در مرکز مکزیک به عنوان یک ماده مغذی مصرف می‌شوند. این تخم‌های ریز و کوچک به شکل لاروها هستند و از طریق گیاهانی معروف به صباره یا عود آمریکایی کشت و تکثیر می‌شوند. در مکزیک اسکامول سرخ‌کرده هم به صورت خام و هم به صورت پخته با کره و سایر مخلفات با هزینه‌ای ناچیز سِرو می‌شود. اسکامول را می‌توان خوراک‌های مکزیکی دیگر هم یافت. این تخم مورچه یک عادت غذایی طبیعی و ارگانیک محسوب می‌شود و در سرتاسر طول سال در تمام مکزیک مصرف می‌شود. این غذا نیز یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا می باشد.

9ـ خوراکِ صدف کوهستانِ راکی، آمریکا

صدف‌های خوراکیِ کوهستان راکی در واقع تخم‌های گاوهای منطقه‌اند که بعد از سلاخی این حیوانات از آنها جدا و برای مصرف طبخ می‌شوند. وقتی ماده‌خام این خوراک را از احشام جدا کردند آنوقت می‌توان هم با روغن سرخ‌شان کرد و هم می‌توان با آرد و فلفل و نمک آنها را پخت. این عادت غذایی عجیب به طور گسترده در غرب کانادا و آمریکا مصرف می‌شود. خوراک صدف کوهستان‌های راکی عمدتا در بخش آمریکاییِ این کوهستان‌ها یافت می‌شود زیرا اخته کردن گاوها و دامداری مکانیزه در این نواحی بیشتر رونق دارد. معمولا این خوراک لذیذ در جشنواره‌های فصلی و محلی به صورت گسترده طبخ و تناول می‌شود.

8ـ ساناکجی [Sannakji]، کره

ساناکجی اصطلاحی است که به بیشترِ غذاهای دریایی تر و تازه اطلاق می‌شود. این خوراک اغلب شامل تکه‌های کوچکِ اختاپوس می‌شود که معمولا به صورت زنده سِرو می‌شوند. این خوراک محبوب یک عادت غذایی عجیب به شمار می‌رود. این خوراک در کره از طریق تکه تکه کردن اختاپوس و پختن آن برای مدتی کوتاه با روغن گیاهی و پیازچه آماده می‌شود. چون اختاپوس‌ها زنده زنده در ظرف ساناکاجی در حال سرو شدن هستند پس هنگام خوردن باید تا حدی مراقب هم باشید. گاهی وقتها خطر اندکی وجود دارد که قطعاتی از خوراک در موقع بلعیدن در گلوی شما گیر کند.

7ـ هاکارل [Hakarl]، ایسلند

هاکارل یک خوراک سنتی ایسلندی است و شاملِ گوشت خشک‌شده‌ی کوسه‌ی گرینلندی می‌شود. این خوراک دریایی عجیب در سوپرمارکت‌های ایسلند در تمام طول سال فروخته می‌شود و یک عادت غذایی همگانی به حساب می‌آید. بازار این خوراک را در جشنواره‌های اواسطِ زمستان هم گرم و پر رونق است. تهیه یک طرف خوراک هاکارل مستلزم یک فرایند تخمیر ویژه است و سپس چهار ماه تمام صرف فرایندِ خشک‌کردن گوشت می‌شود. گوشت تازه‌ی کوسه‌ی گرینلند را نمی‌توان به سادگی خورد زیرا حاوی اوره‌ و شدیدا سمی است. چه عادت غذایی جالب و عجیبی!

6ـ بالوت یا خوراکِ لذیذ [Balut]، فیلیپین

تخم‌های بالوت عجیب‌ترین خوراکی هستند که می‌توانید در خیابان‌های فیلیپین پیدا کنید. این خوراک از تخم‌های مرغابی‌های بالغی درست می‌شود که اندام‌شان به حداکثر رشد خود رسیده. بومیان فیلیپینی تخم‌های بالوت را بسیار مقوی و نیروبخش یافته‌اند و هزینه‌ی این خوراک هم بسیار کم است. تخم‌های بالوت درست پیش از سِرو شدن باید کمی بجوشند. عادت غذایی اهالی آنجا از این قرار است که این خوراک با مقدار سیر و فلفل و ترشی مخلوط می‌کنند. فقط پوسته تخمهاست که خورده نمی‌شود.

5ـ شیوکارا [Shiokara]، ژاپن

شیوکارا یکی از مقوی‌ترین خوراک‌های ژاپن است که از گوشتِ تخمیرشدهی حیوانات دریایی تهیه می‌شود و نشان‌دهنده‌ی عادت غذایی نزد مردمان این سرزمین است. این خوراک از طریق خمیر ضخیمی تهیه می‌شود که از اندام‌های داخلی حیوانات به دست می‌آید؛ حیواناتی مثلِ ماهی مرکب یا قلاب‌ماهی. مواد تشکیل‌دهنده‌ی شیوکارا هم شاملِ برنج، نمک و فلفل است که برای بیش از یک ماه تخمیر می‌شوند. این خوراک را می‌توان از همه رستوران‌های محلی و مغازه‌های ژاپنی در تمام طول سال خریداری کرد.

4ـ حشره‌ی سفید [Witchetty Grub]، استرالیا

حشره‌ی سفید یکجور لاروِ با اندازه‌ی تقریبا متوسط است که تنها در استرالیا یافت می‌شود. بومیان از گذشته‌های دور بابت این عادت غذایی اقدام به کشت این حشره می‌کردند یا آنرا از ریشه‌های گیاهان سفید موسوم به ویچتی تهیه می‌کردند. حشره‌ی سفید سرشار از پروتئین است و مردم استرالیا معمولا آنرا به صورت خام و گاهی هم به صورت پخته تناول می‌کنند. اغلب بومیان استرالیا آنرا به صورت خام میل می‌کنند. مزه این خوراک به صورت خام شبیه به مزه مغز بادام است. خوردن این خوراک هیچ عوارض جانبی برای انسان ندارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 غذای سمی که به خوردن آن ها علاقه ی زیادی داریم را نیز از دست ندهید.

غذاهای سمی که علاقه ی زیادی به خوردن آنها داریم

3ـ تخم‌مرغ‌های سده، چین

تخم‌مرغ‌های سده یا قرن، تخم مرغ‌های کنسروشده‌ی بلدرچین‌ها و مرغابی‌ها هستند و یکی از عجیب‌ترین خوراک‌های چین محسوب می‌شوند که از عادت غذایی خاص آن دیار حکایت می‌کند. مردم به این خوراک می‌گویند: تخم مرغ کنسروی یا تخم مرغ صدساله یا تخم مرغ سده. تهیه‌ی این خوراک از چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. تخم‌مرغ‌ها، تخم مرغابی‌ها و بلدرچین‌ها در مایعی مرکب از نمک، خاکستر، شن و آهک زنده غوطه‌ور می‌شود و برای چند ماه در این محلول نمکی نگهداری می‌شود  تا جا بیفتد.

2ـ فوگو [Fugu]، ژاپن

خوراکِ فوگوی ژاپنی شامل یک بشقاب حاوی ماهی مرگباری موسوم به ماهیِ پُف‌کننده است. این ماهی شدیدا سمی و زهرآگین است. تنها یک ماهیِ کاملا تمیزشده به دست سرآشپز ماهر را می‌توان بدون ترس از مرگ نوش جان کرد. امروزه بیش از 3800 رستوران فوگو در ژاپن دایر است که خبر از عادت غذایی خاص این مردم می‌دهد. تهیه و فروش این خوراک شدیدا تحت نظارت دولت ژاپن قرار دارد. بیرون‌کشیدنِ زهر و بخش‌های سمی این ماهی کار بسیار پر زحمتی است. برای آنکه یک سرآشپز مجوز طبخ این خوراک را کسب کند باید نزدیک به یک سال در مورد تهیه و آماده‌سازی این ماهی دوره‌ای آزمایشی را سپری کند. باید در انتخاب رستوران فوگو دقت کرد زیرا اگر این ماهیِ این خوراک به دقت پاک نشده باشد به خاطر مقادیر بالای تترودودکسین‌اش می‌تواند بلافاصله سیستم عصبی مرکزی شما را از کار بیندازد و موجب مرگ شما شود. با این‌حال، فوگوی لذیذ را همچنین می‌توانید در آمریکا و کره هم سفارش دهید یا تهیه کنید. در لیست عجیب ترین غذاهای دنیا فوگو در رتبه دوم قرار دارد.

1ـ شربت مار، جنوب‌شرق آسیا

آیا از طعم غذاهای سنتی خسته شده‌اید؟ خوراکی می‌خواهید که شما را به هیجان بیاورد؟ پس این گزینه روی میز شماست؛ شربتِ مار. این شربت در واقع یکجور نوشابه‌ی برنج یا حبوبات است که در فرایند تهیه‌اش به آن مار اضافه می‌شود. انواعِ نوشابه‌های مار به طور گسترده‌ای در ویتنام و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا تهیه می‌شوند. در برخی موارد ویتنامی‌ها هم عقرب و هم مار را درون این نوشابه می‌ریزند تا یک نوشیدنی قوی و کاملا عجیب تهیه شود؛ یک عادت غذایی حیرت‌آور. مواد پروتئینیِ درون سم مارها دلیلِ انتخاب مار برای تهیه این نوشابه است. دوره‌ی تخمیر این نوشابه طولانی است تا زهر مار را با تاثیر اتانول کاملا از بین ببرد و در عین حال پروتئین را جذبِ ترکیبات نوشابه کند. نوشابه‌های مار از قدرت طبی بسیار بالایی برخوردارند و برای مشکلات سلامتی مثل کمر درد، استخوان‌درد، درد مفاصل و رماتیسم بسیار مفید محسوب می‌شوند. البته این ها باعث نمی شود این غذا را عجیب ندانیم و با این وجود شربت مار در صدر لیست عجیب ترین غذاهای دنیا قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان