هوش مصنوعی، قهرمان جام جهانی را پیش‌بینی کرد

یک تیم از محققان از یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌های بزرگ به نام "رویکرد تصادفی جنگل" برای تعیین قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده کردند.

هوش مصنوعی، قهرمان جام جهانی را پیش‌بینی کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، یک مدل جدید از یادگیری ماشین با شبیه‌سازی 100 هزار باره مسابقات جام جهانی 2018، تیم ملی اسپانیا را با اختلاف کمی نسبت به تیم ملی آلمان به عنوان قهرمان احتمالی این مسابقات معرفی کرد.

تیمی به رهبری "آندریاس گرول" از دانشگاه فنی دورتموند در آلمان، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل آماری را برای شناسایی قهرمان احتمالی جام جهانی 2018 گرد هم آوردند.

این تیم 100 هزار بار این مسابقات را شبیه‌سازی کرد و از سه روش مختلف مدل‌سازی بر اساس عملکرد تیم‌ها در تمام بازی‌های قبلی از سال 2002 تا 2014 استفاده کرد.

مقاله آنها که این هفته منتشر شد، جزئیات روش‌های مورد استفاده را به نام "رویکرد تصادفی جنگل" بیان کرد. روشی که اخیرا برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ بر اساس مفهوم پیش‌بینی رویدادهای آینده توسعه یافته است.

این روش برای پیش‌بینی، از یک درخت تصمیم‌گیری پیچیده و ترکیبی استفاده می‌کند که در آن یک نتیجه بالقوه در هر شاخه با توجه به مجموعه‌ای از داده‌های آموزشی تخمین زده می‌شود.

نتیجه حاصل شده توسط این روش، میانگینی ​​از تعداد زیادی درخت تصمیم‌گیری تصادفی است و بنابراین با موفقیت از اشتباه و داده تکراری اجتناب می‌کند. در عین حال نشان می‌دهد که چه عناصری در ایجاد آن مهم هستند.

"گرول" و تیمش از این رویکرد استفاده کردند تا اطمینان حاصل شود که بسیاری از عوامل بالقوه که ممکن است نتیجه بازی را تعیین کند، در نظر گرفته شده باشند.

مدل محققان شامل عناصر واضحی مانند رتبه‌بندی تیم‌ها توسط فیفا و آمار هر تیم، مانند میانگین سنی ​​و تعداد بازیکنان آنها در لیگ قهرمانان اروپا بود.

با این حال، این مدل همچنین تا آنجا پیش رفت که دیگر عناصر مرتبط که احتمالا تاثیر غیرمستقیم داشته باشند، از جمله جمعیت کشورها و تولید ناخالص داخلی و حتی ملیت مربیان را در نظر گرفت.

بهترین روش‌های پیش‌بینی

سپس این تیم روش‌های پیش‌بینی با بهترین عملکرد را پیدا کرد و آنها را به منظور بهبود قابل ملاحظه دقت پیش‌بینی ترکیب کرد.

در نهایت، این ترکیب روش‌ها به عنوان مدل نهایی انتخاب شد و بر اساس برآوردهای آن، مسابقات جام جهانی 2018 بیش از 100 هزار بار شبیه‌سازی شد و احتمال برنده شدن هر تیم به دست آمد.

این روند در پایان، اسپانیا را با احتمال 17.8 درصد موفقیت و 73 درصد احتمال رسیدن به نیمه‌نهایی، به عنوان قهرمان احتمالی جام جهانی 2018 انتخاب کرد.

با این حال، محققان افزودند: اگر آلمان مرحله گروهی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارد، شانس رسیدن به نیمه‌نهایی برای این تیم به 58 درصد می‌رسد.

محققان می‌گویند: این مدل با اختلاف کمی اسپانیا را قبل از مدافع عنوان قهرمانی یعنی آلمان، قهرمان جام جهانی 2018 اعلام کرده است.

اگر این نتایج در جام جهانی 2018 ثابت شود، این مطالعه یک قدم کاملا جدید برای یادگیری ماشین و تسخیر دنیا توسط هوش مصنوعی معرفی خواهد شد. این روش جدید حتی ممکن است بساط سایت‌های شرط‌بندی را نیز برچیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان