ماهان شبکه ایرانیان

داستان های خوشمزه/ این قسمت: پیتزا

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

غذا یکی از نیازهای اولیه‌ی بشر است. امروزه آشپزی به هنری گسترده تبدیل شده و روز‌به‌روز پیشرفت بیشتری می‌کند. سرآشپز‌ها و متخصصین این رشته، همواره به فکر خلق طعم‌های جدید و متفاوت هستند. اما با‌ این‌وجود، هنوز هم غذاهای کلاسیک، مورد استقبال افراد مختلف قرار می‌گیرند.

بنیتا در این سری مقالات به توضیح تاریخچه و طرز تهیه‌ی خوراکی‌های کلاسیک جهان می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

خوشمزه‌ی تاریخی!

پیتزا

پیتزا تاریخ جالبی دارد. کلمه‌ی «پیتزا» به سال 997 بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد. پیتزا، ایتالیایی تبار است و مردم ایتالیا قرن‌هاست که پیتزا می‌خورند. پس از جنگ جهانی دوم، پیتزا در آمریکا هم معروف شد. پیتزا نوعی پای پخته شده است که از نان و مخلفاتی مثل گوجه فرنگی، پنیر و سوسیس و کالباس و بسیاری مواد دیگر درست می‌شود. مردم ایتالیا داستان دیگری نیز راجع به پیتزا می‌گویند. بعضی ایتالیایی‌ها بر این باورند که تاریخ پیتزا به عصر حجر برمی‌گردد. شکل اولیه‌ی پیتزا، نانی بوده که روی سنگ پخته می‌شده و پس از پخت، موادی بر روی آن ریخته می‌شده است. ایتالیایی‌ها در زمان گذشته، برای خوردن پیتزا از هیچ ابزاری استفاده نمی‌کردند. در واقع نان پیتزا به عنوان بشقاب استفاده می‌شده و این رسم را یونانی‌ها باب کرده‌اند!

پیتزا

احتمالا فینیقی‌ها، یونانی‌ها و یا رومی‌ها این غذای خوشمزه را خلق کرده‌اند. در قرن ششم پیش از میلاد مسیح، سربازان داریوش، غذایی را می‌پختند که به پیتزا شباهت داشته. آن‌ها نان کم حجمی تهیه می‌کردند و روی آن پنیر و خرما قرار می‌دادند.

پیتزا مارگاریتا کلاسیک

پیتزا

یکی از ساده‌ترین اشکال پیتزا، پیتزای مارگاریتاست. این پیتزا متشکل از نان پیتزایی است که روی آن گوجه‌فرنگی، سیر و پنیر موزارلا قرار می‌گیرد.

مواد لازم:

پیتزا

پنیر موزارلا (کم چرب)                                       یک و نیم پیمانه

خمیر پیتزای آماده                                            1 عدد

گوجه فرنگی بزرگ (نازک ورقه ورقه شده)             2 عدد

سیر رنده شده                                                  2 پر

پیاز قرمز ناز خرد شده                                       یک چهارم پیمانه

برگ ریحان تازه                                               8 عدد

طرز تهیه:

پیتزا

فر را تا دمای 425 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک پیمانه از پنیر موزارلا را روی خمیر پیتزای آماده پخش کنید، بقیه‌ی مواد (سیر، گوجه فرنگی و پیاز و ریحان) را روی پیتزا بچینید و بقیه‌ی پنیر موزارلا را روی مواد بریزید. پیتزا را در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید و به مدت 10 الی 12 دقیقه (تا جایی که پنیر ذوب شود) در فر قرار دهید. نوش جان!

می‌توانید «داستان های خوشمزه/ این قسمت: بریانی هندی» را نیز بخوانید.

گردآوری و ترجمه: زهرا محمدی

منابع:

Kraftrecipes، history، whatscookingamerica 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان