ماهان شبکه ایرانیان

خیز تاجیک‌ها برای تولید طلا و آنتیموان

موافقت احتمالی مسکو با کنوانسیون حقوقی خزر، خیز تاجیک‌ها برای تولید طلا و آنتیموان و اجرای طرح «توسعه تجارت افغانستان» در ازبکستان، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته می‌باشد.

خبرگزاری فارس: موافقت احتمالی مسکو با کنوانسیون حقوقی خزر، خیز تاجیک‌ها برای تولید طلا و آنتیموان و اجرای طرح «توسعه تجارت افغانستان» در ازبکستان، تنها بخشی از مهمترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته می‌باشد.

کلنگ آغاز عملیات احداث کارخانه تولید طلا و آنتیموان با سرمایه چین توسط «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به زمین زده شد.

حمایت سازمان ملل از قطعنامه تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای ازبکستان

وزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه اعلام کرد سازمان ملل قطعنامه «تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی برای تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار در آسیای مرکزی» را به تصویب رسانده است.

برگزاری نشست سران اعضای انجمن دفاع از دریاچه «آرال» در «عشق آباد»

وزیر امور خارجه ترکمنستان از برگزاری نشست سران کشور‌های انجمن دفاع دریای «آرال» در «عشق آباد» خبر داد.

موافقت احتمالی مسکو با کنوانسیون حقوقی خزر

چندی قبل متن کنوانسیون حقوقی دریای «خزر» در یکی از سایت‌های دولتی روسیه منتشر، ولی پس از 20 دقیقه حذف شد، اما بسیاری از رسانه‌های منطقه این متن را کپی کردند.

تبریک رؤسای جمهور قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان به «اردوغان»

رؤسای جمهور قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان پیروزی «رجب طیب اردوغان» و حزب «عدالت و توسعه» ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفتند.

بازداشت ده‌ها قزاق به اتهام شرکت در اعتراضات ضد دولتی

ده‌ها قزاق در «آستانه»، «آلماتی» و برخی دیگر از شهر‌های قزاقستان به اتهام شرکت در اعتراضات غیر قانونی از سوی نیرو‌های انتظامی این کشور بازداشت شدند.

صادرات نفت قرقیزستان ممنوع می‌شود

وزارت اقتصاد قرقیزستان به دلیل کمبود تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در این کشور پیشنهاد ممنوعیت صادرات نفت این کشور را مطرح کرد.

ازبکستان ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی در منطقه را متوقف کرد

ازبکستان ساخت اولین نیروگاه بزرگ خورشیدی در منطقه را به علت مشکلات فنی و اقتصادی متوقف کرد.

ساخت خط جدید انتقال برق به افغانستان کلید خورد

مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در مسائل اقتصادی گفت: ازبکستان ساخت خط جدید انتقال برق به این کشور تحت عنوان «سرخان- پل خمری» را آغاز کرد.

چالش‌های موجود ترکمنستان رفع نشود «تاپی» به مشکل برمی‌خورد

مشاور ارشد برنامه توسعه سازمان ملل گفـت: یکی از پروژه‌های مهم برای ترکمنستان اجرای خط لوله «تاپی» است که در صورت ادامه روند کنونی این کشور به دلیل داشتن محدودیت‌های زیاد قادر به اجرای آن نیست.

با «بالگرد» از جاذبه‌های گردشگری ازبکستان دیدن کنید

شرکت ملی هواپیمایی «ازبکستان هوا یولاری» برای نخستین بار تور‌های گردشگری از طریق بالگرد برای بازدید از جاذبه‌های این کشور را ایجاد کرد.

شیوع آنفولانزای مرغی در روسیه

وزارت کشاورزی قزاقستان با اشاره به شیوع آنفولانزای مرغی در برخی مناطق روسیه واردات مرغ و فرآورده‌های مرتبط را از این کشور ممنوع کرد.

بنزین در آسیای مرکزی لیتری چند؟

با توجه به تورم موجود در کشور‌های آسیای مرکزی، بنزین در این کشور‌ها با قیمت‌های مختلف عرضه می‌گردد.

طرح «توسعه تجارت افغانستان» در ازبکستان اجرا می‌شود

وزیر بازرگانی خارجی ازبکستان از همکاری دولت «تاشکند» و اتحادیه اروپا برای اجرای طرح «توسعه تجارت افغانستان» در این کشور خبر داد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان