چیستان سخت با جواب بسیار جالب و مهیج

مجموعه ایی متنوع و بسیار جالب از انواع چیستان سخت با جواب را در این مطلب ارائه می دهیم که امیدواریم پاسخ دادن به این چیستان ها و معماهای سخت و جالب برای شما دوستان عزیز نیز جذاب باشد.

پاسخ گفتن به چیستان های سخت و دشوار یکی از مهیج ترین تفریحات برای افراد باهوش محسوب می گردد و اغلب در تلاشند با جدیدترین چیستان و معماها در رابطه با موضوعات مختلف آشنا شوند. بر این اساس ما نیز سعی نمودیم، مجموعه ایی کامل از انواع چیستان سخت با جواب های کوتاه و منطقی را گرداوری نماییم که امیدواریم این چیستان های جدید و جالب مورد توجه شما دوستان واقع گردند. تا پایان همراه ما باشید و از مطالعه جذاب ترین مجموعه چیستان سخت همراه با جواب لذت ببرید.

 

سری جدید انواع چیستان سخت با جواب های کوتاه :

چیستان و معما را می توان از جمله جالب ترین ایده ها برای سنجش میزان هوش و تفکر دانست. مطمئنا پاسخگویی به چیستان های جالب و مختلف می تواند نشان دهنده نوع تفکر شما باشد، در ادامه مجموعه ایی کامل از انواع چیستان سخت با جواب را مشاهده می فرمایید که پیشنهاد می کنیم بعد از خواندن هر یک از این چیستان ها، ابتدا به آنها فکر کنید و با کمی دقت به جواب دست یابید، سپس پاسخ خود را با جواب هایی که در انتهای مطلب قرار داده ایم، مقایسه نمایید. امیدواریم پاسخگویی به این مجموعه چیستان و معمای سخت برای شما عزیزان لذت بخش باشد. تا پایان همراه ما باشید.

چیستان های سخت و جالب

معما و چیستان سخت با جواب :

  1. اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن می کنید؟

  2. شخصی دریک اتاق به ابعاد 5×20×20 متر، خودش را با یک ریسمان دو متری از سقف آویزان می کند و دار می زند. وقتی به در اتاق او می آیند و می بینند از او صدایی شنیده نمی شود، نگران می شوند و در را می شکنند با کمال تعجب می بینند، او از سقف خودش را دار زده است و در اتاق را از درون قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته است. با اینکه میز، صندلی، نردبان یا چیز دیگری در اتاق نبوده است، او چگونه خود را دار زده است

  3. فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می شود این خرس چه رنگی است؟

  4. یک زن و شوهر هفت پسر دارند و هر پسر یک خواهر این خانواده چند نفرند؟

  5. روزی یک فردی که اهل منطق بود به شهری رفت و قصد داشت که به سلمانی برود . در آن شهر بیشتر از دو سلمانی وجود نداشت . به سراغ سلمانی اول که رفت او را بسیار ژولیده و نامرتب دید و پس از آن به سراغ سلمانی دوم که رفت او را با ظاهری بسیار آراسته یافت . سپس او تصمیم گرفت که به نزد سلمانی اول برود . به نظر شما چه دلیلی داشت ؟

  6. در صبح روز شنبه آقای کمالی به قتل رسید. او در زمانی که همسرش در خواب بود به قتل رسید. همسر او هر چه که می دانست به پلیس گفت. او گفت که: در زمان قتل، آشپز مشغول آماده کردن صبحانه بوده و خدمتکار در حال نظافت و مستخدم نیز پاکتهای پستی را دریافت می کرده. پلیس پس از شنیدن صحبتهای همسر مقتول بلافاصله فرد مجرم را دستگیر می کند. به نظر شما پلیس به چه کسی مظنون شده و چرا؟

  7. من چه تعدادی گل دارم اگر همه آنها رز هستند بجز دوتا، همه آنها لاله هستند بجز دوتا و همه آنها آفتابگردان هستند بجز دو تا ؟

چیستان سخت با جواب

پاسخ چیستان های سخت :

در ادامه پاسخ های انواع چیستان سخت با جواب را ملاحظه می فرمایید. این پاسخ ها را با جواب های خود که به چیستان های بالا داده اید، مقایسه نمایید.

  1. ابتدا باید کبریت را روشن نمود و سپس با آن برای روشن کردن دیگر وسایل اقدام کرد.

  2. پیش از خودکشی، تعدادی قالب یخ به درون اتاق می آورد، آنها را روی هم و زیر پا می گذارد و با استفاده از آنها طناب را به سقف وصل می کند و به گردن خود می اندازد. آنگاه یخها کم کم آب می شوند و از پایین در اتاق به بیرون تراوش می کنند بطوریکه هنگام حضور دیگران اثری از یخها نبوده و همین امر موجبات شگفتی آنان را فراهم می سازد

  3. سفید چون خانه ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

  4. ده نفر. آنها دارای یک خواهر می باشند که خواهر همه برادران است.

  5. چون در آن شهر دو سلمانی بیشتر وجود نداشت پس مسئول سلمانی به نزد دیگرس رفته تا سر او را اصلاح کند بنابراین چون سلمانی دوم موهایی آراسته داشته ، پس سلمانی اول موهای او را اصلاح کرده و کار او بهتر است .

  6. همسر مقتول قاتل است. زیرا او گفته در زمان قتل خواب بوده، چگونه شخصی که خواب است می تواند از اتفاقات اطراف خود با خبر باشد.

  7. شاخه گل. یک شاخه گل رز، یک شاخه گل  لاله و یک شاخه گل آفتابگردان

چیستان و معماهای سخت و جالب

معماهای سخت برای کودکان

معماها یا چیستان ها در واقع طرح یک مساله یا سوال به شیوه ای متفاوت می باشند که حل کردن آن می تواند برای تمامی افراد به ویژه کودکان بسیار جذاب و مهیج باشد، این بازی فکری باید متناسب با سن افراد باشد و به گونه ای باشد که هر گروه سنی با توجه به میزان سطح هوشی عالی، خوب و متوسط قادر به یافتن جواب آن ها باشند. زیرا اگر معما طرح شده بسیار بالاتر از ضریب هوش افراد علی الخصوص کودکان مطرح گردد، آن ها به دلیل عدم توانایی پاسخ به چیستان علاقه چندانی به یافتن جواب آن نخواهند داشت و حتی ممکن است مایوس و نا امید شوند.

طرح معماهای ساده، متوسط و سخت باید بر اساس علاقمندی خود کودکان باشد و اگر تمایل به جواب دادن به چیستان های سخت دارند شما والدین و مربیان عزیز می توانید در ادامه این بخش، 20 معما سخت را ملاحظه نمایید و این معماها را در اختیار آن ها بگذارید تا با توجه به ضریب هوشی خود به سوالات پاسخ بدهند و میزان هوش و قوه شنیداری آن ها را بسنجید.

1. آن چیست که مال توست اما دیگران بیشتر از آن استفاده می کنند؟

2. مردی در حال رانندگی کامیون خود بود، چراغ هایش خاموش و نور ماه هم نبود، کمی جلوتر خانمی از خیابان عبور می کرد، مرد چگونه او را دید؟

3. جمعه، علی و امیر به رستوران رفتند و ناهار خوردند. آن ها پول غذا را پرداخت کردند با این حال علی و امیر هیچ پولی ندادند، پول غذای آن ها را چه کسی داده است؟

4. دو پدر و دو پسر آن ها به فروشگاه رفتند و هر کدام یک عدد بستنی خریدند اما پول سه بستنی را پرداخت کردند، چرا؟

5. مردی در حال تمیز کردن پنجره های یک ساختمان 25 طبقه بود، پایش لغزید و از نردبان به زمین افتاد اما آسیبی ندید، چطور ممکن است؟

6. چه نوع سنگ هایی هرگز در اقیانوس ها یافت نمی شوند؟

7. وقتی مینا 15 ساله بود مادرش 37 سال سن داشت، حالا سن مادر مینا دو برابر سن مینا است، مینا چند ساله است؟

8. دو کاراته باز با هم مسابقه دادند و بعد از پایان مبارزه هر دو به شدت زخمی شدند اما هیچ مردی ضربه ای وارد نکرده بود، چطور ممکن است؟

9. یک پدر و پسر در تصادف رانندگی به شدت زخمی می شوند، دو آمبولانس می رسد و آن ها را به بیمارستان های مختلف منتقل می کند. وقتی پسر را به اتاق عمل می برند پزشک جراح می گوید: “نمی توانم این عمل را انجام دهم، او پسر من است”، چطور ممکن است؟

10. پدر و مادر مهدی سه پسر دارند: علی، آرش و …؟ نام پسر سوم چیست؟

11. آن چیست که به اندازه یک فیل بزرگ است اما وزنش به سنگینی فیل نیست؟

12. آن چیست که وارد شدن به آن آسان اما خارج شدن از آن سخت است؟

13. آن چیست که از شهرها و کشورها می گذرد اما هرگز راه نمی رود؟

14. دو تا چیز هست که هنگام صبحانه نمی توانید بخورید، آن ها چیستند؟

15. کدام کلمه در فرهنگ لغت است که نادرست تلفظ می شود؟

16. در جوانی بلند هستم و در پیری کوتاه می شوم، من چیستم؟

17. درخت خانه من است اما هرگز واردش نمی شوم و اگر از رویش به زمین بیفتم حتما می میرم. من چیستم؟

18. جواب چه سوالی همیشه “نه” است؟

19. آن چیست که همیشه بالا می رود اما پایین نمی آید؟

20. جایی که شهرها، کشورها، جاده ها هستند اما هیچ آدمی در آن دیده نمی شود کجاست؟

20 چیستان سخت

جواب معماها

کودکان زمانی می توانند جواب یک معما را پیدا کنند که به دقت چیستان مطرح شده را شنیده و یا مورد مطالعه قرار داده باشند زیرا تنها با فهم سوال می توانند جواب آن را به راحتی بیابند.

جواب 1: اسم تو

جواب 2: چون روز بود نه شب!

جواب 3: دوست دیگر آن ها یعنی جمعه

جواب 4: چون سه نفر بودند: پدربزرگ، پدر و پسر

جواب 5: او در حال تمیز کردن پنجره های طبقه اول بود

جواب 6: سنگ های خشک

جواب 7: 22 ساله

جواب 8: چون هر دو زن بودند

جواب 9: پزشک مادر پسر بوده است

جواب 10: مهدی

جواب 11: سایه فیل

جواب 12: مشکل

جواب 13: جاده

جواب 14: ناهار و شام

جواب 15: نادرست

جواب 16: شمع

جواب 17: برگ

جواب 18: آیا خواب هستی؟

جواب 19: سن

جواب 20: نقشه

معما سخت با جواب

امیدواریم مطالعه جدیدترین سری انواع چیستان سخت با جواب برای شما دوستان نیز لذت بخش بوده باشد و از پاسخگویی به این چیستان های جالب لذت کافی را برده باشید. در صورت تمایل به آشنایی با دیگر چیستان ها و معماهای جدید و خواندنی به بخش چیستان مراجعه نموده و با جالب ترین مطالب در این زمینه آشنا شوید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان