معمای تصویری جالب و متفاوت همراه با جواب

مجموعه ایی از جدیدترین و جذاب ترین تست های هوش تصویری و انواع معمای تصویری سخت و آسان با جواب ها و توضیحات کافی را در این مقاله ملاحظه نموده و با معماهای تصویری جدید آشنا شوید.

مجموعه ایی از جدیدترین و جذاب ترین تست های هوش تصویری و انواع معمای تصویری سخت و آسان با جواب ها و توضیحات کافی را در این مقاله ملاحظه نموده و با معماهای تصویری جدید آشنا شوید.

آشنایی با انواع مختلف معمای تصویری و پاسخ دادن به آنها یکی از سرگرمی های جالب و قابل توجه است. بر این اساس سعی نمودیم مجموعه ایی از جدیدترین و متنوع ترین معماهای تصویری با موضوعات مختلف را در این مقاله گردآوری نماییم که با پاسخ دادن به این معما ها می توانید میزان هوش خود را سنجیده و از این معماهای زیبا به عنوان تست هوش استفاده نمایید. تا پایان مطلب همراه ما باشید و سعی کنید به این معماهای جالب تصویری پاسخ صحیح دهید.

انواع معمای تصویری جدید و جالب به همراه پاسخ صحیح :

جدیدترین مجموعه انواع معمای تصویری جالب و زیبا را پیش رو دارید که با کمی تفکر و دقت می توانید به پاسخ صحیح این معماها دست یابید، البته در پایان مطلب به ارائه جواب های صحیح پرداخته ایم، اما از آن جایی که هدف از طراحی انواع چیستان و معما، سنجش میزان هوش شما می باشد و اغلب به عنوان تست هوش مطرح گریده اند، بهتر است ابتدا با دقت به تصاویر، به سوال های پرسیده شده پاسخ دهید و بعد از پاسخگویی به تمامی معماها، به انتهای مطلب مراجعه کرده و پاسخ های صحیح را ملاحظه فرمایید.



1. در تصویر زیر علامت پنجم که با علامت سوال نشان داده شده است، کدام یک از گزینه ها می تواند باشد؟

معمای تصویری

2.  با دقت به تصویر زیر نگاه کنید، در آن چه می بینید ؟ پاسخ می تواند میزان دقت و هوش شما را نشان دهد.

معمای قاب عکس دختر

3. میمون بازیگوشی که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید قصد داریم دسته متصل به چرخ اول را به سمت پایین بچرخاند، در صورتی که این کار را انجام دهد تمامی چرخ ها شروع به چرخ می نمایند. حال شما باید با دقت و توجه به ما بگویید که عقربه متصل به چرخ آخر به سمت کدام عدد متمایل می شود.

معمای میمون و چرخش چرخ ها

4. به تصویر زیر دقت کنید، یکی از 9 گزینه آن باید حذف گردد، شما کدام گزینه را انتخاب می نمایید و به چه دلیل ؟

معماهای تصویری

5. در تصویر زیر رنگ قرمز را می توان به عنوان مرجع در نظر گرفت، حال سوال اینجاست که در بین دیگر گزینه ها، کدام ها با طرح قرمز رنگ کاملا مشابه می باشند.

معمای های تصویری جالب

6. در تصویر زیر تعدادی حلقه مربع شکل داریم که برخی از آنها به دیگر حلقه ها اتصال یا اتصالاتی دارند، اما برخی کوشچکترین اتصالی با دیگر حلقه ها ندارند. از شما می خواهیم حلقه هایی را که هیچگونه اتصالی ندارند را شناسایی نمایید.

معما و تست هوش تصویری

7. با کمی دقت و توجه بگویید که به جای علامت سوال در تصویر زیر چه عددی باید قرار بگیرد.

حدس اعداد تصویری

8. تصویر زیر از سه بخش مجزا تشکیل شده است، با دقت در این عکس و همچنین استفاده از منطق به کار برده شده در تصویر می توانید حدس بزنید که به جای نقطه چین باید کدام یک از گزینه های زیر قرار بگیرد؟

معمای تصویری جدید و جالب

9. به عکس زیر دقت نمایید و با دلیل بگویید که گربه موجود در تصویر به سمت بالا می رود یا پایین ؟

معماهای تصویری جدید

10. در تصویر زیر شش عدد پیتزا داریم که هر کدام نیز به شش قسمت تقسیم شده اند و هر قسمت نیز گویای یک عدد خاص می باشند. بر حسب تصادف یکی از این قسمت ها خورده شده اند، حال می خواهیم بدانیم عدد مربوط به قسمت خورده شده چند است ؟

معمای برش پیتزا ها

جواب های معمای تصویری :

در ادامه جواب تست هوش تصویری و معما های ارائه شده را ملاحظه فرمایید و این جواب ها را با پاسخ های خودتان مقایسه نمایید.

جواب معمای 1. در این تصویر اعداد 1 2 3 4 5 نشان داده شده، بدین صورت که آینه هر عدد، در کنارش قرار گرفته است، بنابراین گزینه ت درست می باشد که عدد 5 را نشان می دهد.

جواب معمای 2 : در این تصویر پشت گربه سیاهی مشاهده می شود که روبروی قاب عکس دختر نشسته است و خطای دید جالبی را به وجود آورده است.

جواب معمای 3 : با توجه به زاویه چرخیدن چرخ های موجود، می توان گفت عقربه به سمت عدد 2 متمایل می شود.

جواب معمای 4 : علاوه بر شکل شماره 3 دیگر گزینه ها به صورت دو به دو با هم مشابه می باشند و تنها گزینه 3 متفاوت است، به همین دلیل جواب صحیح گزینه سه می باشد.

جواب معمای 5 : با کمی دقت در تصاویر در میابید که گزینه های A E F با تصویر طرح قرمز رنگ کاملا مشابه می باشند.

جواب معمای 6 : حلقه های شماره 17، 19 و 23 هیچگونه نقطه اتصالی با دیگر حلقه های موجود ندارند.

جواب معمای 7: برای پاسخ به این معما کافیست مجموع اعداد نوشته شده را با اختلافشان ضرب کنیم. با یان تفاسیر جواب این معما عدد 15 می باشد.

جواب معمای 8 :  توجه داشته باشید که از چپ به راست تعداد پاره خط های شکل ها تا 5 زیاد می شوند و سپس کاهش می یابند، با این توجیه می توان گفت که جواب صحیح گزینه d می باشد.

جواب معمای 9 : با دقت در تصویر و توجه به قسمت لبه های پله در میابید که گربه در حال پایین رفتن از پله ها می باشد.

جواب معمای 10 : جواب این معما عدد 7 می باشد، به این صورت که در ردیف بالا هر قسمت از پیتزای وسطی، حاصل جمع بخش های متناظر دو پیتزای اطرافش است، به همین ترتیب اگر حساب کنید در میابید که قسمت خورده شده مربوط شماره 7 می باشد.

انواع مختلف معمای تصویری را ملاحظه نمودید، امیدواریم مشاهده و همچنین پاسخ دادن به این معماهای جالب برای شما نیز لذت بخش و جذاب بوده باشد. از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با مراجعه به بخش مطالب خواندنی از دیگر مطالب جالب و سرگرم کننده در این رابطه دیدن فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان