معماهای سخت و جالب که ذهن شما را درگیر می کنند + جواب

سری جدید و سرگرم کننده انواع معمای سخت و دشوار را به همراه جواب های صحیح با توضیحات کافی گردآوری نموده و در این مطلب ارائه می دهیم که مطمئنا پاسخ گویی به این معماهای جالب، برای شما نیز جذاب خواهد بود.

سری جدید و سرگرم کننده انواع معمای سخت و دشوار را به همراه جواب های صحیح با توضیحات کافی گردآوری نموده و در این مطلب ارائه می دهیم که مطمئنا پاسخ گویی به این معماهای جالب، برای شما نیز جذاب خواهد بود.

مجموعه ایی متنوع و سرگرم کننده از انواع معمای سخت و دشوار را در این مطلب مشاهده نموده و بعد از پاسخ دادن به این معماها، به مقایسه انه ابا پاسخ های صحیح پرداخته و از این طریق میزان هوش و استعداد های خود را بسنجید. توجه داشته باشید که این معماهای سخت در زمینه مختلف طراحی شده اند و مطمئنا پاسخ گویی به آنها برای شما نیز جذاب خواهد بود. تا پایان این مطلب همراه ما بوده و از مطالعه این معماهای دشوار و جالب لذت ببرید.

هفت معمای سخت و دشوار به همراه جواب های صحیح :

در این مطلب جدیدترین سری انواع معمای سخت را ارائه می نماییم و سعی نموده ایم جالب ترین و خواندنی ترین معماها را گردآوری نماییم. در پایان نیز جواب های صحیح این معماهای سخت و چیستان های جالب را ملاحظه خواهید نمود.



معماهای جالب و سخت

  1. معمای سخت استخر آب :یه استخر داریم که هر روز 2 برابر روز قبل آب میریزند داخلش؛ مثلا اگه امروز 1 لیتر میریزند فردا 2 لیتر و پس فردا 4 لیتر و روز بعد 8 لیتر و به همین ترتیب 16 ، 32 لیتر در روزهای بعدی داخل استخر آب می‌ریزنند و اینکه تو مدت 30 روز این استخر کاملا پر میشه. حالا سوال اینه که در چه روزی از مدت این 30 روز، حجم این استخر نصفه است؟!
  2. معمای دار زدن : شخصی دریک اتاق به ابعاد 5×20×20 متر، خودش را با یک ریسمان دومتری از سقف آویزان می کند و دار می زند. وقتی به در اتاق او می آیند و می بینند از او صدایی شنیده نمی شود، نگران می شوند و در را می شکنند با کمال تعجب می بینند، او از سقف خودش را دار زده است و در اتاق را از درون قفل کرده و کلید را در جیبش گذاشته است. با اینکه میز، صندلی، نردبام یا چیز دیگری در اتاق نبوده است، او چگونه خود را دار زده است؟
  3.  معمای سخت حکمی برای اعدام : حکم اعدام متهمی را صادر می کنند و مضمون «بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.» را به امضا، دادستان می رسانند. پس از امضاء دادستان، مأمور اجرای حکم، با تغییری در مضمون، جمله را به صورتی در می آورد که جلو اعدام متهم را می گیرد، او چه تغییری در جمله بوجود می آورد؟
  4.  معمای جالب فرزند پرنده : یک نفر با تفنگ به سوی پرنده ای تیری انداخت و او را نقش بر زمین ساخت. پرنده بلافاصله درگذشت. حالا از کجا بدانیم بچه ای که پرنده در شکم دارد حلال است یا حرام؟
  5. معمای سخت مهارت آرایشگر : روزی یک فردی که اهل منطق بود به شهری رفت و قصد داشت که به سلمانی برود . در آن شهر بیشتر از دو سلمانی وجود نداشت . به سراغ سلمانی اول که رفت او را بسیار ژولیده و نامرتب دید و پس از آن به سراغ سلمانی دوم که رفت او را با ظاهری بسیار آراسته یافت . سپس او تصمیم گرفت که به نزد سلمانی اول برود . به نظر شما چه دلیلی داشت ؟
  6. معمای جالب خرید ساعت : سه نفر به ساعت فروشی رفتند و یک ساعت 30 هزار تومنی خریدند. نفری 10 هزار داد. فروشنده به آنها تخفیف داد 5 تومن را به شاگرد داد تا به آنها بدهد اما شاگرد 2 تومن را برای خود برداشت و سه تومن پس داد نفری هزار تومن رسید یعنی آنها هر کدام 9 تومن دارند. سوال اینه که اگر این سه نفر 3*9=27 تومن دارند و شاگرد 2 تومن، پس هزار تومن دیگه کجا رفت؟
  7. معمای ریاضی جعبه قند : 100 جعبه قند داریم که در هر کدام 100 حبه قند موجود است و وزن هر حبه قند a گرم است. اگر یکی از جعبه های قند شامل حبه هایی به وزن a-1 گرم باشد چگونه می توان با یکبار وزن کردن،جعبه شامل حبه های دارای وزن کمتر را یافت؟

معماهای بسیار سخت

جواب معماهای سخت :

در ادامه جواب معماهایی که در بالا ارائه دادیم را ملاحظه می فرمایید، این جواب ها را با پاسخ هایی که خودتان به معماها داده اید، مقایسه نمایید.

  1. حجم آب استخر هر روز دو برابر روز قبلش میشه. یعنی حجم آب استخر نسبت مستقیم داره با توان دوم عدد همان روز (منهای یک). بنابراین 2 به توان 30 تقسیم بر 2 که می‌شود 2 به توان 29، یعنی روز قبل از پر شدن آب استخر. برای حل این معما اصلا نیازی به محاسبه عدد معادل 2 به توان 30 نیست.
  2. یش از خودکشی، تعدادی قالب یخ به درون اتاق می آورد، آنها را روی هم و زیر پا می گذارد و با استفاده از آنها طناب را به سقف وصل می کند و به گردن خود می اندازد. آنگاه یخها کم کم آب می شوند و از پایین در اتاق به بیرون تراوش می کنند بطوریکه هنگام حضور دیگران اثری از یخها نبوده و همین امر موجبات شگفتی آنان را فراهم می سازد.
  3. مأمور ویرگول را از جلو کلمه «نیست» بر می دارد و جلو کلمه «بخشش» می گذارد، بدین ترتیب: «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید.»
  4. پرنده تخمگذار است و بچّه زا نیست تا بچه ای در شکم داشته باشد.
  5. چون در آن شهر دو سلمانی بیشتر وجود نداشت پس مسئول سلمانی به نزد دیگرس رفته تا سر او را اصلاح کند بنابراین چون سلمانی دوم موهایی آراسته داشته ، پس سلمانی اول موهای او را اصلاح کرده و کار او بهتر است .
  6. پاسخ اینه که آن سه نفر پول خود را دست فروشنده داده اند و فقط نفری هزار تومن دارد به همراه یک ساعت که متعلق به هرسه است. پس متن چیستان خنده دار شما را گول زده است .
  7. جعبه ها را به ترتیب چیده و از 1 تا 100 شماره گذاری می کنیم،سپس از هر جعبه به تعداد شماره جعبه حبه هایی بر می داریم(مثلا از جعبه شماره 1 یک حبه،از جعبه 2 دو حبه و …و از جعبه 100 صد حبه)بعد از آن کل حبه های انتخاب شده را وزن می کنیم و وزن آنرا m گرم فرض می کنیم.اگر m‌را از 5050a کم کنیم شماره جعبه شامل حبه های سبکتر به دست می آید.

معمای سخت با جواب

امیدواریم پاسخگویی به انواع معمای سخت و جالب که در این مطلب ملاحظه نمودید، برایتان جذاب بوده باشد و با هوش و ذکاوت خود قبل از مشاهده جواب ها، پاسخ صحیح معماها را داده باشید. در صورتی که به اینگونه مطالب علاقه مند هستید و تمایل دارید با معماهای متنوع بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به بخش چیستان مراجعه نموده و از جدیدترین مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان