ماهان شبکه ایرانیان

شهیدی:

استمرار سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران به انزوای آن کشور منجر می‌شود

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران گفت: این سیاست‌های قلدرمآبانه باعث شده آمریکا به‌تدریج حمایت کشورهای اروپایی و سایر کشورها را از دست بدهد و به سمت منزوی شدن پیش برود.

استمرار سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران به انزوای آن کشور منجر می‌شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای واقعه هفتم تیر، با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا در خروج از برجام و  اعمال فشار علیه مردم ایران گفت: این سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا و شخص ترامپ باعث شده آمریکا همراهی اتحادیه اروپا و شورای امنیت را از دست بدهد و به سمت انزوا پیش برود، چون این سیاست‌ها به نوعی علیه کشورهای اروپایی و سایر کشورها نیز اعمال می‌شود و این کشورها نیز مواضع خود را در خطر می‌بینند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این روند مطمئناً نمی‌تواند ادامه داشته باشد و سرانجام متوقف خواهد شد و نمونه آن را نیز در خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از عدم موفقیت در اعمال نظرات خود در حمایت از رژیم صهیونیستی دیدیم که نشان‌دهنده انزوای آمریکا در جامعه جهانی است.
معاون رییس جمهور با اشاره به پیش رو بودن سالروز واقعه هفتم تیر گفت: اعمال فشار و زور از سوی آمریکا به ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است و شهادت شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان نمونه‌ای از این سیاست‌هاست. پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد منافع آمریکا در ایران و منطقه از بین برود یا به خطر بیافتد و به همین دلیل این کشور از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب با حمایت از گروه‌های تروریستی در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی برآمد که در نتیجه آن حدود 17 هزار نفر در کشورمان بر اثر ترور به شهادت رسیدند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آمریکا در ادامه سیاست‌های خود برای ضربه زدن به ایران به حمایت از رژیم بعثی عراق پرداخت و جنگی 8 ساله را علیه کشورمان شکل داد که با ایثارگری و فداکاری مردم ایران به شکست دشمن متجاوز ختم شد، بااین‌حال این کشور تا امروز دست از اقدامات جنگ طلبانه و زورگویانه خود بر نداشته است و بارها در مقاطع مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث شهادت هم‌وطنانمان شده است که یکی از نمونه‌های آن سرنگون کردن هواپیمای مسافربری کشورمان در تیرماه 1367 بود که منجر به شهادت جمعی از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان گفت: این‌گونه تلاش‌های آمریکا نیز سابقه طولانی دارد و همواره با مقاومت و همراهی مردم ایران به شکست منجر شده است. در نهایت با وجود تمام این توطئه‌ها و اقدامات، آمریکا راه به جایی نخواهد برد و همان‌طور که شهید بهشتی گفته بود، «به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»، زیرا مردم ایران در تاریخ انقلاب اسلامی همواره پشتیبان کشور و نظام بوده‌اند و هیچ فشار و توطئه‌ای نمی‌تواند این پشتیبانی و اتحاد را از بین ببرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه متاسفانه برخی از افراد از مشکلات پیش‌آمده اقتصادی خوشحال هستند تصریح کرد: امروز بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی همه مسئولین و مردم برای مقابله با توطئه اقتصادی دشمنان نیاز داریم.
وی با اشاره به ضرورت تلاش جدی مسئولین و کارکنان بنیاد و به‌کارگیری تمام امکانات بخش‌های مختلف بنیاد برای رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: شفافیت و صداقت در گفتار و عملکرد مسئولین، اعتماد و همراهی و همدلی مردم و به ویژه جامعه ایثارگری را به دنبال دارد. 
معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت پاسخگویی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و اطلاع‌رسانی صادقانه به جامعه ایثارگری گفت: ارتباط بنیاد و جامعه ایثارگری باید دوطرفه باشد و از نظرات و پیشنهادات این عزیزان در فعالیت‌ها و بهبود خدمات‌رسانی استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان