ماهان شبکه ایرانیان

امروز در بورس کالا رقم خورد؛

معاملات گرم ورق‌های فولادی «مبارکه» با یک روز تاخیر/ رقابت ۲۳.۷ و ۱۰ درصدی ورق گرم B وC

امروز در حالی ورق گرم B شرکت فولاد مبارکه اصفهان با رقابت معامله شد که روز گذشته این محصول به دلیل کمبود عرضه کنسل شده بود. محصول حاضر، امروز در حجم حدود ۵۲ هزار تن به طور نقدی و با ۲۳.۷ درصد بیش از قیمت پایه معامله شد.

معاملات گرم ورق‌های فولادی «مبارکه» با یک روز تاخیر/ رقابت 23.7 و 10 درصدی ورق گرم B وC

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ روز گذشته دو محصول ورق گرم B و تختال شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالا عرضه شد اما تنها تختال توانست در تالار صنعتی این بازار معامله شود و معامله ورق گرم B به دلیل وجود کم بودن عرضه با توجه به تقاضا، لغو و به روز بعد (امروز) موکول شد. (میزان عرضه روز گذشته، سه هزار و 300 تن با در نظر گرفتن 38 هزار و 500 تن بود).

براین اساس امروز عرضه ورق گرم B که یکی از پرتقاضاترین محصولات فولادی به شمار میآید، با 10 هزار تن افزایش عرضه در مجموع به حجم 51 هزار و 700 تن با قیمت دو هزار و 893 تومان و رقابت زیادی (23.7 درصد نسبت به قیمت پایه) معامله شد. باید در نظر داشت که ورق گرم B همانطور که گفته شد موارد استفاده زیادی در صنعت دارد و به دلیل پرتقاضا بودن سقفی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. ارزش معامله امروز ورق گرم B ، 149 میلیارد و 580 میلیون تومان بود که به طور سلف داد و ستد شد.

گفتنی است، با وجود لغو معاملات ورق گرم B دیروز مبارکه به دلیل کم بودن عرضه، اما این شرکت حجم قابل توجهی (حدود 140 هزار میلیارد) از محصول حاضر را با قیمت دو هزار و 702 تومان به طور مچینگ معامله کرد. این در حالیست که به گفته کارشناسان روز گذشته 108 تن از ورق گرم B مورد تقاضا بوده که معامله نشده است.   

همچنین بعد از عرضه دیروز ورق گرم B و خرید اعتباری این محصول که البته بعدا لغو شد. معاملات روز جاری بنا به درخواست بورس نقدی انجام شد.

شایان ذکر است، ورق گرم C نیز با رعایت سقف10 درصدی رقابت با قیمت دو هزار و 734 تومان در حجم 34 هزار و 100 تن معامله شد.  حجم تقاضا برای محصول نیز 83 هزار و 270 تن بود. این محصول در آخرین معامله خود مورخ 21 خرداد، دو هزار و 539 تومان فروخته شده بود. به این ترتیب، ورق گرم C امروز 7.68 درصد افزایش قیمت داشته است. ارزش معامله امروز ورق گرم C ، 93میلیارد و 250میلیون تومان بود که به طور سلف فروخته شد.

محصولات امروز شرکت فولاد مبارکه توسط کارگزاری «مبین سرمایه» داد و ستد شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان