به پویش «#بی_تفاوت_نباشیم» بپیوندیم؛

دعوت پویش «بی‌تفاوت نباشیم» برای زنده کردن یک انسان

خداوند می فرماید: «هر کس انسانی را حیات بخشد گویی همه مردم را زنده کرده است.» مراد از زنده کردن یک انسان، آفریدن یک انسان زنده و یا زنده کردن یک انسان مرده نیست بلکه منظور از آن، هدایت است.

گروه فرهنگ و هنر مشرق- بعد از 83 سال و در آستانه سالگرد شهدای حادثه گوهرشاد که به حق، روز عفاف و حجاب نام گرفته است، موسسه خیبر در نظر دارد برای زنده نگه داشتن نام شان و آرمان شان، آغازگر پویش با عنوان «#بی_تفاوت_نباشیم» باشد تا یادمان نرود هزاران شهید در 83 سال پیش نسبت به رواج بی حجابی و فراموش شدن ارزش حجاب بی تفاوت نبودند و ما نیز بی تفاوت نخواهیم بود.

این پویش از همه ی دغدغه مندان این حوزه اعم از شاعر، نویسنده،گرافیست، عکاس ، فعالان حوزه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و... دعوت کرده تا همه با عضویت در این پویش به روح بلند شهدای گوهرشاد ادای دین کرده و هر کدام سهمی هرچند کوچک اما مؤثر در ترویج حجاب، این میراث ارزشمند و گرانبها ایفا کنند تا ان شاء الله این همراهی برکتی نورانی همراه بیاورد و نتیجه اش برداشتن قدمی در مسیر تحقق جامعه آرمانی اسلام باشد. به همین انگیزه گفتگویی با زمانی،‌ مدیر اجرایی این پویش انجام دادیم که متن کامل آن در ادامه آمده است:

هدف از برگزاری پویش بی تفاوت نباشیم چیست؟

حجاب از مقولاتی است که این روزها به شدت مورد هجمه و تهدید قرار گرفته است. بزرگ‌ترین وظیفه ما برای مقابله با این تهدیدها، برخوردی هوشمندانه برای روشنگری افکار عمومی و همچنین ممانعت از تحریف وقایع تاریخی است. یکی از اصلی ترین وقایع تاریخی مرتبط با حجاب، که در سالهای قبل از انقلاب، تحت سانسور شدید خبری قرار گرفت و بعد از انقلاب نیز مغفول ماند، فاجعه 21 تیر 1314 است. روزی که هزاران نفر در صحن مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب، به شهادت رسیدند که به حق، روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شد.

هر ساله شاهد فعالیت های پراکنده و گاهی شتابزده در هفته حجاب بوده ایم که متأسفانه در مواردی تأثیر نامطلوب نیز داشته است. امسال مؤسسه خیبر که 18 سال فعالیت اش را معطوف به موضوع زن و حجاب نموده، اقدام به راه اندازی پویشی با شعار #بی_تفاوت_نباشیم کرده است. راهبرد اصلی ما برای راه اندازی این پویش، فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت ایجاد ارتباط چهره به چهره با مردم است. مردمی که نسبت به فضای حیازدایی و ترویج بی حجابی ناراحت و معترضند. به همین دلیل بر آن شدیم تا با تکیه بر توان مردمی، برای زنده نگه داشتن نام و آرمان شهدای قیام خونین مسجد گوهرشاد آغازگر حرکتی باشیم برای یادآوری اینکه هزاران شهید در 83 سال پیش نسبت به رواج بی حجابی و فراموش شدن ارزش نجابت و غیرت بی تفاوت نبودند و ما نیز با تأسی به آنان بی تفاوت نخواهیم بود.

تا چه میزان راه اندازی چنین پویش ها و برنامه هایی را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در فضای مجازی و جامعه موثر می‌دانید؟

با توجه به فرمایش رهبر حکیم انقلاب درباره فضای مجازی که می فرمایند: «اینترنت هم نعمت است و هم نقمت و این ما هستیم که جامعه را به سوی خوب یا بد آن هدایت می‌کنیم.»؛ تولید محتواهای جذاب و به روز در رابطه با فرهنگ حجاب و عفاف در فضای مجازی با توجه به فراگیر بودن آن می تواند کمک شایانی به ترویج این فرهنگ در جامعه نماید. البته کار در فضای مجازی ظرائفی دارد که برنامه ای مدون و حساب شده را می طلبد و دوستان ما تمام تلاششان را انجام داده اند تا کار دقیق و حساب شده ای را انجام دهند.

عملکرد این پویش به چه شکل است و قرار است به چه صورت اجرا شود؟

برای این کار بروشوری تهیه شده است که در آن به معرفی اقدامات پهلوی اول و دوم در ترویج فساد و فرهنگ برهنگی پرداخته و تفاوت جایگاه زن در دوران پهلوی و انقلاب را مورد مقایسه قرار می دهد. برنامه این است که این محصول را در اختیار اعضای پویش قرار دهیم تا هر کس به هر میزان توان که توانست این بروشور را تهیه کرده و در روز 21 تیر به صورت منسجم و هماهنگ، توسط خود مردم به افراد خانواده و محله شان اهداء شود. در حقیقت به جای حرکات صرفاً نمادین، امسال با کمک خود مردم، قصد داریم آگاهی و اندیشیدن را به جامعه هدیه بدهیم.

مردم از چه طریقی می توانند در این پویش عضو شوند؟

راه های ارتباطی ما هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق تماس تلفنی با مؤسسه است. گروه راهنما همه روزه آماده اطلاع رسانی و ارسال بروشور به سراسر کشور هستند. برای تماس تلفنی می توانند با شماره 02632777066 تماس بگیرند. همچنین آیدی @javaherane در تمامی پیام رسان ها و اینستاگرام کار اطلاع رسانی را انجام خواهد داد.

غیر از پویش برنامه دیگری هم در دستور کار دارید؟

بله. مؤسسه خیبر خدمات متنوعی را برای متقاضیان در نظر گرفته که با مراجعه به سایت reihane.ir می توانند لیست خدمات محتوایی را دریافت کنند. از جمله این خدمات، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره های تربیت مبلّغ حجاب، فروش ویژه محصولات مرتبط با موضوع حجاب، ارائه بسته های فرهنگی محتوا محور، ارسال کتاب امانی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب و... است.

و صحبت پایانی...

خداوند در آیه 32 سوره مائده می فرماید: «هر کس انسانی را حیات بخشد گویی همه مردم را زنده کرده است.» مراد از زنده کردن یک انسان، آفریدن یک انسان زنده و یا زنده کردن یک انسان مرده نیست بلکه منظور از آن، هدایت و راهنمایی به سوی حق است. لذا با این نگاه تمامی فعالیت های ما در شناساندن حقیقت و ارزشی به نام حجاب، زنده کردن و زندگی بخشیدن به حیات معنوی جامعه اسلامی مان است و همچنین ادای دینی است به روح بلند شهدای گوهرشاد.

ما از همه دغدغه مندان اعم از شاعر، نویسنده، گرافیست، عکاس، فعالان حوزه رسانه ها، فعالان فضای مجازی و... دعوت می کنیم تا با عضویت در این پویش هر کدام به قدر توان، سهمی مؤثر در این حرکت مردمی داشته  باشند و همگان برای تحقق آرمان های جامعه اسلامی ایران تلاش کنیم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر