زنجان در دهه کرامت میزبان جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان آذری خواهد بود

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی زنجان گفت: همزمان با دهه کرامت جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان آذری در استان زنجان برگزار خواهد شد.

زنجان در دهه کرامت میزبان جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان آذری خواهد بود

به گزارش ایسنا به نقل از شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، ابراهیم قاسمی اظهار کرد: امسال طی تغییرات عمده‌ای در نحوه برگزاری جشنواره رضوی، موضوع جشنواره از عنوان «مقاله نویسی» به «داستان نویسی» تغییر یافت تا از مقالاتی که تکراری به جشنواره ارسال می‌شود جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: با همکاری اداره ارشاد اسلامی زنجان، اتاق فکرادارات، دبیر جشنواره و اساتید دانشگاه‌ها و انجمن‌ها و مدیران مطبوعات تخصصی وخبرگزاری‌ها، عنوان جشنواره رضوی تعیین شد تا برای اولین بار استان زنجان جشنواره «داستان نویسی رضوی» به زبان آذری را برگزار کند.

قاسمی ادامه داد: استان زنجان در دوره‌های پیش از این میزبان جشنواره در موضوعات پژوهشی، مقاله نویسی، مناظرات و بیانات رضوی، خانواده و سبک زندگی و چند دوره هم در موضوع «نماز از دیدگاه امام رضا(ع)» بوده است. وجود با برکت حضرت امام رضا (ع) افتخار ما ایرانیان است که ما شیعیان باید از این نعمت الهی بتوانیم در تمام زمینه‌ها استفاده کنیم. ادبیات زبان آذری یا ترکی ادبیات فاخری است که با بهره گیری از این ادبیات می‌توانیم موضوعات دینی و مذهبی راگسترش دهیم.این جشنواره نیز بهانه‌ای برای ارائه تولید آثاری در بخش داستان نویسی ترکی است.

قاسمی با اشاره به اینکه استان زنجان پتانسیل ادبیات ترکی را دارد بیان کرد: بدلیل این پتانسیل قرارشد تا بخش داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی برای اولین بار برگزار شود تا از قابلیت‌های ادبی زبان ترکی در این حوزه بصورت فعال استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: فقط آثاری در این جشنواره پذیرفته می‌شود که برای اولین بار به این جشنواره ارسال شده باشد و قبل از آن در هیچ رسانه‌ای چاپ نشده و مختص جشنواره رضوی تولید شده باشد.

جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان آذری همزمان با دهه کرامت در 27 تیرماه در استان زنجان برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان