دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی در باکس‌آفیس آخر هفته هالیوود

سینما‌دوستان روزچینی سلام. همان‌طور که وعده داده‌ایم در گیشه هفت سری به باکس‌آفیس آخر هفتۀ هالیوود می‌زنیم و پرفروش‌ترین‌های دنیا را به شما معرفی می‌کنیم

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی در باکس‌آفیس آخر هفته هالیوود

سینما‌دوستان روزچینی سلام. همان‌طور که وعده داده‌ایم در گیشه هفت سری به باکس‌آفیس آخر هفتۀ هالیوود می‌زنیم و پرفروش‌ترین‌های دنیا را به شما معرفی می‌کنیم. این آخر هفته با یورش دایناسورهای غول‌پیکر به جدول فروش روبه‌رو بودیم. با اکران دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی، خانواده شگفت‌انگیزها صدر جدول را به این جانوران منقرض‌شده واگذار کردند. در ادامه بیشتر درباره این فیلم می‌خوانید.

باکس‌آفیس آخر هفته هالیوود، 22 تا 24 ژوئن (1 تا 3 تیر)

رتبه نام فیلم فروش هفتگی (میلیون دلار) مجموع فروش
1 دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی 150 150
2 شگفت‌انگیزان 2 80,9 350,3
3 هشت یار اوشن 11,6 100,3
4 برچسب (Tag) 8,2 30,3
5 ددپول 2 5,2 304,1
6 سولو: داستانی از جنگ ستارگان 4 202,1
7 موروثی (Hereditary) 3,8 35
8 سوپرفلای (Superfly) 3,3 15,2
9 انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت 2,4 669,4
10 مستند آیا تو همسایه من نیستی؟ (?Won’t You Be My Neighbor) 1,8 1,8

 

دنیای ژوراسیک : سقوط پادشاهی
کریس پرت در نمایی از دنیای ژوراسیک2

شکست خانوادۀ شگفت‌انگیز از دایناسورهای دنیای ژوراسیک

حمله دایناسورهای غول‌پیکر دنیای ژوراسیک 2 به جدول فروش باعث عقب‌نشستن شگفت‌انگیزان 2 از صدر باکس‌آفیس شد. دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) در اولین هفته اکرانش با 150 میلیون دلار در صدر جدول نشست. به‌دنبال این جابه‌جایی، هشت یار اوشن نیز به خانه سوم جدول فروش عقب‌نشینی کرد و برچسب (Tag) چهارمین پرفروش آخر هفته گذشته شد. سولو: داستانی از جنگ ستارگان هم در پنجمین هفته اکرانش با دو پله سقوط نسبت هفته قبلش در پله ششم باکس‌آفیس آخر هفته قرار گرفت.

بازگشت به پارک ژوراسیک

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی فیلمی علمی‌-‌تخیلی به کارگردانی خوان آنتونیو بایوناست که دنباله‌ای بر فیلم دنیای ژوراسیک 1به کارگردانی کالین ترورو است که سال 2015 روی پرده رفت. نقطه آغازین این سری فیلم‌ها به سال 1993 برمی‌گردد که استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور هالیوودی، بر اساس رمان پارک ژوراسیک فیلمی به همین نام را جلوی دوربین برد که در اکران عمومی بسیار موفق بود. همین امر باعث شد دنباله‌هایی با نام‌های جهان گمشده: پارک ژوراسیک (1997) به کارگردانی اسپیلبرگ و پارک ژوراسیک 3 (2001) به کارگردانی جو جانستون ساخته شوند.

دنیای ژوراسیک : سقوط پادشاهی
کریس پرت و برایس دالاس هاوارد در دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

داستان دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

داستان فیلم دنیای ژوراسیک 1 روایت اتفاقات 23 سال بعد از فیلم پارک ژوراسیک اولیه است و حالا سقوط پادشاهی ادامه وقایع دنیای ژوراسیک 1است. بعد از اتفاقات فیلم دنیای ژوراسیک 1و تخریب پارک زیبای دایناسورها، حالا جزیره ایزلا نوبلار و دایناسورهای باقی‌مانده در آن، به حال خود رها شده‌اند.

اکنون در دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی آتشفشان خاموش جزیره جان می‌گیرد. گروهی برای برداشتن بقایای اسکلت یک نوع دایناسور و استفاده از DNA آن وارد جزیره می‌شوند که درنتیجه باعث فرار موزازاروس (Mosasaurus) به اقیانوس می‌شوند. مقامات سنای آمریکا طرح حفاظت و نجات بقایای دایناسورها از آتشفشان را رد می‌کنند، ولی رئیس گروه سابق حفاظت از دایناسورها، کلیر دارنینگ، برای نجات آن‌ها دست‌به‌کار می‌شود و یک مربی سابق جهان ژوراسیک به نام اوون گردی را برای همکاری با گروهش استخدام می‌کند. آن‌ها به جزیره می‌روند و سعی دارند تا از انقراض دوباره دایناسورها جلوگیری کنند. درحالی‌که عده‌ای مزدور هم به‌دنبال اسیرکردن و استفاده از دایناسورها برای اهداف خاصی هستند.

بر اثر یک‌سری اتفاقات این جانوران غول‌پیکر وحشت‌زده می‌شوند و زمین در معرض تهدیدی جدی قرار می‌گیرد که تاکنون سابقه نداشته است… .

دنیای ژوراسیک
کریس پرت و برایس دالاس هاوارد در دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

بازیگران:
کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، بی‌دی ونگ، توبی جونز، ریف اسپال، جاستیک اسمیت، دنیلا پیندا، تد لواین، جرالدین چاپلین، جیمز کرامول.

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی را ببینید و دیدگاهتان را دربارۀ آن با ما در میان بگذارید.

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر