سفیر استرالیا در گفتگو با مهر:

استرالیا به برجام متعهد است/ به آینده روابط با ایران امیدوارم

سفیر استرالیا در ایران با بیان اینکه زمانی که خبر خروج ایالات متحده از برجام را شنیدیم بسیار دلسرد شدیم، گفت: استرالیا به برجام متعهد است و روابط نزدیکی را با دولت جمهوری اسلامی دارد.

استرالیا به برجام متعهد است/ به آینده روابط با ایران امیدوارم

«یان بیگز» سفیر استرالیا در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص روابط میان ایران و استرالیا پس از خروج آمریکا از برجام چیست، اظهارداشت: زمانی که خبر خروج ایالات متحده از برجام را شنیدیم بسیار دلسرد شدیم.

وی گفت: استرالیا به برجام متعهد است و روابط نزدیکی را با دولت جمهوری اسلامی دارد تا مطمئن شود تعهدات مربوط به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که در قرارداد به آنها اشاره شده همچنان توسط تمامی کشورهای طرف قرارداد رعایت ‌می‌شود.

سفیر استرالیا در ایران با بیان اینکه استرالیا در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که شرکت‌ها و موسسات ما بتوانند با ایران تبادل داشته باشند، تصریح کرد: کمیسیون بازرگانی استرالیا در تهران بیش از هر زمان دیگری در حال رسیدگی به درخواست‌های رسیده از طرف شرکت‌های استرالیایی و ایرانی است که علاقه‌مند به تجارت و سرمایه‌گذاری در هر دو کشور هستند.

بیگز ادامه داد: پس ما قطعاً به تعهدات خود پایبند هستیم. امسال، پنجاهمین سالگرد افتتاح نمایندگی دیپلماتیک استرالیا در ایران را جشن می‌گیریم، اکنون زمان بسیار خوبی برای ارتباط بین مردم ایران و استرالیاست و من نسبت به آینده‌ی روابط‌ دو کشور بسیار امیدوار هستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که مبنی بر اینکه با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، پیش‌بینی شما در رابطه با آینده‌ی گروه‌های تروریستی در منطقه چیست؟ گفت: مبارزه با تروریسم چالشی است که کل جامعه‌ی بین‌الملل با آن مواجه است.

سفیر استرالیا در ایران افزود: استرالیا بخشی از ائتلافی بوده که برای مبارزه با داعش در این منطقه تلاش می‌کند. و ما می‌دانیم که ایران هم حضور سنگینی در این مبارزات داشته است.

بیگز بیان داشت: من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، صحبت کردن راجع به این موضوع زود است زیرا آنها [داعش] هنوز شکست نخورده‌اند و ما همچنان درگیر مبارزه با تروریسم در بسیاری از کشورهای منطقه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال همکاری نزدیکی با عراق در این زمینه داریم، ایکاش [این مبارزات] تمام می‌شد و می‌توانستیم راجع به رویدادهای بعدی صحبت کنیم اما جنگ با داعش هنوز به پایان نرسیده است.

مترجم: محمدعلی حق‌شناس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر