بدترین فیلم‌ها در گیشه‌ی سال ۲۰۱۸

بااینکه فقط نیمی از سال ۲۰۱۸ گذشته است اما همین حالا هم این سال پر از فیلم‌هایی با فروش کم بوده است. این روزها علاوه بر این‌که هزینه‌های ساخت فیلم بسیار زیاد شده‌اند، هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات هم به آن اضافه شده است

بااینکه فقط نیمی از سال 2018 گذشته است اما همین حالا هم این سال پر از فیلم‌هایی با فروش کم بوده است. این روزها علاوه بر این‌که هزینه‌های ساخت فیلم بسیار زیاد شده‌اند، هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات هم به آن اضافه شده است. برای شما از 8 فیلمی که تا به اینجای سال 2018 فروش کمی داشته‌اند نوشته‌ایم، این فیلم‌ها روی‌هم‌رفته حدود 200 میلیون دلار ضرر برای سازندگانشان به همراه داشته‌اند:
8- SOLO: A STAR WARS STORY
فروش: 344,306,523 دلار (197,203,695 دلار در کشور سازنده)
بودجه: 250 میلیون دلارمعمولاً فیلم‌های «جنگ ستارگان» Star Wars در هفته‌های آغازین اکران فروش خوبی دارند. البته استثنای این موضوع می‌تواند «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» Solo: A Star Wars Story باشد. یادتان نرود اختلاف کم میان فروش و بودجه‌ی ساخت اتفاق خوبی برای فیلم‌های «جنگ ستارگان» با وجود اکران‌های گسترده‌اش نیست.
در اصل با وجود فروش جهانی فیلم بودجه خودش را جبران کرده است و حتی کمی بیشتر پیش رفته است؛ اما لوکاس‌فیلم Lucasfilm با این هدف وارد ساخت فیلم‌های «جنگ ستارگان» نمی‌شود، هدف آن‌ها رکورد زدن است. در حال حاضر «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» در میان ضعیف‌ترین فیلم‌های این مجموعه فیلم‌ها است.
7- EARLY MAN
فروش: 53,431,158 دلار (8,267,544 دلار در کشور سازنده)
بودجه: 50 میلیون دلار

حالا که صحبت از فروشی برابر با بودجه‌ی فیلم شد بهتر است در مورد آخرین تلاش استودیو آردمن Aardman Studio «انسان‌های نخستین» Early Man هم صحبت کنیم. این استاپ‌موشن آخرین اثر کمپانی‌ای است که پیش‌ازاین انیمیشن‌هایی مثل Wallace & Gromit و «فرار مرغی» Chicken Run را در کارنامه داشته است. این بار هم صداگذاران بااستعدادی مثل تام هیدلستون Tom Hiddleston و میسی ویلیامز Maisie Williams بازیگر «بازی تاج‌وتخت» Game of Thrones در این فیلم حضور داشته‌اند.
باوجوداینکه این فیلم نسبت به سایر فیلم‌های این لیست امتیاز بهتری دارد اما اوضاع بد فروش این فیلم می‌تواند زنگ خطری برای این دست انیمیشن‌ها باشد.
6- GOTTI
فروش: 2,308,467 دلار (تا به اینجا)
بودجه: 10 میلیون دلار

جان تراولتا John Travolta نقش اصلی این فیلم بیوگرافی که در مورد تبهکار مشهور جان گاتی John Gotti است را جلوی دوربین برده است، فیلمی که مراحل تولیدش به‌خودی‌خود پیچیده‌تر از خود فیلم بوده است. عوض شدن بازیگران و کارگردان‌‌های این فیلم که ساخت آن به سال 2010 برمی‌گردد باعث شد تا بالاخره هفته‌ی پیش و در شرایطی عجیب‌وغریب اکران شود. این فیلم در سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes امتیاز صفر گرفته است و در هفته‌ی اول اکرانش فقط 1.9 میلیون دلار فروش داشته است، رقمی که فاصله‌ی زیادی تا بودجه‌ی 10 میلیون دلاری‌اش دارد.
بااین‌حال فروش و بودجه‌ی فقط شروع مشکلات این فیلم است. برای مثال جو پشی Joe Pesci بعد از جایگزین شدن توسط بازیگر دیگری، از فیور فیلمز Fiore Films شکایت کرد و مبلغی که این دو خارج از دادگاه به توافق رسیدند و به‌عنوان غرامت دریافت کرد هم باید به هزینه‌های نهایی «گاتی» Gotti اضافه شود.
به نظر می‌رسد مستندی در مورد مراحل ساخت این فیلم فروش بیشتری در هفته‌ی اول اکرانش داشته باشد.
5- ANNIHILATION
فروش: 32,732,301 دلار (تا به اینجا)
بودجه: 40 میلیون دلار

این فیلم از روی رمان علمی تخیلی شگفت‌انگیز جف وندرمیر Jeff VanderMeer ساخته شده است. کارگردانی این فیلم را کارگردان محبوب الکس گارلند Alex Garland (کارگردان «اکس ماشینا» Ex Machina و «درد» Dredd) بر عهده داشته است. بااین‌حال «نابودی» Annihilation نتوانست به موفقیتی که انتظار می‌رفت برسد. فیلم از همان اول مشخص بود به خاطر مشکلات سر صحنه‌ی فیلم‌برداری و یا عدم پخش جهانی دچار مشکل خواهد شد.
پیش از اکران در آمریکا حقوق پخش جهانی «نابودی» به نت‌فلیکس Netflix فروخته شد و با این کار اکران جهانی به‌طور کامل کنار گذاشته شد.
با وجود عدم موفقیت فیلم برای جبران 40 میلیون دلار بودجه‌اش با فروش 32 میلیونی، فیلم به سرعت به سمت پخش خانگی رفت تا حدودی ضررهایش را جبران کند. بااین‌حال منتقدین این فیلم را پسندیدند و سینما اسکور CinemaScore هم به این فیلم امتیاز C داده است.

4- DEATH WISH
فروش: 48 دلار
بودجه: 30 میلیون دلار«آرزوی مرگ» Death Wish الی راث Eli Roth بازسازی فیلمی است که هیچ‌کس آن را نخواسته بود، آن هم به‌خصوص در دوره‌ای که افرادی سرخود با تفنگ کشیدن می‌خواهند عدالت را برقرار کنند از چشم مردم افتاده‌اند. «آرزوی مرگ» با فیلم‌نامه‌ای به قلم فیلم‌نامه‌نویس «نارک» Narc، جو کارناهان Joe Carnahan و بودجه‌ی 30 میلیون دلاری با وجود امتیاز 18 درصدی راتن تومیتوز شکستی واقعی محسوب می‌شود. بااینکه فروش «آرزوی مرگ» در نهایت به 48 میلیون دلار رسید اما باید گفت این رقم بدون احتساب مخارج تبلیغات بوده است.
بااینکه زمان اکران این فیلم به خاطر افزایش تیراندازی در مدارس آمریکا زمان خوبی نبود اما به نظر می‌رسد این فیلم هیچ‌گاه نمی‌توانست زمان خوبی برای اکران در سال 2018 پیدا کند. اینکه آیا از این فیلم در سال دیگری و یا دوره‌ی دیگری استقبال بیشتری می‌شد یا نه برای همه یک سؤال باقی می‌ماند.
3- SHERLOCK GNOMES
فروش: 86,845,294 دلار (43,242,871 دلار در کشور سازنده)
بودجه: 59 میلیون دلارحالا که صحبت‌ از شکست‌های مترو گلدن مایر MGM است، بهتر است انیمیشن «شرلوک گنوم» Sherlock Gnomes را از قلم نیاندازیم. این انیمیشن با وجود ستارگان مطرحی مثل جانی دپ Johnny Depp، امیلی بلانت Emily Blunt و مری جی. بلایژ Mary J. Blige و بودجه‌ی 59 میلیون دلاری به نظر می‌رسید انیمیشن موفقی از آب درآید.
فیلم قبلی آن «نومئو و ژولیت» Gnomeo & Juliet با بودجه‌ی 34 میلیون دلاری فروشی حدود 194 میلیون دلار داشت و «شرلوک گنوم» نتوانست به گرد پای این فیلم برسد. این در حالی است که بدون احتساب هزینه‌های تبلیغات، «شرلوک گنوم» بودجه‌ای دو برابر داشته است. همین حالا هم اکران جهانی این فیلم تمام نشده است، ممکن است شانس با «شرلوک گنوم» یار بوده و بتواند دو برابر بودجه‌ی 34 میلیونی‌اش فروش داشته باشد.
2- THE HURRICANE HEIST
فروش: 6,115,825 دلار
بودجه: 35 میلیون دلارکارگردان راب کوهن Rob Cohen احتمالاً فکر کرده است با وجود «سرقت طوفانی» THE HURRICANE HEIST فیلم موفق دیگری را پیش رو دارد که البته اوضاع آن‌طور که او می‌خواست پیش نرفت. این فیلم از نظر برخی منتقدان مخاطب خاص خود را دارد.
بااین‌حال این فیلم برای این منتقدین به اکران در نیامده است و به نظر می‌رسد یکی از بدترین فیلم‌های این لیست از نظر کیفیت باشد. جبران بودجه‌ی معقول 35 دلاری‌اش به نظر بسیار دور از دسترس می‌رسد و با فروش داخلی 7 میلیون دلاری و در نظر گرفتن مخارج تبلیغات به نظر می‌رسد ضرر زیادی داشته است. اگر یک روز در شبکه نمایش خانگی پخش شد در نظر داشته باشید که به گفته‌ی منتقدان اگر انتظاراتتان را پایین بیاورید می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.
1- A WRINKLE IN TIME
فروش: 132,339,208 دلار (100,190,199 دلار در کشور سازنده)
بودجه: 130 میلیون دلارمجموعه کتاب‌های Time Quintet مدلین انگل Madeleine L’Engle با «چین‌خوردگی در زمان» A Wrinkle in Time شروع می‌شود، رمان علمی تخیلی مخصوص نوجوانان و بزرگ‌سالان که موفق به کسب جایزه هم شده است. دیزنی Disney در سال 2018 با استخدام ایوا دوورنی Ava DuVernay برای اولین فیلم با بودجه‌ی 9 رقمی به کارگردانی یک زن آفریقایی- آمریکایی رکورد زد. علاوه بر این دوورنی موفق شد بازیگران بااستعدادی مثل ریس ویترسپون Reese Witherspoon و اپرا وینفری Oprah Winfrey را سر این کار بیاورد، بااین‌حال این فیلم موفق نبود. بااینکه این فیلم از نسخه‌ی تلویزیونی سال 2003 آن از نظر کیفیت بسیار بهتر بود اما نتوانست سرمایه‌گذاری زیاد دیزنی را جبران کند. در نهایت این فیلم یک شکست به‌حساب می‌آید.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی لئو فیرمن LEO FAIERMAN در سایت www.screenrant.com بوده است.
همچنین بخوانید:
بهترین فیلم‌های 2018 تا به امروز

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان