ماهان شبکه ایرانیان

رشد بزرگ در انتظار بازار خودروهای الکتریکی

تقاضای جهانی برای اتومبیل‌های سبز شدت گرفت

تسلا که با رهبری ایلان ماسک کارآفرین خلاق آمریکایی-مکزیکی توانسته مرزهای جدیدی را در زمینه تولید خودرو الکتریکی درنوردد، هم‌اینک تولید خود را در هر فصل به مرز ۳۰هزار دستگاه نزدیک نموده و تلاش دارد تا تیراژ ماهانه خود را به زودی از ۱۵ هزار دستگاه عبور دهد.

فرادید؛ تیراژ خودروهای الکتریکی به بیشترین میزان خود از سال 2005 رسیده و از مرز تولید 1میلیون دستگاه در سال گذشته است. در عین حال تسلا موفق شده در کمتر از 7سال به یکی از ده برند ارزشمند صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده و با ارزشی بالغ بر 6.5میلیارد دلار، هم‌اینک در کنار آئودی و بالاتر از فولکس واگن قرار دارد.
تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
 
به گزارش فرادید، تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید. 
این شرکت که با رهبری ایلان ماسک کارآفرین خلاق آمریکایی-مکزیکی توانسته مرزهای جدیدی را در زمینه تولید خودرو الکتریکی درنوردد، هم‌اینک تولید خود را در هر فصل به مرز 30هزار دستگاه نزدیک نموده و تلاش دارد تا تیراژ ماهانه خود را به زودی از 15 هزار دستگاه عبور دهد.
تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.


مهمترین معضل پیش روی تسلا برای افزایش تولید، بحران ساخت باطری‌های فوق پیشرفته‌ای است که هنوز تیراژ آنها به حد مطلوب نرسیده است. همین عامل باعث شد تا تسلا با برخی بحران‌های ناخواسته در ماه‌های قبلی روبرو شود. در عین حال نیسان ژاپن، رنو فرانسه، بی‌وای‌دی چین و شورولت آمریکا از جمله خودروسازانی هستند که سهم خوبی از بازار خودروهای الکتریکی را در اقصی‌نقاط جهان به خود اختصاص داده‌اند.
 تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
البته همچنان سهم بازار خودروهای پلاگین هیبرید بیشتر است و تویوتا، کیا، میتسوبیشی، فورد، جنرال موتورز و فولکس واگن از جمله برندهای موفق این حوزه به شمار می‌روند. بررسی‌های آماری آژانس جهانی انرژی نشان می‌دهد از مجموع 3.1 میلیون دستگاه خودرو الکتریکی سبک، حدود 2میلیون دستگاه به محصولات پلاگین هیبرید و مابقی به محصولات تمام الکتریکی مربوط است.
 تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
طبق برآوردها این آمار تا سال 2040 برای خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید به ترتیب به 66 و 33 درصد کل بازار می‌رسد که به معنی سهم 995 و 597 میلیون دستگاهی این خودروها از بازار بزرگ محصولات سبز است. این یعنی طی 22سال آینده بیش از 1.590 میلیارد دستگاه خودرو الکتریکی تولید خواهد شد که به معنی تولید سالانه 72 میلیون دستگاه خودرو الکتریکی در  سال خواهد بود.
 تقاضای جهانی برای اتومبیل‌های سبز شدت گرفت
وب‌سایت تخصصی اینساید ای‌وی اخیرا در گزارشی با پیش‌بینی رونق فزاینده برای فروش خودروهای سبک الکتریکی، همچنان رشد بخش خودروهای تجاری الکتریکی را با چشم‌انداز بهتری توام دانسته است.اتوبوس‌های الکتریکی به واسطه گنجایش بیشتر جهت باطری‌های بزرگ قادر خواهند بود تا همچنان پیشران این بخش باشند. در عین حال چین تا سال 2025 از مجموع این بازار حدود 50 درصد آن را به خود اختصاص خواهد داد.
 تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
تولید برق به اندازه نیاز نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که به نظر می‌تواند در آینده صنعت ساخت خودروهای الکتریکی را با چالشهایی مواجه کند. آژانس جهانی انرژی اعلام کرده مصرف خودروهای الکتریکی تنها در آمریکا و در سال 2017 به مرز 2 ترا وات ساعت رسیده است که توسط حدود 1میلیون دستگاه خودرو الکتریکی و پلاگین هیبرید مصرف می‌شود.
تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
البته هنوز هم زیرساخت‌ها، مهمترین معضل فعلی خودروسازان پیشرو برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی در جهان هستند. بررسی آمارهای جهانی نشان می‌دهد عدم توسعه‌یافتگی این بخش در اقصی‌نقاط جهان و نبود دستگاه‌های شارژ سریع باطری خودروهای الکتریکی مدرن (Fast charging) موجب شده آمار فروش خودروهای الکتریکی تنها در کشورهای معدودی رشد کرده و این تکنولوژی به غیر از چین، آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، نروژ، انگلستان، و چند کشور دیگر، به صورت گسترده سایر نقاط جهان سرایت نکند.
 تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
طبق آمار آژانس جهانی انرژی هم‌اینک در جهان چیزی نزدیک به 749 هزار دستگاه شارژر خودروهای الکتریکی وجود دارد که با وجود رشد گسترده و 3100 درصدی نسبت به سال 2011، همچنان با نیاز جهانی که به بیش از 9 میلیون دستگاه شارژر است فاصله بسیاری دارد.
تسلا که تولید خود را از فصل دوم سال 2016 تاکنون به بیش از 2برابر رسانده توانسته در کلاس‌های مختلف خودرویی فروشی همپای برندهای نیمه لوکس موفق و قدیمی از قبیل مرسدس بنز و ب.ام.و را برای خود محقق کند. هم‌اینک نیز با عرضه گسترده محصول اقتصادی مدل3 توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
فعلا تنها 3میلیون دستگاه خودرو الکتریکی در جهان وجود دارد که حدود 98درصد آنها در هفت کشور پیشرفته یا در حال توسعه مثل چین به فروش رفته‌اند. نکته جالبی که در آمار توسعه دستگاه‌های شارژ قابل توجه است تمایل بیشتر کشورها به نصب دستگاه‌های شارژ سریع است که هم‌اینک سهم خود را به بیش از 40درصد کل این بازار رسانده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان