به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست کمیته کارگروه ساماندهی حمل و نقل عمومی و وسایل سنگین که امروز(شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته مقرر شد که حدود 202 هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و کامیونت نوسازی شوند، اظهار کرد: در واقع قرار شد که تمام سیستم حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در استان و شهر تهران نوسازی شوند.
وی افزود: بنا بر طرح دولت تمام خودروهای فرسوده و کامیونهای حمل بار مانند کامیونهای حمل خاک و نخالههای ساختمانی که در شب تردد دارند، نوسازی میشوند.
استاندار تهران گفت: بر اساس طرح نوسازی خودروهای فرسوده، 50 درصد از هزینه نوسازی را دولت از محل صرفه جویی ارزی تامین خواهد کرد که این امر موجب صرفهجویی در هزینه و مصرف سوخت نیز میشود.
وی ادامه داد: 20 درصد از هزینه نوسازی را صاحبان خودروها و کامیونها پرداخت میکنند و 30 درصد دیگر از طریق تسهیلاتی که سیستم بانکی در اختیار این افراد قرار میدهد، تأمین خواهد شد.
مقیمی تصریح کرد: با توجه به سیاستهای اقتصادی کشور، سود تسهیلات را شورای پول و اعتبار تامین میکند.
وی افزود: ما در استان مجری مصوبات دولت، شورای پول و اعتبار هستیم و نظرات اتحادیهها، کامیون داران و اتوبوس داران را از سوی سازمانهای اجرایی دریافت میکنیم.
استاندار تهران گفت: با نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی میتوانیم آلودگی هوا را کاهش دهیم و همچنین با این کار رانندگان و سیستم شهری نیز از فرسوده بودن راحت میشوند. به همین منظور ما به دنبال آن هستیم تا بیشتر از خودروهای داخلی برای حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.