به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدعلی کرونی با اشاره به اینکه برای تکمیل خطوط 6 ، 7 و 3، فاینانس پیش بینی شده بود که دو فاینانس مهلت اعتبار آن از دست رفت، گفت: از این سه اعتبار خارجی برای خطوط 6 و 7 یک اعتبار 348 میلیون یورویی برای خط 6 است که از سوی چین و بانک عامل آن نیز مشخص شده که تاریخ مهلت آن منقضی شده است و باید در شورای اقتصاد این مجوز تمدید شود. همچنین فاینانس 348 میلیون یورویی دیگری برای خط 7 پیش بینی شده بود که باز هم به همین سرنوشت دچار شده است.
وی ادامه داد: فاینانس 450 میلیون یورویی نیز برای خط 3 در نظر گرفته شده که بانک عامل ندارد و شورای اقتصاد مجوز آن را صادر نکرده است. از این سه فاینانس، دو فاینانس همچنان امکان محقق شدن دارد و اگر مسئولان حمل و نقل تهران وقت را هدر نمی دادند، به راحتی قابل تحقق بود و خطوط 6و 7 با مشکل مالی کمتری تکمیل می شد.