بررسی نتایج نظرسنجی تلگرامی اقتصادآنلاین

چه کسی رئیس کل بانک مرکزی شود؟/ ۷۵درصد از مخاطبان اقتصادآنلاین به طیب نیا رای دادند/ اقتصاد ایران نیاز به یک شوک مثبت دارد

بنا بر نتایج نظرسنجی منتشر شده در کانال تلگرام اقتصادآنلاین، مبنی بر اینکه "کدام یک از گزینه‌های مطرح شده برای تصدی پست ریاست کل بانک مرکزی مناسب‌تر است؟" علی طیب نیا با ۷۵ درصد بالاترین آرا را به خود اختصاص داد.

چه کسی رئیس کل بانک مرکزی شود؟/ 75درصد از مخاطبان اقتصادآنلاین به طیب نیا رای دادند/ اقتصاد ایران نیاز به یک شوک مثبت دارد

به گزارش اقتصادآنلاین، افزایش نرخ ارز، طلا، سکه، مسکن، خودرو و نابسامانی ایجاد شده در بازارها انتقادات بسیاری را متوجه بانک مرکزی کرده است و در همین راستا انتظار مردم این است که در شرایط فعلی رییس جمهور نسبت به تغییر در بانک مرکزی اقدام کند.

ولی‌اله سیف، رییس کل بانک مرکزی که از آغاز دولت یازدهم بر صندلی ریاست بانک مرکزی تکیه زده مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته است. حضور او در بانک مرکزی از اولین روزها با مقالات انتقادی در سایت اقتصادآنلاین شروع شد. در آن دوره معتقد بودیم که ریاست کلی یک حسابدار که عملکرد خوبی هم در بانک‌های عامل نداشته به صلاح کشور نیست. اما حضور سیف نه تنها در کل دولت یازدهم که در دولت دوازدهم هم ادامه یافت.

در نظرسنجی که ابتدا از خبرگان انجام شد اسامی 30 تن از افراد مطرح برای بانک مرکزی به آنها داده شده و امتیازات در سه حوزه اعتبار اجتماعی، علمی و اجرایی گرفته شد. 10 نفری که بیشترین رای را آوردند به ترتیب عبارت بودند از: علی طیب نیا، حسین عبده تبریزی، عبدالناصر همتی، علی اشرف افخمی، فرهاد نیلی، اصغر شاهمرادی، شاپور محمدی، سیدعلی مدنی زاده، فرشاد فاطمی، اکبر کمیجانی، علی دیواندری، پیمان قربانی، محمدهاشم بت شکن.

پس از آن در نظرسنجی که از سوی کانال تلگرام اقتصادآنلاین برگزار شد حدود 4500 نفر شرکت کردند و علی طیب نیا با کسب 75 درصد آرا، بالاترین رای را آورد.  

پس از وزیر سابق اقتصاد، حسین عبده تبریزی با 11 درصد در رتبه دوم قرار گرفت و فرهاد نیلی، عبدالناصر همتی، علی مدنی زاده ، به ترتیب با 5، 2 و 2 درصد از آرا را به خود اختصاص دادند. اصغر شاهمرادی، شاپور محمدی، علی اشرف افخمی، و فرشاد فاطمی نیز هر یک به طور جداگانه یک درصد از آرای شرکت کنندگان را کسب کردند.

در این شرایط ویژه اقتصادی که در آن قرار داریم لازم است سریعا نسبت به تغییرات در بانک مرکزی تصمیم گرفته شود. اما این تصمیم باید وضعیت را بهبود بخشد. اگر قرار باشد فردی با اعتبار اجتماعی یا علمی سیف بر مسند ریاست کلی بنشیند نه تنها فایده ای نخواهد داشت بلکه وضعیت را می تواند وخیم تر کند. هم اکنون اقتصاد ایران نیاز به یک شوک مثبت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر