ماهان شبکه ایرانیان

۱۳۶ نفر از هرات برای "انتخابات پارلمان افغانستان" کاندیدا شدند

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هرات گفت: ۱۶۳ نفر از حوزه انتخابی هرات برای انتخابات پارلمان افغانستان شرکت کردند که ۲۸ نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، داوود صدیق زاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هرات با اشاره به پایان وقت ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمان افغانستان گفت: 163 نفر از حوزه انتخابی هرات برای انتخابات پارلمان افغانستان شرکت کردند که 28 نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: این لیست نهایی نبوده و ممکن است تا در این لیست برخی تغییرات ایجاد شود.

صدیق زاد افزود: طبق قوانین کمیسیون مستقل انتخابات در افغانستان تمام کاندیداهای که در انتخابات پارلمانی قصد شرکت را دارند از فیلترهای مشخص و شفاف گذر خواهند کرد و بعد از تایید صلاحیت می‌توانند برای حضور در پارلمان رقابت خود را آغاز کنند.

وی همچنان تاکید کرد: تا تهیه لیست نهایی کسانی که نسبت به تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند شاید خود را ثبت و در اولین فرصت به آنها پاسخ لازم داده می‌شود.

ازسوی دیگر وحید پیمان فعال مدنی در هرات در این رابطه گفت: باید افراد شایسته و توانمند پس از گذشتن از فیلترهای کمیسیون مستقل انتخابات وارد کار زار انتخابات شوند.

وی گفت: پارلمان خانه تمام ملت است و اشخاصی باید راه یابند که تنها برای حل مشکلات شهروندان افغانستان قصد حضور در صحنه را دارند نه اشخاصی به دنبال زد و بند سیاسی هستند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان