انتقال روحانی با بالگرد نظامی ارتش سوئیس

رئیس جمهور از فرودگاه زوریخ با بالگرد‌های نظامی AS ۵۳۲ به محل استقرارش منتقل شده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۱۱ تیر ۱۳۹۷) برای انجام دو سفر اروپایی به سوئیس و اتریش، وارد فرودگاه زوریخ شد.

مراسم استقبال رسمی نیز بلافاصله توسط "الن برسه" رئیس‌جمهور سوئیس انجام گرفت و دو طرف پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیئت‌های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

اما نکته قابل توجه در این مراسم حضور همزمان ۴ بالگرد نظامی AS۵۳۲ نیروی هوایی ارتش سوئیس بود که در تصاویر منتشر شده خودنمایی می‌کردند. این بالگرد‌ها در فرودگاه زرویخ مستقر شده بودند.

روحانی سوئیس

۴ فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش سوئیس در تصویر دیده می‌شود

دقایقی بعد و پس از اتمام مراسم استقبال رسمی، این بالگرد‌ها رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را به محل استقرار منتقل کردند.

روحانی سوئیس

** بالگرد A۶۵۳۲ را بشتر بشناسید

این بالگرد با نام کامل Eurocopter AS۵۳۲ Cougar در سال ۱۹۷۷ و توسط کمپانی بالگردسازی اروپا یعنی یوروکوپتر ساخته شد. نخستین پرواز این بالگرد در فرانسه به ثبت رسیده و پس از آن، این بالگرد در کشور‌های بلغارستان و ترکیه پرواز کرده‌اند.

بالگرد A6532

این بالگرد، غیر از نیروی هوایی ارتش سوئیس در بسیاری از کشور‌ها از جمله، آلمان، شیلی، عربستان سعودی، اسپانیا، اسلونی مورد استفاده قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان