در اختتامیه جشنواره حقوق بشر آمریکایی مطرح شد

مسئولان فرهنگی روز آخرت مورد بازخواست قرار می گیرند

محمد گلریز در اختتامیه جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: اگر به روز آخرت باور داشته باشیم در آن روز از مسئولان فرهنگی سئوال می شود برای انقلاب و دفاع مقدس چه کرده اید.

مسئولان فرهنگی روز آخرت مورد بازخواست قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد محرابی در مراسم اختتامیه سومین دوره از جشنواره حقوق بشر آمریکایی که عصر امروز 12 تیرماه در تالار اندیشه حوزه هنری بر گزار شد، بیان کرد: در نظام توحیدی اصل حکومت برای خارج کردن انسان از شرک به سوی نور و خداونداست اما در همه اعصار، طاغوتیان ابزارهایی برای مدیریت و استعمار بشر در دست داشته اند. حقوق بشر غربی یکی از ابزارهای استعمار نو است وگرنه اولین دستور همه ادیان الهی رعایت حقوق بشر است ولی حقوق بشر غربی باعث تضعیف ملت های مستقل، توسعه لیبرالیسم و مبارزه با ادیان الهی می شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: امسال، چهلمین سال انقلاب اسلامی است همه دشمنان ما بویژه آمریکایی ها و ترامپ دست به دست همه دادند تا انقلاب را سرنگون و مملکتمان را تجزیه کنند. در صورتی که بعد از جنگ جنوب تعدادی از ایالت های آمریکا به زور به ائتلاف تن دادند. از آن میان می توان به آزادی خواهان کالیفرنیا و همچنین به مردم ایالت تگزاس و استقلال طلبان آلاسکا اشاره کرد که دولت آمریکا به شدیدترین وضع آنها را سرکوب می کندو هیچکدام از موارد حقوق بشر را در ارتباط با آنها رعایت نمی کند.

حجت الاسلام محرابی به نقض حقوق رنگین پوستان در آمریکا اشاره و بیان کرد: نزدیک به 40 میلیون سیاه پوست در آمریکا زندگی می کنند که از کمترین سطح سواد و خدمات بهداشتی برخوردارند و بیشترین کشتار پلیس آمریکا کشتار سیاه پوستان است. آیا آمریکا حقوق بشر را در ارتباط با سیاه پوستان رعایت می کند، آیا آمریکا به حق و حقوق سرخپوستان که ساکنان اصلی آن هستند احترام می گذارد. مگر نه اینکه در دو دهه اخیر بیش از 180 فیلم درهالیوود علیه سرخپوستان ساخته شده؟ حالا آمریکا می خواهد کشور ما را تجزیه کند ما هم برای تجزیه آمریکا برنامه های مختلفی را تدارک دیده ام.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین به شناخت اندک بچه حزب اللهی ها از آمریکا اشاره کرد و گفت: ما بر آنیم تا حقوق بشر اسلامی را در دنیا گسترش دهیم و با حقوق بشر آمریکایی مبارزه کنیم. مسلمان باید دشمن خود را بشناسند. من متاسفم که شناخت بچه حزبی اللهی ها از آمریکا شناخت عمیقی نیست حال آنکه برای مبارزه با دشمن در درجه اول باید او را به درستی و به خوبی بشناسیم.

پس از آن محمد گلریز به عنوان صدای انقلاب و دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت. او همچنین بیان کرد: من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنری اعلام می کنم در شرایط حساسی قرار گرفته و با هجمه شدید فرهنگ آمریکایی مواجه شده ایم. آمریکا برای تخریب ارزش ها و فرهنگ انقلابی ما از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و بر آن است تا بخشی از فرهنگ بی فرهنگی خود را از طریق موسیقی به کشور ما منتقل کند. جای تاسف اینکه برخی رسانه ها ما هم فقط تماشاگرند و همان راهی را می روند که دشمن طی می کند و کارهایی را پخش می کنند که قابل توجیه نیست.

این خواننده سرودهای انقلابی در ادامه بیان کرد: ما باید حس مقاومت را در مردم بیدار کنیم. ما باید به سرودهای انقلابی و آنچه که در ارتباط با دفاع مقدس و فرهنگ پایداری و مقاومت است توجه بیشتری داشته باشیم. برای مثال خود من می خواستم شعر و موسیقی تازه ای در ارتباط با شهیدان مدافع حرم و همچنین رشادت های حاج قاسم سلیمانی ساخته شود اما چنین اتفاقی نیفتاد. در نتیجه روی موسیقی «خجسته باد این پیروزی» کلام تازه ای گذاشتم و همان را به اجرا درآوردم.

گلریز در پایان سخنان خود از مسئولان فرهنگی خواست اگر مسئولان به آخرت باور دارند در آن روز از آنها پرسیده می شود که چه کرده اند و برای انقلاب و دفاع مقدس چه کار درخوری انجام داده اند.

در پایان این مراسم اسماعیل آجرلو،   به تعداد آثار رسیده به سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی اشاره و بیان کرد: هزار و 885 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده. از این تعداد 574 اثر به هنرمندان داخلی و 600 اثر به هنرمندان خارجی تعلق دارد. این نشان دهنده استقبال خارجی ها از موضوع حقوق بشر آمریکایی بوده تا آنجا که 40 کشور جهان در این جشنواره شرکت کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان