۱۰ هنرمند کمتر دیده‌شده که حالا از بخت‌های اصلی بردن جایزه‌ اسکارند

از جان ریدلی John Ridley تا جرمی رنر Jeremy Renner و تاتیانا مازلانی Tatiana Maslany، در زیر برخی از آثار و هنرمندان عالی امسال که تابه‌حال خیلی بی‌سروصدا کار می‌کردند را معرفی می‌کنیم

از جان ریدلی John Ridley تا جرمی رنر Jeremy Renner و تاتیانا مازلانی Tatiana Maslany، در زیر برخی از آثار و هنرمندان عالی امسال که تابه‌حال خیلی بی‌سروصدا کار می‌کردند را معرفی می‌کنیم.
حالا که در دهمین ماه این سال هستیم، شرایط برای نامزدی اسکار سخت است. این‌که فیلمی به‌اندازه‌ای خوب باشد که اعضای آکادمی اسکار آن را ببینند و به خاطر بسپارند، باید فستیوال معتبری برای اکران اولیه، نقدهای مثبت، توزیع و پخش مؤثر، بینندگان زیاد و تعریف عامه‌ را به دنبال خود داشته باشد. به لیست زیر که اسامی کسانی که مستحق نامزدی اسکار هستند، اما ممکن است نادیده گرفته شوند، نگاهی بیندازید.

1- برایان کرانستون Bryan Cranstonنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش اول مرد
آخرین فیلم موفق: «چرا او؟» Why Him (با فروش 60 میلیون دلاری)
عنوان فیلم امسال: «اهتزاز آخرین پرچم» Last Flag Flying
کرانستون در این فیلم که آغازکننده جشنواره فیلم نیویورک بود، یکی از قوی‌ترین و جالب‌ترین اجراهای خود را در نقش Sal به نمایش می‌گذارد، صاحب میخانه‌ای که از 35 سال پیش که در ارتش نیروی دریایی خدمت می‌کرد، اصلاً تغییری نکرده است. در این فیلم کمدی، درام به کارگردانی ریچارد لینکلیتر Richard Linklater (که داستان آن را با همکاری Daryl Ponicsan و اقتباسی از کتاب او، The Last Detail، نوشته است.) Sal با دو دوست قدیمی نیروی دریایی خود، با بازی استیو کارل Steve Carell و لارنس فیشبرن Laurence Fishburne، ملاقات می‌کند. این فیلم نقدهای خوبی از منتقدان مختلف دریافت کرد، اما واکنش‌ تماشاچیان به این فیلم در جشنواره فیلم نیویورک متفاوت بود. کمپانی آمازون «اهتزاز آخرین پرچم» را در سوم نوامبر، به امید واکنش‌های مثبت از سوی تماشاچیان علاقه‌مند به داستان‌هایی با موضوعات نظامی، در سراسر آمریکا اکران خواهد کرد. آکادمی اسکار از بازی کرانستون در فیلم «ترامبو» Trumbo بسیار راضی بود و احتمالاً به این بازی او نیز همین واکنش را نشان خواهد داد.

2- سام الیوت Sam Elliottنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش اول مرد
آخرین فیلم موفق: «تو را در رؤیاهایم خواهم دید» I’ll See You in My Dreams (با فروش 7.4 میلیون دلاری)
عنوان فیلم امسال: «قهرمان» The Hero
این فیلم آغازگر جشنواره فیلم سان‌دنس Sundance، علاوه بر فروش بالای آن (4 میلیون دلار از اکران در آمریکا)، نقدهای بسیار خوبی نیز دریافت کرده است. بازیگران با این داستان تکان‌دهنده در مورد بازیگر کهن‌سالی که به خاطر بیماری سرطان، آخرین فیلم خود را بازی می‌کند اما پر از حسرت درباره کارهای نکرده‌اش است، همزادپنداری می‌کنند. در این فیلم الیوت با کارگردان فیلم قبلی خود، Brett Haley، دوباره همکاری کرده است. با این‌که رقابت برای بردن جایزه بهترین بازیگر مرد تنگاتنگ است، اما این بازیگر قدیمی نیز شانس بردن آن را دارد.

3- اندرو گارفیلد Andrew Garfieldنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش اول مرد
آخرین فیلم موفق: «ستیغ هک‌سا» Hacksaw Ridge به کارگردانی مل گیبسون Mel Gibson
عنوان فیلم امسال: «نفس بکش» Breathe
از بازی گارفیلد در نقش رابین کَوِندیش Robin Cavendish، مردی که با بیماری فلج اطفال دست‌وپنجه نرم می‌کند، بسیار تقدیر شده است، اما منتقدان نظرات متفاوتی درباره این فیلم داشتند. تبلیغات کم و نامناسب این فیلم ساخته اندی سرکیس Andy Serkis، باعث شده فروش کمی در هفته آغازین اکران خود داشته باشد؛ اما موفقیت‌های گارفیلد ادامه خواهد داشت، او نقدهای عالی برای بازی‌های اخیرش در فیلم‌های «سکوت» The Silence و «فرشتگان در آمریکا» Angels in America دریافت کرده است.

4- سباستین جانگر Sebastian Junger و نیک کوئستد Nick Questedنامزدی اسکار در بخش: بهترین فیلم مستند
آخرین اثر موفق: «آخرین گشت» The Last Patrol محصول شبکه اچ‌بی‌او HBO
عنوان مستند امسال: «جهنم روی زمین: سقوط روسیه و ظهور داعش» Hell on Earth: The Fall of Syria and the Rise of ISIS
درحالی‌که تعداد زیادی مستند درباره اتفاقات سوریه، ساخته‌شده است، جانگر با همکاری و کارگردانی نیک کوئستد، مستندی قابل‌درک درباره فاجعه انسانی درحال‌وقوع در روسیه ساخته است. برای ساخت این مستند، کوئستد با خانواده‌ای سوری که در تلاش برای فرار از حلب هستند، ارتباط برقرار کرد و دوربینی به آن‌ها داد. پدر خانواده تصاویر فوق‌العاده‌ای از مراحل مختلف فرارشان ضبط کرده است. جانگر داستان تأثیرگذاری را در این مستند روایت می‌کند.

5- تاتیانا مازلانی Tatiana Maslanyنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش مکمل زن
آخرین اثر موفق: سریال Orphan Black
عنوان فیلم امسال: «قوی‌تر» Stronger
دیوید گوردون گرین David Gordon Green به داستان واقعی زندگی Jeff Bauman، مردی که در حادثه بمب‌گذاری مسابقه دو در بوستون هردو پایش را از دست داد، لطافت و شوخ‌طبعی خاصی اضافه کرده است. جف با کمک نامزدش (با بازی مازلانی) به زندگی ادامه می‌دهد. او در همه صحنه‌هایی که به جف کمک می‌کند تا دوباره سرپا شود، بازی زیبایی از خود نشان می‌دهد. با این‌که فروش «قوی‌تر» خیلی بالا نبوده است، اما بازی جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal و مازلانی نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده است.

6- جف اورلوفسکی Jeff Orlowskiنامزدی اسکار در بخش: بهترین فیلم مستند
آخرین اثر موفق: Chasing Ice (با فروش 612 هزار دلاری)
عنوان فیلم امسال: Chasing Coral (محصول شبکه نت‌فلیکس Netflix)
پس از ساخت مستند Chasing Ice به کمک تکنولوژی روز، در مورد تغییرات آب‌و‌هوا در قطب‌، اکنون اورلوفسکی به موضوع کم شدن صخر‌ه‌های مرجانی اقیانوس‌ها پرداخته است. در سه سال و نیم اخیر، اورلوفسکی تحقیقات قابل‌فهم و قابل‌درکی برای عموم مردم انجام داده ‌است. از این فیلم در هنگام نمایش آن در جشنواره فیلم سان‌دنس، استقبال خوبی شد.

7- جرمی رنر Jeremy Rennerنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش اول مرد
آخرین فیلم موفق: «ورود» Arrival (با فروش 100.4 میلیون دلاری)
عنوان فیلم امسال: رودخانه ویند Wind River
رنر مسیر موفقیت را با بازی در نقش‌های مختلف، به‌خوبی طی کرده است. او به‌راحتی از پس هر نقشی برمی‌آید. آن چشم‌های آبی، احساسات عمیقی را به ما نشان‌ می‌دهد، او می‌تواند نقش فردی خطرناک و باهوش، درعین‌حال احساسی و حساس را بازی کند. او خواندن فیلم‌نامه «رودخانه ویند» را یک سال به تعویق انداخت، اما وقتی تنها 10 صفحه از آن را خواند، بسیار جذب آن شد. کمپانی واینستین Weinstein تولیدکننده این فیلم است و واقعاً باعث تأسف است اگر بحران‌های مالی اخیر این کمپانی مانعی برای دیده شدن بازی زیبای رنر شود.

8- جان ریدلی John Ridleyنامزدی اسکار در بخش: بهترین فیلم مستند
آخرین اثر موفق: سریال «جرم آمریکایی» American Crime محصول شبکه ABC
عنوان مستند امسال: Let It Fall: Los Angeles 1982-1992
هنگامی‌که شبکه ای‌بی‌سی درخواست ساخت مستند را به ریدلی داد، ریدلی قبل از آن حدود ده سال را صرف جمع‌آوری اطلاعات در مورد وقایع شورش‌های لس‌آنجلس که منجر به مرگ 55 تن، از بین رفتن 1100 ساختمان و خسارت 1 بیلیون دلاری به شهر شد، کرده بود. او برای ساخت این مستند با افراد مختلفی ازجمله نیروی پلیس، شورشی‌ها، مردم عادی و … مصاحبه کرده است. با گذشت 25 سال، هنوز هم خاطره آن سال‌ها در ذهن مردم باقی‌مانده است.

9- مایکل شوالتر Michael Showalterنامزدی اسکار در بخش: بهترین کارگردانی
آخرین فیلم موفق: «سلام، اسم من دوریس است» Hello, My Name Is Doris
عنوان فیلم امسال: «بیمار بزرگ» The Big Sick
از این فیلم به کارگردانی مایکل شوالتر و تهیه‌کنندگی جاد اپتاو Judd Apatow و Barry Mendel، با فیلم‌نامه‌ای نوشته کمیل نانجیانی Kumail Nanjiani و Emily V.Gordon در مورد داستان عاشقانه آن‌ها، در جشنواره فیلم سان‌دنس، استقبال خوبی شد. اکران عمومی فیلم از تابستان آغاز شد و فروش 42 میلیون دلاری به همراه داشت.

10- لوئیس اسمیت Lois Smithنامزدی اسکار در بخش: بهترین بازیگر نقش مکمل زن
آخرین فیلم موفق: «مردان خوب» The Nice Guys (با فروش 36 میلیون دلاری)
عنوان فیلم امسال: Marjorie Prime
فیلم Marjorie Prime، فیلمی خوش‌ساخت، در مورد ماجرای همسر درگذشته Marjorie است که مشتاق است که خود و خانواده‌اش را بیشتر بشناسد. اسمیت که اکنون 86 ساله است، در این فیلم بازی تأثیرگذاری ارائه می‌کند و پایان زندگی را از دید متفاوتی به ما نشان می‌دهد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر