امیر آبادی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

جزئیات بررسی طرح اقتصادی مجلس در جلسه غیر علنی/تعطیلات ۲ هفته ای

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی جزئیات بررسی یک فوریت طرح حمایت از اقتصاد ملی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران را تشریح کرد.

جزئیات بررسی طرح اقتصادی مجلس در جلسه غیر علنی/تعطیلات 2 هفته ای

احمد امیر آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه غیر علنی مجلس گفت: در نشست غیرعلنی مجلس، پیش‌نویس طرح مجلس برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور در 24 ماده مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست غیرعلنی، 3 نماینده به عنوان مخالف و 3 نماینده به عنوان موافق طرح صحبت کردند، اکثر نمایندگان اذعان داشتند که محتویان طرح کمیته بسیار خوب است و می‌تواند گشایش اقتصادی در کشور داشته باشد، اما نمایندگان مجلس معتقد بودند چون دولت می‌خواهد این طرح را اجرا کند، باید لایحه بدهد.

این عضو کمیته پیگیری برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور در ادامه تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس، برای یک‌فوریت این طرح رأی‌گیری استمزاجی از نمایندگان به عمل آمد اما نمایندگان با یک‌فوریت  بررسی این طرح موافقت کردند. می‌خواستیم اگر یک‌فوریت این طرح رأی بیاورد، مجلس را علنی کنیم و به طور رسمی، یک‌فوریت آن را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مقرر شد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای این طرح را به عنوان پیشنهادات مجلس به دولت ارسال کند تا دولت اگر تشخیص داد آن را به صورت لایحه به مجلس بدهد، اما اگر در قالب لایحه نخواست به مجلس بدهد، دیگر خودش باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کشور باشد.

وی ادامه داد: مقرر شد بنده به عنوان عضو کمیته یکسری از بخش‌های طرح را جدا کنم و برای شورای هماهنگی اقتصادی و یکسری از نکاتش هم برای شورایعالی امنیت ملی ارسال کنم.

امیر آبای با بیان اینکه  مجلس دو هفته جلسه علنی ندارد، اظهار داشت: نمایندگان به ازای هر 3 هفته یک هفته به حوزه‌های انتخابیه می‌روند اما اکنون 5 هفته است که مجلس جلسه دارد و نمایندگان به همین دلیل دو هفته به حوزه‌های انتخابیه خود می روند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به نمایندگان گفته‌ایم که اگر دولت لایحه‌ای در خصوص مسائل اقتصادی به مجلس ارائه کند، جلسه مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان