ناامیدی روحانی از بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام

روحانی در تماس تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه، بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در مورد ادامه روند همکاری ها در برجام را مایوس کننده دانست.

حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با خانم «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در ارتباط با چگونگی عمل به تعهدات و همکاری هایشان در برجام، آن را مایوس کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.

صدراعظم آلمان نیز در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به این که در بسته پیشنهادی به ایران موضوعات کلی و اصولی مورد اشاره قرار گرفته و در زمینه جزئیات باید گفتگوها ادامه پیدا کند، گفت: آن چه اهمیت دارد این‌است که می دانیم و یقین داریم می خواهیم در برجام بمانیم و معتقدیم باید با آرامش ادامه روند گفتگوها به انجام برسد.

روحانی همچنین شامگاه پنجشنبه در تماس «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه روند همکاری ها در برجام دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست و امیدواریم روند مذاکرات وزرای 5 کشور فردا در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.

رئیس جمهور فرانسه هم با بیان اینکه اروپا برای حفظ برجام به تلاش های خود ادامه می دهد، گفت: نشست وزرای 5 کشور در وین می تواند توازن خوبی میان موضوعات سیاسی و اقتصادی برای ادامه روند همکاری ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان