فیلم روز سرباز در باکس‌آفیس آخر هفتۀ هالیوود (سیکاریو: روز سرباز)

سینما‌دوستان روزچینی سلام

فیلم روز سرباز در باکس‌آفیس آخر هفتۀ هالیوود (سیکاریو: روز سرباز)

سینما‌دوستان روزچینی سلام. هفتۀ پیش موفق به دیدن فیلم‌های معرفی‌شده در باکس‌آفیس شدید؟ یا شما هم پیگیر قرص‌و‌محکم مسابقات جام جهانی 2018 روسیه هستید و فعلاً فرصتی برای دیدن فیلم‌های جدید ندارید؟ در هر صورت ما طبق روال همیشگی در گیشه هفت به آمار فروش فیلم‌های روز دنیا نگاهی می‌‌کنیم و در ادامه به معرفی فیلم روز سرباز می‌پردازیم تا در صورت تمایل به این ژانر، آن را در فهرست فیلم‌هایی که قرار است ببینید قرار دهید.

باکس‌آفیس آخر هفته هالیوود، 29 ژوئن تا 1 جولای (8 تا 10 تیر)

رتبه نام فیلم فروش هفتگی (میلیون دلار) مجموع فروش
1 دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی 60 264,7
2 شگفت‌انگیزان 2 45,5 439,7
3 سیکاریو: روز سرباز 19 19
4 عمو درو (Uncle Drew) 15,5 15,5
5 هشت یار اوشن 8 114,7
6 برچسب (Tag) 5,6 40,8
7 ددپول 2 3,4 310,3
8 سانجو (Sanju) 2,5 2,5
9 سولو: داستانی از جنگ ستارگان 2,2 207,2
10 مستند آیا تو همسایه من نیستی؟ (?Won’t You Be My Neighbor) 2,2 7,4

حکمرانی دایناسورهای دنیای ژوراسیک بر باکس‌آفیس

دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی در دومین هفته اکرانش با 60 میلیون فروش همچنان در صدر باکس‌آفیس آخر هفته قرار دارد. خانوادۀ شگفت‌انگیزها که با حملۀ دایناسورها صدرنشینی خود را از دست دادند، در سومین هفتۀ اکرانشان به‌دنبال سقوط پادشاهی در پلۀ دوم جدول فروش آخر هفته توقف کرده‌اند. سومین فیلم باکس‌آفیس این هفته سیکاریو: روز سرباز نام دارد. بدین‌ترتیب فیلم هشت یار اوشن با دو پله سقوط پنجمین پرفروش آخر هفته شد. رتبه چهارم باکس‌آفیس هم در اختیار فیلم کمدی عمو درو (Uncle Drew) است. فیلم هشتم جدول فروش برای علاقه‌مندان به سینمای هند و ستاره‌های بالیوود جالب خواهد بود. فیلم سانجو (Sanju) زندگینامۀ سانجی دات، یکی از هنرپیشه‌های مشهور هندی‌، است.

سیکاریو: روز سرباز

فیلم روز سرباز
نمایی از فیلم سیکاریو 2: روز سرباز

فیلم روز سرباز یا سیکاریو: روز سرباز (Sicario: Day of the Soldado) فیلمی جنایی-اکشن به کارگردانی استفانو سولیما است که فیلمنامۀ آن را تیلور شریدان نوشته است. این فیلم که هفتۀ اول اکرانش را سپری می‌کند، با  19 میلیون دلار فروش سومین پرفروش باکس‌آفیس آخر هفتۀ گذشته شده است. این فیلم که با نام سیکاریو 2 نیز شناخته می‌شود، دنبالۀ فیلم سینمایی سیکاریو به کارگردانی دنی ویلنو است که در سال 2015 اکران شد و دربارۀ مبارزه با باندهای مواد مخدر در مکزیک بود.

فیلم روز سرباز
بنیسیو دل تورو و ایزابلا مونر در فیلم سیکاریو 2: روز سرباز

داستان فیلم روز سرباز

در حمله‌ای انتحاری و بر اثر انفجار در یک فروشگاه مواد غذایی در کانزاس‌سیتی تعدادی کشته می‌شوند. دولت آمریکا که به کارتل‌های مواد مخدر مکزیک برای انتقال غیرقانونی تروریست‌های مسلمان از مرز مظنون است مأمور سیا و مت گراور را مسئول پیگیری ماجرا می‌کند. آن‌ها برای براندازی این گروه‌ها تصمیم می‌گیرند باندهای بزرگ مکزیک را به جان هم بیندازند. به‌همین‌منظور آلخاندرو گیلیک را به استخدام خود در می‌آورند. گیلیگ، وکیل یکی از رؤسای کارتل‌ها را می‌کشد.

گراور و تیمش ایزابلا، دختر یکی از سردسته‌های مواد مخدر، را می‌دزدند و وانمود می‌کنند که کار یکی دیگر از رقبای پدر اوست. نبرد سختی آغاز می‌شود و تعداد زیادی از سربازان مکزیکی به دست تیم گراور کشته می‌شوند. در ادامه مقامات آمریکا متوجه می‌شوند که انفجار کار گروه دیگری از تروریست‌هاست. رئیس‌جمهور برای پیشگیری از ایجاد تنش بیشتر در مکزیک دستور می‌دهد سازمان سیا از ماجرا بیرون بیاید و رد پای دخالت آمریکا در ماجرای مکزیک از بین برود. بنابراین ایزابلا باید کشته شود، اما گیلیک این کار را نمی‌کند و… .

منبع

فیلم روز سرباز
از راست جفری داناوان، ایزابلا مونر و بنیسیو دل تورو

بازیگران:
بنیسیو دل تورو، جاش برولین، جفری داناوان، ایزابلا مونر، کاترین کینر، متیو موداین، ایان بوهن.

سیکاریو: روز سرباز را ببینید و نقد و نظرتان دربارۀ این فیلم را با سایر فیلم‌دوستان روزچین در میان بگذارید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر