ماهان شبکه ایرانیان

شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا و عالمی از راز

شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا و عالمی از راز شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - جهان گردی,اماکن دیدنی,تاریخ گردی,گردشگری جهان پر از انسان های خلاق است که زیباترین مکان های تاریخی دنیا خلق کرده اند

جهان پر از انسان های خلاق است که زیباترین مکان های تاریخی دنیا خلق کرده اند. در طول هزاران سال تاریخ بشر، ما چیزهای بسیار شگفت انگیزی را تولید کرده ایم. حتی اگر متأسفانه همه آن ها تا امروز باقی نمانده باشد. با وجود زیباترین مکان های تاریخی دنیا که به وسیله تمدن های کهن بنا شده، جدا کردن فقط چند تا از آن ها به عنوان بهترین مکان ها دشوار است. فکر کنید که لیستی از شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا را دارید، آن ها را چگونه تفکیک می کنید؟ با چه معیارهایی آن ها را قضاوت می کنید؟ هر کسی روش خود را دارد، همینطور من. من دهه گذشته را با سفر به دور دنیا گذراندم و بیش از نود کشور را دیده ام. من از بهترین مکان ها و آثار تاریخی دنیا بازدید کرده ام. در این مطلب مکان های مورد علاقه من در بین زیباترین مکان های تاریخی دنیا را می خوانید که فکر می کنم هر مسافری باید سعی کند که بازدیدی از بهترین مکان های تاریخی دنیا داشته باشد. داستان این خرابه ها بخشی از داستان بشریت است. آن ها درک عمیقی از تاریخ، قدرت و تجربه های مشترک را تداعی می کنند و نشان می دهند که گونه بشر چگونه توسعه یافته است. شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا را از دست ندهید!شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا

ماچو پیچو (Machu Picchu)

این شهر ویران شده در جنوب پرو در بالای کوهی واقع شده که تنها با قطار یا یک پیاده روی چهار روزه قابل دسترسی است و بوسیله هیرام بینگام (Hiram Bingham) در سال 1911 کشف شد. یک مرکز فرهنگی مهم برای تمدن اینکا (Inca) بود اما زمانی که اسپانیا به منطقه حمله کرد، اینکاها آنجا را ترک کردند. این مکان در سال 1983 به عنوان یک مکان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان در سال 2007 به شمار می رود. نگرانی نسبت به افزایش تعداد گردشگران به ایجاد محدودیت در تعداد گردشگران این مکان منجر شده، هر چند این مقدار محدودیت کافی نیست. امیدوارم که حتی محدودیت را بیشتر کنند زیرا این مکان می تواند صدها سال دیگر باقی بماند. ماچو پیچو در تمام طول سال باز است. ساده ترین راه برای رفتن از کوسکو (Cusco) به ماچو پیچو این است که به مقصد شهر Aguas Calientes قطار بگیرید. این یک سفر 3.5 ساعته با مناظری است که در امتداد رودخانه ارووبامبا در دره مقدس واقع شده و در هر طرف دره، منظره دیوارهای دره ای عمودی زیبایی وجود دارد. راه دیگر برای رفتن از کوشکو به ماچو پیچو این است که با یک تور چند روزه با اینکاها راهپیمایی کنید که شیوه ای بسیار جذاب و پرطرفدار است. شرکتی که من برای این تور می پسندم Intrepid است. این مکان یکی از شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.ماچو پیچو (Machu Picchu)

تیکال (Tikal)

این شهر یا ایالت مایان (Mayan) یکی از زیباترین مکان های تاریخی دنیا است. نیروی قدرتمند در دنیای مایاها در دوران کلاسیک در آنجا حاکم بود. این مکان در کشور گواتمالا واقع شده است. این مکان به شما اجازه می دهد که هر صبح و شام در زمانی که گردشگران در خانه خود هستند، ایندیانا جونز درونتان را تجربه کنید! چرا که در این زمان از شبانه روز فقط شمایید و جنگل. اینجا بسیار آرام است و یکی از بهترین خاطرات سفر من بوده است. حتما شب را در پارک بگذرانید همینطور از آن بدون حضور جمعیت دیدن کنید. به ویژه از دیدن طلوع خورشید از بالای معابد لذت ببرید. شرکت های گردشگری، مینی بوس هایی دارند که شما را از هتلتان در فلورس (Flores) با مبلغ 100 گوتزال گواتمالا (GTQ) به محل می برند و بر می گرداند یا 70 گوتزال برای سفر بدون راهنمای تور دریافت می کنند. اتوبوس های عمومی به طور منظم هر 30 تا 60 دقیقه از ایستگاه اتوبوس سانتا النا (Santa Elena) می گذرند و سفر با آن ها تقریبا دو ساعت طول می کشد اما در روزهای یکشنبه کار نمی کنند. اگر شما از بلیز (Belize) بیایید، ممکن است یک اتوبوس در مرز با 100 گوتزال به ازای هر نفر پیدا کنید. در غیر اینصورت بهترین راه برای رسیدن به آنجا از بلیز این است که تور را از سان ایگناسیو (San Ignacio) شروع کنید یا خودتان رانندگی کنید. دروازه اصلی پارک در ساعت 6 صبح باز می شود و در ساعت 6 بعدازظهر به طور رسمی بسته می شود. بلیط بزرگسالان برای خارجی ها 150 گوتزال است و از بهترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.تیکال (Tikal)

اهرام جیزه (Giza)

این هرم ها بیش از 3000 سال قدمت دارند و تا به حال ایده خوب و دقیقی در مورد چگونه ساخته شدن آن ها به وسیله مصریان وجود ندارد. سه هرم که با ستاره ها و انقلاب تابستانی و زمستانی تنظیم هستند و دارای تعداد زیادی اتاق هستند که هنوز باز نشده اند. منظورم این است که آن ها اتاق های کوچکی را ایجاد کردند که حتی نمی توان در آن ها سینه خیز حرکت کرد! بزرگترین این اهرام، هرم بزرگ نام دارد که توسط فرعون خفو ساخته شده و دسترسی محدودی به آن وجود دارد. این اهرام واقعا معجزه ای از مهندسی انسان هستند که برای پادشاهان مناسب بود و از شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا به حساب می آید. یک اتوبوس از میدان تحریر (Midan Tahrir) بگیرید. اتوبوس های بزرگ که به اهرام می روند، شماره 800 و 900 هستند. اتوبوس کوچکی که این سفر را انجام می دهد شماره 82 است. وقتی رسیدید، می توانید یک شتر یا اسب را برای ادامه راه بگیرید. آن ها دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند . یکی از بهترین مکان های تاریخی دنیا است.اهرام جیزه (Giza)

آنگکور وات (Angkor Wat)

این شهر باستانی در کامبوج، مرکز امپراتوری خمر (Khmer) بود که بر بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا حکومت می کرد. این امپراطوری سقوط کرد اما بعد از ساختن معابد و ساختمان های شگفت انگیز که حالا بعد صدها سال جنگل ها آن را پوشانده اند. اگرچه انگکور وات پر از گردشگر است ولی هنوز هم دیدن آن جالب است. محبوب ترین معابد، آنگکور وات (Angkor Wat)، بائون (Bayon)، تا فروم (Ta Phrom) و آنگکور تم (Angkor Thom) هستند و همیشه پر از گردشگر اند. برای اینکه به طور کامل از این معابد دیدن کنید باید بلیط سه یا پنج روز را خریداری کنید. بهترین زمان برای دیدن معابد صبح و قبل از ورود گروه های گردشگری بزرگ است و از شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا می باشد. معبدها در حدود 20 دقیقه با ماشین از سیم ریپ (Siem Reap) فاصله دارند. بلیط اقامت برای 1 روز 37 دلار آمریکا است، برای 3 روز 62 دلار و 7 روز 72 دلار است. نیاز به حمل پول محلی ندارید مگر برای اینکه بخواهید برای خرید چیزهای واقعا کوچک در خیابان پولی پرداخت کنید. شما می توانید یک موتور سه چرخ (tuk-tuk) را با پرداخت مبلغی حدود 20 دلار برای یک روز اجاره کنید تا بتوانید اطراف را بگردید یا خودتان دوچرخه سواری کنید. این منطقه برای پیاده روی بسیار بزرگ است.آنگکور وات (Angkor Wat)

پترا (Petra)

پترا در سومین فیلم ایندیانا جونز زمانی که او به دنبال جام مقدس می گشت، مشهور شد. این مکان در سال 1812 توسط فردی سوئیسی با دنبال کردن قبایل محلی آنجا کشف شد. تا قبل از آن این مکان برای جهان غرب فراموش شده بود. با اینکه زمان تاسیس آن نامعلوم است، به نظر می رسد که این محل در اوایل قرن ششم قبل از میلاد دارای سکنه بوده است. تحت حکومت روم این مکان به سرعت زوال یافت و تا اواخر قرن چهارم خالی از سکنه شد. در سال 1985، پترا جز مکان های میراث جهانی یونسکو ثبت شد و اخیرا به عنوان یکی از بهترین مکان های تاریخی دنیا شناخته شده است. شرکت های گردشگری، تورهای روزانه ای دارند که شامل هزینه های ورودی، اسب سواری و یک راهنما به زبان انگلیسی است. همچنین Intrepid، تورهای چند روزه را ارائه می دهد. با اتومبیل از امان (Amman) تا پترا 3 ساعت زمان می برد تا به مقصد برسید. این مکان از ساعت 6 صبح تا 6 بعدازظهر باز است.پترا (Petra)

استون هیج (Stonehenge)

این سازه صخره سنگی که در نزدیکی سالسبری (Salisbury) واقع شده، بیش از 3000 سال قدمت دارد و سنگ های آن از ولز آورده شده است. محققان هنوز مطمئن نیستند که چگونه سازندگان این بنا توانسته اند این سنگ ها را به آنجا برسانند تا این شاهکار را درست کنند. علاوه بر این ما فقط ایده مبهمی از هدف آن ها برای ساخت این سازه داریم. استون هنج در حال حاضر حصارکشی شده و شما دیگر نمی توانید به داخل دایره آن بروید. بازدید کنندگان تنها می توانند در اطراف این جاذبه گردشگری راه بروند اما برای رمز و رازی که پشت این مکان است، ارزش دیدن را دارد و یک تور بسیار عالی در یکی از بهترین مکان های تاریخی دنیا است. قطارها در هر سی دقیقه از ساعت 6:30 صبح از لندن به مقصد سالسبری حرکت می کنند. استون هیج از ساعت 9:30 صبح تا 7 بعدازظهر از 30 ماه مارس تا 31 ماه می، 9 صبح الی 8 بعدازظهر از 1 ژوئن تا 31 آگوست، از 9:30 صبح تا 7 بعد از ظهر از 1 سپتامبر تا 15 اکتبر و 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر از 16 اکتبر تا 29 مارس باز است و از زیباترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.استون هیج (Stonehenge)

کولوسئوم (Colosseum) و فروم (Forum)

کولوسئوم و فروم در رم، درست در کنار یکدیگر قرار دارند. بنابراین من آن ها را با هم در یک عنوان بیان کردم. بقایای تمدنی که زمانی کنترل جهان را در دست داشت. این مکان ها نه تنها برای زیبایی بلکه برای تاریخ و قدمت هم دیدنی هستند. شما در نقطه ای می ایستید و قدم می زنید که سزار قدم می زد و به میدانی که گلادیاتورها در آن برای مرگ مبارزه می کردند، چشم می دوخت. کولوسئوم در طول سال ها به آرامی ویران شده و دیدن بیشتر قسمت های آن در حال حاضر محدودیت دارد بویژه طبقه همکف و زیرزمین که همه چیز در آنجا سازماندهی شده است. فروم، برای قدم زدن عالی است و البته رایگان است. هر چند برای دیدن تپه پالاتین (Palatine) تهیه بلیط لازم است. من مطمئنا برای بازدید آنجا یک راهنمای تور خواهم گرفت چون اطلاعاتی که توسط متصدی ها ارائه شده جزئیات زیادی به دست نمی دهد. خط B ایستگاه متروی کولسیو را بیابید. خطوط 51، 75، 85، 87 و 118 نیز به کولوسئوم می روند. شما همچنین می توانید خط تراموا شماره 3 را سوار شوید. کولوسئوم در ساعت 8:30 صبح باز می شود و زمان بسته شدن بسته به فصول سال دارد. ورودی 12 یورو است اما در اولین روز یکشنبه هر ماه ورودی رایگان است بنابراین انتظار صف طولانی در این روز را داشته باشید.کولوسئوم (Colosseum) و فروم (Forum)

پارتنون (The Parthenon)

پارتنون هنوز هم با کمی زیباسازی، عجیب و جذاب است. معبد باستانی آتنا نمادی از قدرت آتن و تمدن یونان باستان است. علاوه بر این، این معبد یک نمای کلی از آتن و خرابه های اطراف را فراهم می کند که معابد و بناهای آن به همان اندازه شگفت انگیز است. طی قرن ها بیشتر بنا و بناهای اطراف آن به وسیله جنگ و دزدان نابود شده اما خوشبختانه همچنان پابرجاست. خواهید دید که داربستی برای بازسازی در امتداد سمت راست این بنا وجود دارد. با توجه به اینکه بیش از پنج سال است که می گذرد شک دارم که به این زودی ها بازسازی آن پایان پذیرد. در یونان به آرامی کار می کنند! ساده ترین راه این است که از پیاده رویی بزرگ به نام Dioysiou Aeropagitou که از نزدیکی قصر هادریان (Hadrian’s Arch ) شروع می شود و در شمال آکروپلیس قرار دارد، بروید. همچنین می توانید خط 2 مترو به Akropolis را سوار شوید و زمانی که از ایستگاه بیرون آمدید به سمت راست رفته و مردم را دنبال کنید. تعداد زیادی اتوبوس خطی هم هست که منطقه را پوشش می دهند یا می توانید واگن برقی 1، 5 یا 15 را سوار شوید. پذیرش برای بزرگسالان 13 یورو و برای کودکان رایگان است.پارتنون (The Parthenon)

جزیره ایستر (Easter)

جزیره ایستر، جزیره ای استثنایی متعلق به شیلی است که در اقیانوس آرام واقع شده است. مجسمه های موآی تنها چیزهایی هستند که از تمدنی که در اینجا زندگی می کرد، باقی مانده اند. این سرهای غول پیکر و تاثیرگذار یادآور این نکته است که انسان های ابتدایی واقعا ابتدایی نبودند. این سرهای سنگی که بازدید کنندگان را به این جزیره جذب می کنند از خاکستر آتشفشانی ساخته شده اند. بسیاری از آن ها هنوز در معدن باقی مانده اند که ساکنان آن ها را رها کرده اند زیرا منابع کم در این جزیره منجر به جنگ قبایل در آنجا شد. این جزیره توسط سرویس حمل و نقل هوایی معمولی از سانتیاگو قابل دسترسی است. جزیره ایستر نسبتا کوچک است بنابراین دسترسی به آن به راحتی ممکن است و از شگفت انگیزترین مکان های تاریخی دنیا محسوب می شود.جزیره ایستر (Easter)

تاج محل (Taj Mahal)

این مکان در حدود سال های 1600 میلادی در هند ساخته شده است. این بنا نمادی از عشق فنا ناپذیر است. بازدید از این آرامگاه سنگ مرمر سفید که برای همسر امپراتور شاه جهان (Shah Jahan) ساخته شده، برای همه جالب است. در سال 1983 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و همچنین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان شناخته شده است. سالانه بین دو تا چهار میلیون گردشگر از تاج محل دیدن می کنند بنابراین محدودیت های تازه ای در گردشگری و در تلاش برای حفاظت از آن وضع شده است اما بزرگترین تهدید آلودگی هوا است که سنگ مرمر را از بین می برد و یکی از بهترین مکان های تاریخی دنیا می باشد. این مکان از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در روزهای شنبه تا پنجشنبه باز و جمعه ها بسته است. هزینه آن برای بزرگسالان 1000 روپیه و برای کودکان رایگان است.تاج محل (Taj Mahal)

الحمرا (The Alhambra)

الحمرا سند عشق گرانادا و اروپا به تمدن مسلمانان اسپانیایی (Moorish) است. جایی که فواره های زیادی دارد که با صدای خش خش برگ ها همراهی می کنند و به نظر می رسد که ارواح باستانی اسرارآمیز در آنجا چشم به راهند. قسمتی قصر و بخشی قلعه است. یک بخش، مکانی از میراث جهانی و بخشی دیگر با ویژگی های معماری قرون وسطا است که مدت هاست بازدیدکنندگان را خیره می کند. الحمرا در طول اشغال به دست ناپلئون به عنوان سربازخانه مورد استفاده قرار گرفت و تقریبا ویران شد. آنچه که امروز می بینید، شدیدا و البته با حفظ اصالت بنا مورد بازسازی قرار گرفته است. الحمرا یک مکان زیبا با باغ ها و بناهای مختلف است و از چشم انداز منطقه تاریخی گرانادا بی بدیل است. با استفاده از خط C3 حمل و نقل عمومی از جنت العریف (Generalife) خارج شوید. پیاده روی تا این مکان از منطقه مرکزی شهر نیز راحت است. روزانه از 8:30 صبح تا 8 بعدازظهر (1 آوریل - 14 اکتبر) و 8:30 صبح تا 6 بعدازظهر (15 اکتبر - 31 مارس) باز است. با توجه به محدودیت به علت تقاضا و بازدید کنندگان زیاد توصیه می کنم که بلیط را از پیش رزرو کنید. بلیط بزرگسالان 14 یورو است و کودکان کوچکتر از 12 سال معاف از بلیط هستند و یکی از زیباترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.الحمرا (The Alhambra)

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین در واقع شامل دیوارها و استحکامات فراوان است. ابتدا توسط امپراتور چین، کین شی هوانگ (Qin Shi Huang) پی ریزی شد و در قرن سوم قبل از میلاد وسیله ای برای جلوگیری از حمله مغولان به کشور بود. معروفترین و سالم ترین بخش های دیوار بزرگ در قرن 14 تا 17 میلادی در زمان سلسله مینگ (1644-1368) ساخته شد. اگر چه دیوار بزرگ هرگز به طور مؤثر مانع از ورود مهاجمان به چین نشد اما هنوز هم یک شاهکار بزرگ مهندسی و کامل انسانی است. از پکن می توانید در Badaling، Juyongguan، Mutianyu یا Jinshanling به دیوار دسترسی پیدا کنید. Badaling فقط 47 مایل از پکن فاصله دارد. شما به راحتی می توانید فقط با CNY 12 اتوبوس عمومی سوار شوید. هر کدام از راه ها کمتر از 2 ساعت طول می کشد. قیمت بلیط برای دیوار بین 30 تا 60 یوان است. ساعت های بازدید بسته به اینکه کدام بخش از دیوار را بازدید می کنید، متفاوت می باشد.دیوار بزرگ چین

چیچن ایتزا (Chichén Itzá)

چیچن ایتزا به معنای در دهان چاه Iczá، دومین مکان باستانی پر بازدید در مکزیک و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است. این مکان یکی از مهمترین سازه های تاریخی مایان در آمریکا است و در چند سال گذشته به شدت بازسازی شده است. چیچن ایتزا در 125 مایلی کانکون و 75 مایلی مریدا واقع شده و می توان با یک سفر یک روزه از هر دو مکان برای بازدید حرکت کرد. هزینه ورودی برای هر نفر 188 پسوی مکزیک (MXN) و برای کودکان 12 سال و کوچکتر رایگان است. این مکان روزانه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر باز است و از زیباترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.چیچن ایتزا (Chichén Itzá)

ولیلی (Volubilis)

یکی از مرکز تجاری عظیم و از جنوبی ترین مناطق در دوران روم باستان بوده که در کشور مراکش واقع شده است. ولیلی از بهترین ویرانه های باقیمانده و کمتر دیده شده از نوع خود در جهان است. من آن را خالی از گردشگر دیدم، پر از ساختمان بود به طوری که واقعا نزدیک شدم و بناها را بدون فاصله و وجود مانع و تنه زدن های جمعیت مشاهده کردم. اکثر شهر هنوز غیرقابل دسترسی است بنابراین حس بسیار سرد و خشنی دارد. من در سفرهای خود از خرابه های رومی زیادی دیدن کرده ام اما من اینجا را دوست دارم که بهترین آن هاست. یک سفر روزانه دوست داشتنی دور از سر و صدای جمعیت دارید. ورودی 20 درهم مراکش (MAD) یا حدود 5 دلار است. ولیلی در حدود 19 کیلومتری شمال شهر مکنس واقع شده است. می توان از مکنس با تاکسی، ماشین و یا با تور سازمان یافته ای به آنجا رفت. توری که من ترجیح می دهم Intrepid است. ولیلی هر روز باز می باشد و ورودی آن 20 درهم مراکش است.ولیلی (Volubilis)

سوکوتای (Sukhothai)

سوکوتای واقع در مکانی زیبا در شمال تایلند مرکزی قرار دارد که برای دویست سال پایتخت تایلند بوده است. اغلب این مکان توسط مسافران نادیده گرفته می شود. منطقه مرکزی شامل 21 معبد است که با یک خندق در دور آن محصور شده است. بسیاری از معابد به سبک منحصر به فرد سوکوتایی ساخته شده که ترکیبی از سبک خمر و سریلانکایی را نشان می دهد. این یک مکان عظیم و زیبا است و یک روز یا دو روز برای دیدن آن وقت لازم دارید. اکثر جاهای آن در معرض نور مستقیم آفتاب است بنابراین کرم ضد آفتاب با خود ببرید وگرنه در آفتاب می سوزید. اتوبوس های ترمینال شمالی بانکوک هر روز بین ساعت 7 صبح تا 11 بعدازظهر مشغول هستند. قیمت ها از 500 بات (Baht) شروع می شود. سفر حدود 7 ساعت طول می کشد. اتوبوس های بین چیانگ مای و سوخوتای از ساعت 7 صبح تا نیمه شب کار می کنند و کرایه ها از 400 بات شروع می شود. پارک به پنج منطقه تقسیم می شود. ورودی برای هر منطقه 100 بات است. همچنین شما می توانید بلیطی را برای هر پنج منطقه با 350 بات خریداری کنید و از بهترین مکان های تاریخی دنیا می باشد.
سوکوتای (Sukhothai)


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان