حادثه دریایی تایلند ۳۷ قربانی گرفت

نیروی دریایی تایلند گزارش داد آمار حادثه دریایی واژگونی کشتی گردشگران خارجی در آب‌های جزیره پوکت در جنوب غرب تایلند به ۳۷ نفر افزایش یافت. اجساد قربانیان درحالی که جلیقه نجات برتن داشتند از آب‌های منطقه گرفته شده است.

ایرنا: دریاسالار 'چارو فان کومراسی' Charoenphon Khumrasee یکی از مسئولان ارشد نیروی دریایی تایلند در گفت: وگو با رسانه‌های این کشور اعلام کرد: فونیکس کشتی گردشگران خارجی دارای 105 مسافر بوده و پس از مواجهه با امواج 5 متری درآب‌های خروشان منطقه واژگون شده که گروه‌های امداد و نجات تاکنون 37 جسد گردشگران چینی را از آب گرفته اند.

طبق این گزارش اجساد این گردشگران چینی در چندکیلومتری محل غرق شدن کشتی فونیکس درحالی که جلیقه نجات نیز برتن داشتند، پیدا شده است.
این کشتی روز پنجشنبه عصر در مواجهه با طوفان و امواج بسیار بزرگ دریا واژگون و سپس دراعماق بیش از 40 متری آب‌های نزدیک به سواحل این منطقه غرق شد.
طبق گزارش این مقام نیروی دریایی تایلند هنوز 18 نفر از مسافران در آب‌های اطراف جزیره پوکت مفقود هستند.
اگرچه بسیاری از گزارش‌ها بر روی غرق شدن کشتی فونیکس تمرکز دارد، اما برخی گزارش‌ها نیز در مورد تعداد کشتی‌های غرق شده در این آب‌ها متفاوت است. تعدادی ازرسانه‌های محلی گزارش دادند به غیر فونیکس کشتی‌های دیگری نیز در روز پنجشنبه دچار سانحه دریایی شدند که تایلند هنوز گزارش رسمی دراین زمینه ارائه نکرده است.
طبق این گزارش‌ها کشتی بزرگ فونیکس و احتمالا دو کشتی کوچک دیگر نیز دراین آب‌ها همزمان در اثر مواجهه با طوفان و شرایط نامساعد دریا غرق شده اند.
آمار مسافران این کشتی‌ها نیز در گزارش‌های رسانه‌های منطقه‌ای متفاوت است و از 105 تا بیش از 138 نفر ذکر شده است.
مسئولان تایلندی اعلام کردند که بررسی‌های قضایی در مورد علت مسافرت کشتی‌ها در شرایط نامساعد دریایی آغاز شده است.
طبق گزارش تارنمای تایلندی 'نیشن'، فونیکس و برخی کشتی‌های دیگر بی توجه به هشدار‌های وضعیت دریایی اقدام به تردد درآب‌های خروشان منطقه کرده اند.
تایلند در جنوب شرق آسیا یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و سالانه میزبان 35 میلیون گردشگر خارجی است که به طور معمول یک سوم از این گردشگران از جزیره پوکت دیدار می‌کنند.
این کشور که وضعیت مناسبی در مورد شرایط امنیتی راهها، جاده‌ها و آبراه‌های خود ندارد، سال گذشته نیز میزبان 9.8 میلیون نفر گردشگر چینی بود.

تایلند درروز‌های گذشته شاهد گرفتار شدن 13 جوان عضو یک تیم فوتبال در غار هزارتویی در شمال بانکوک نیز بود.
اگرچه گروه‌های جستجو پس از 9 روز موفق به یافتن محل گرفتاری این جوانان شدند، اما با وجودی که یکی از غواصان عضو تیم نجات نیز در این مسیر جان خود را ازدست داد و چند هزار نفر برای نجات جان این کودکان در تلاش شبانه روزی هستند، اما آن‌ها هنوز نتوانستند این گروه را از این غار 10 کیلومتری خارج کنند.

بزرگترین مشکل آن‌ها این است که این کودکان باید با آموزش غواصی، خود را از این شرایط خطرناک به بیرون غار برسانند که این امر نیازمند وقت و آموزش دقیق به این کودکان 11 تا 16 ساله است.
ارتش تایلند همزمان درپی یافتن راه‌های دیگری برای خروج اعضای این تیم از غاری که هر لحظه ممکن است در اثر سیلاب‌های تابستانی دوباره لبریز از آب شود، هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان